Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skærm defekt

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Kirfre
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 23 jun 2013 23:59
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 200 + 110 tilbygning
Brændsel: Lava og barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 5471
Årligt forbrug: 10 t. Det første år
Geografisk sted: Nordfyn
Givet likes: 2 gange

Skærm defekt

Indlæg af Kirfre » 31 jan 2014 23:58

danskgården skrev:Hej
Har også haft problemer med mit display der ville gå i sort, Vølund kom og skiftede det men det nye ville også gå i sort, snakkede med vølund igen de gav mig den forklaring at displayet ikke havde jordforbindelse så det var krybestrøm der gjorde det, deres råd var at tage kabinettet af ind til styringen/printet og finde den klemme der er mærket med G som står for Ground (jord) fra klemmen skulle jeg trække en ganske tynd ledning over til stålkabinettet hvor den lige blev skruet fast med en selvskærende skrue.
Fantastisk det var lige hvad der skulle til det er ikke gået i sort siden.
syntes bare ikke lige Vølund er helt fremme i skoen hvad angår service/rådgivning.
Jeg har prøvet det samme i sommers, og ganske rigtigt, der var ikke jord til displayet. På med en ledning og nu har det så kørt perfekt lige siden


Starbak
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jan 2014 10:01

Skærm defekt

Indlæg af Starbak » 01 feb 2014 20:35

Har køre med Pellux 100 siden november måned sidste år, uden at have oplevet fænomenet og i øvrigt ganske godt tilfreds med Vølunds service :)

Valo66
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31 jan 2014 17:14
Mit fyr: Pillux 100
Areal: 160
Fremviser gerne i postnummer: 6760

Skærm defekt

Indlæg af Valo66 » 02 feb 2014 11:33

Hej.
Har lige haft tid skærmen til print/styring pillet af, men synes ikke jeg kan se at der mangler en ledning fra en jord til kabinet. Nogle der har et billede der viser hvor ??

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Skærm defekt

Indlæg af mchlbk » 06 apr 2014 20:19

Hm, troede jeg var sluppet for skærmproblemet, men så var den desværre gået ud i dag.

Heldigvis virkede off-knappen, så jeg slukkede, lod den brænde ud, slukkede for strømmen til fyret, ventede lidt og tændte igen: Voila, skærmen virkede igen.

Må have kigget på den jordforbindelse ved lejlighed...


Besvar