Fartbøde i sverige.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Fartbøde i sverige.

Indlæg af hensan »

kovas skrev:Hej Hensan.
tak for dit svar.
Når jeg forbryder mig mod loven i Sverige så kan jeg vel ikke forlange at modtageren skal betale omkostninger udover hvad en girobetaling koster i Sverige? Jeg har ingen anelse om hvor meget det koster for modtageren. Men jeg tænkte som så at hvis de brokker sig over et modtagergebyr som de vil have jeg skal betale, så kommer jeg jo til at betale engang til. derfor min opfordring til at betale i Sverige hvis det er muligt
Efter denne forordning må bankerne jo ikke opkræve mere end de ville gøre ved en "normal" indenlands overførsel. Den svenske modtager (politiet) skal derfor ikke betale mere end han ville skulle hvis det havde været en normal svensker der havde betalt - og det må det svenske politi jo have accepteret at betale. Hvis du er nervøs for det kunne du jo bare overføre 20 kr mere end opkrævet så er der til at betale omkostninger.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Fartbøde i sverige.

Indlæg af kovas »

Hej Hensan.

Det er muligt at du har ret men jeg forstår dette:
Afsender betaler alle omkostninger (OUR)
Hvis du vælger at betale alle omkostninger,
tager vi udover vores standard gebyrer et
tillægsgebyr på 200 kroner. Hvis modtagers
omkostninger overstiger tillægsgebyret, kan
vi hæve meromkostningen på din konto.
For overførsler, der er underlagt Lov om
betalingstjenester, kan denne fordeling kun
vælges, hvis beløbet skal veksles.
Som at banken tager de 200kr som standard for at dække gebyret hos modtageren Og at det endda kan være højere. Så derfor forstår jeg ikke at banken kun må tage standard gebyret. Men det var mest fordi det jo netop drejer sig om valutaomveksling.Havde det været mellem Tyskland og Frankrig så havde jeg valgt den anden form hvor hver betaler sit.
Men pyt nu er det ude af verden. Og det var mest for at advare om at det faktisk er både dyrt og besværligt at blive taget for at køre for hurtigt.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Fartbøde i sverige.

Indlæg af hensan »

kovas skrev:Hej Hensan.

Det er muligt at du har ret men jeg forstår dette:
Afsender betaler alle omkostninger (OUR)
Hvis du vælger at betale alle omkostninger,
tager vi udover vores standard gebyrer et
tillægsgebyr på 200 kroner. Hvis modtagers
omkostninger overstiger tillægsgebyret, kan
vi hæve meromkostningen på din konto.
For overførsler, der er underlagt Lov om
betalingstjenester, kan denne fordeling kun
vælges, hvis beløbet skal veksles.
Som at banken tager de 200kr som standard for at dække gebyret hos modtageren Og at det endda kan være højere. Så derfor forstår jeg ikke at banken kun må tage standard gebyret. Men det var mest fordi det jo netop drejer sig om valutaomveksling.Havde det været mellem Tyskland og Frankrig så havde jeg valgt den anden form hvor hver betaler sit.
Men pyt nu er det ude af verden. Og det var mest for at advare om at det faktisk er både dyrt og besværligt at blive taget for at køre for hurtigt.
Når du overfører penge til udlandet får du valget om du vil overføre beløbet som danske kr eller modtagerlandets valuta - dette tilfælde i svenske kr.
Hvis du overføre beløbet i danske kr vil de blive modtaget i den svenske bank i en fremmet valuta. Den svenske bankkunde vil derfor have et gebyr for at få denne danske overførsel vekslet tilden svenske kr.
Hvis du derimod vælger at overføre i svenske kr (modtagerlandets valuta) vil det være dig der får veksle gebyret og modtageren har ingen udgifter (udover hvad han måtte have normalt efter landets standard).
Du bør derfor overføre som >udgifterne deles< men samtidig sørge for at overføre i modtagerlandets valuta for at modtageren ikke har faktiske udgifter.
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Fartbøde i sverige.

Indlæg af kovas »

Hej Hensan.
Tak for din fine gennemgang af fælderne i internationale pengeoverførsler. Jeg kan se at jeg skulle ha startet denne tråd inden jeg overførte pengene. Nu er det lissom for sent, men jeg og andre der har læst med er da i hvert fald blevet klogere. kør nu pænt alle sammen.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Besvar