Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af brugt varebil - men hvilken

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af thoken » 08 apr 2014 21:59

Tom_AT skrev:
Roolig nu.
Jeg har en Ford sælger i familien, som jeg ved ikke pakker tingene ind. Han fortalte mig at de og andre ford værksteder på ingen måde kunne nikke genkendende til de massive problemer disse motorer skulle have, i følge DR. De få sager de havde haft var alle folks egen skyld fordi de ikke havde fulgt Ford anbefalinger. Og det var under 5 turboer skiftet ialt, både hos ham og de andre værksteder han snakkede med.

Ugelvig.
Hvorfor er den ringe lavet?
Jeg nægter at tro på den er så ringe lavet som visse personer vil gøre den til, hvis så mange mærker, incl Volvo kører med den.

Men DR's sensationsjournalistisk har da virket.
Hej.
Det kan så godt være du har en Ford forhandler i familien. Han er vel ikke helt upartisk?? Jeg har familie der har haft dette problem med netop en Cmax. Det betød nyt bundkar og en skade på turboen. Den motor har en konstruktionsfejl, hvilket man vel også erkender når man tilbyder at skifte bundkar u/b? At man så ikke dækker følgeskader på turboen, fortæller noget om hvor ringe kunde service man yder!
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


pendec

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af pendec » 08 apr 2014 22:01

har kørt 7 år i min Cmax 2.0 og så også udsendelsen omkring TDCI 1.6 problemerne.
Det eksisterer så ikke på 2.0 og den kan stadig anbefales, mit eneste problem er at min Automatiske håndbremse er gået og vil koste 10K at skifte. Ellers har de 7år med min Cmax været en fornøjelse udover forhandleren dog også tog røven lidt på mig. De fjernede et service vindue på 3mdr, så når jeg kom ca. 1år 3 mdr efter rustcheck sidste år, så droppede de den garanti, da de 3 mdr nu ikke eksisterende mere.

men Cmax med under 100K på kilometeren lyder da som en fin bil, dog er de fleste på bilbasen osv, helt oppe på 150K+ og så er det mest 1.6TDCI modeller ;(

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Tom_AT » 08 apr 2014 22:07

thoken skrev:
Hej.
Det kan så godt være du har en Ford forhandler i familien. Han er vel ikke helt upartisk?? Jeg har familie der har haft dette problem med netop en Cmax. Det betød nyt bundkar og en skade på turboen. Den motor har en konstruktionsfejl, hvilket man vel også erkender når man tilbyder at skifte bundkar u/b? At man så ikke dækker følgeskader på turboen, fortæller noget om hvor ringe kunde service man yder!
Mvh thoken
Som jeg skrev før. Han pakker ikke tingene ind og har intet at skjule. Ham og værkføreren fortalte mig det samme uafhængigt af hinanden. Og som du selv kan læse fortæller Aaen det samme.

Hvorfor straks antage at nogen lyver eller er partiske, bare fordi de er ansatte i den virksomhed hvor det såkaldte problem ligger? Det kunne jo ligeså vel være dit familiemedlem der ikke har overholdt anbefalet service. Ikke at jeg siger det er tilfældet. Men noget tyder jo på den motor virker ganske fint, og at folk har det med at være lidt for lemfældige med service, for så derefter at give producenten skylden.

Det er sjovt som folk så hurtigt falder for DRs program, i stedet for at tage en snak med fagfolk. Aaen har jo bekræftet det samme som jeg fik at vide hos Ford. At problemet reelt set skyldes folk egen nærighed.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Ugelvig » 08 apr 2014 22:21

Jeg er sgu ikke vild med, at blive sammenlignet med "folk". Jeg falder IKKE for DR's programmer, har faktisk ikke set det pågældende program. Men har snakket med både en værkfører for Citroen på et stort tysk værksted og importøren i Tyskland. Begge siger de, at den pågældende motor er et "problembarn". Umiddelbart tror jeg, at det kører en del flere PSA 1.6 HDi'ere rundt i Tyskland kontra Danmark, trods alt. Selv i Australien har de haft en del problemer med den motor, sikkert pga. varmen.

Prøv lige at kig her... Selv englænderne har problemer med den.

http://www.universal-turbos.com/hdi-engine.pdf

Det er ikke for at male fanden på væggen, men er der bare det mindste med den motor, ville jeg kigge efter noget andet. Kan godt være at halv olieinterval, additiv, motorrens, ændret bundkar, andet filter, rigtig kørsel m.m.m. kan gøre, at det aldrig sker. Meeeeen... Det kan jo ikke være rigtig at du skal være uddannet mekker, for at eje et køretøj med pågældende motor!?

Og det er sagt med alt mulig kærlighed til den "Franske Løve", er nu igang med HDi nr. 5, så har prøvet en del fra dem - dog ikke én 1.6 Hdi FAP.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Tom_AT » 08 apr 2014 22:29

Ugelvig skrev:Jeg er sgu ikke vild med, at blive sammenlignet med "folk". Jeg falder IKKE for DR's programmer, har faktisk ikke set det pågældende program. Men har snakket med både en værkfører for Citroen på et stort tysk værksted og importøren i Tyskland. Begge siger de, at den pågældende motor er et "problembarn". Umiddelbart tror jeg, at det kører en del flere PSA 1.6 HDi'ere rundt i Tyskland kontra Danmark, trods alt. Selv i Australien har de haft en del problemer med den motor, sikkert pga. varmen.

Prøv lige at kig her... Selv englænderne har problemer med den.

http://www.universal-turbos.com/hdi-engine.pdf

Det er ikke for at male fanden på væggen, men er der bare det mindste med den motor, ville jeg kigge efter noget andet. Kan godt være at halv olieinterval, additiv, motorrens, ændret bundkar, andet filter, rigtig kørsel m.m.m. kan gøre, at det aldrig sker. Meeeeen... Det kan jo ikke være rigtig at du skal være uddannet mekker, for at eje et køretøj med pågældende motor!?

Og det er sagt med alt mulig kærlighed til den "Franske Løve", er nu igang med HDi nr. 5, så har prøvet en del fra dem - dog ikke én 1.6 Hdi FAP.
Hvis det blev opfattet negativt, så undskylder jeg. Det var nu mere for at omfatte den brede befolkning. Snakken har jo været oppe før.


nemocharley

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af nemocharley » 08 apr 2014 22:37

hmm jeg har kigget lidt for forden, synes måske lige den er i den lidt dyre ende ift. budgettet -

har i nogle andre bud - Hvad med Toyotas Urban Cruiser?

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Tom_AT » 08 apr 2014 22:45

nemocharley skrev:hmm jeg har kigget lidt for forden, synes måske lige den er i den lidt dyre ende ift. budgettet -

har i nogle andre bud - Hvad med Toyotas Urban Cruiser?
Har du kigget på den tidligere Focus Cmax? Samme bil, bare de første år den hed sådan.

Urban Cruiseren, er den ikke dyr og upraktisk ?

nemocharley

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af nemocharley » 08 apr 2014 22:49

skal lige kigge...

kørte i min fætters urban cruiser - fin bil men lidt for dyr af de brugte jeg har set - vil ikke kalde den upraktisk, god plads over det hele og god siddehøjde, stille - men måske lidt klodset at se på (sagde manden med Berlingoen..)

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af Tom_AT » 08 apr 2014 22:52

Prisen er da ikke helt tosset:
http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-in ... an/2074029

Er det bare til at køre rundt med lidt småting bagi?
Ikke verdens med praktiske varebil.

nemocharley

Køb af brugt varebil - men hvilken

Indlæg af nemocharley » 08 apr 2014 22:54

ser lige på en fra 08 til 65k - ser ok ud, vil jeg lige undersøge nærmere.

nogen der har en holdning til Honda?


Besvar