VPN gennem SE fiber

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

VPN gennem SE fiber

Indlæg af TaagMan »

Hvis de laver samme julenumre som Waoo laver i min del af landet, så NAT'er de ens IP fordi de er ved at løbe tør. Man blev flyttet over på en anden løsning hvis man klagede, og så virkede det igen.

Jeg ved ikke med din router, er det din egen, eller har du mulighed for at hive den fra, og sætte din maskine direkte i din fiber kasse... se om det virker der. Hvis det ikke gør, så ring ind og få dem til at fikse det... du skal kunne køre VPN fra en købt internet forbindelse, og du skal sgu ikke betale ekstra for at kunne gøre det...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

pendec

VPN gennem SE fiber

Indlæg af pendec »

TaagMan skrev:Hvis de laver samme julenumre som Waoo laver i min del af landet, så NAT'er de ens IP fordi de er ved at løbe tør. Man blev flyttet over på en anden løsning hvis man klagede, og så virkede det igen.
Waoo fra SEASNVE smider en public ip efter dig, og er man heldig så kan man på sjælland vistnok finde konfigurationer hvor 1 port på boksen er public ip, og resten er så NAT'd som du nævner. Har sat et par op med den public ip og anden router. men har ikke prøvet vpn på waoo egentlig.
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

VPN gennem SE fiber

Indlæg af TaagMan »

De kan fuske alt det de har lyst til... I sidste ende skal de bare levere en internet forbindelse der fungerer...

Det waoo lavede her (energimidt), gjorde at protokol 47 (GRE) ikke kunne fungere. Om de siden har lavet en permanent løsning aner jeg ikke, da jeg vi mit arbejde har fået den store internet pakke med fast IP og hele baduljen :p
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Benny
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 jun 2008 20:57
Mit fyr: Scotte Black Star 10 kW
Areal: 186
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6800
Dagligt forbrug: 10 kg
Årligt forbrug: 4,2
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 9 gange

VPN gennem SE fiber

Indlæg af Benny »

TaagMan skrev:Hvis de laver samme julenumre som Waoo laver i min del af landet, så NAT'er de ens IP fordi de er ved at løbe tør. Man blev flyttet over på en anden løsning hvis man klagede, og så virkede det igen.
Jeg er godt nok ikke 100 meter mester så hvad f... er at NAT.. :shock: icon_cheesygrin.gif
Jeg ved ikke med din router, er det din egen, eller har du mulighed for at hive den fra, og sætte din maskine direkte i din fiber kasse... se om det virker der. Hvis det ikke gør, så ring ind og få dem til at fikse det... du skal kunne køre VPN fra en købt internet forbindelse, og du skal sgu ikke betale ekstra for at kunne gøre det...
Det er min egen router. Prøver i morgen at tage bærbar med hjem og tilslutte direkte, så må vi se om det virker..
Ud over dette er jeg af samme holdning som dig Taagman..., hvorfor skal man tilkøbe ekstra blot for at få forbindelse til sin arbejdsplads

Det var også en af grunden til at jeg oprettede emnet, for at høre jeres mening... :great:
Mange tak for hjælp og råd ind til nu, det er rart at være klædt på til konfliktløsning he he :shock:
Lasse Elbek
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 129
Tilmeldt: 31 mar 2011 13:02
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 204
Brændsel: Fjernvarme
Blevet takket: 2 gange

VPN gennem SE fiber

Indlæg af Lasse Elbek »

Benny skrev: Det er min egen router. Prøver i morgen at tage bærbar med hjem og tilslutte direkte, så må vi se om det virker..
Ud over dette er jeg af samme holdning som dig Taagman..., hvorfor skal man tilkøbe ekstra blot for at få forbindelse til sin arbejdsplads

Det var også en af grunden til at jeg oprettede emnet, for at høre jeres mening... :great:
Mange tak for hjælp og råd ind til nu, det er rart at være klædt på til konfliktløsning he he :shock:
Du kan jo selv se om din router får en offentlig IP adresse.
Prøv at se om det er samme IP du får på WAN porten, som du kan se på http://myip.dk
Hvis det ikke er samme IP, så er den nok Nat'tet, og hvis de har gjort ligesom EnergiMidt, så virker VPN ikke længere.
Så er løsningen at kontakte support og be' om en rigtig IP, eller tilkøbe en fast IP.

Og det er så ikke kun for at komme på ens VPN forbindelse, at det skulle være en grund at få en fast/rigtig ip, men også hvis man hoster en server eller andet, som kræver adgang til ens netværk fra internettet.

pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

VPN gennem SE fiber

Indlæg af pejle »

Det er næppe noget med en statisk IP at gøre. Jeg har løbende 5 kundevpn og ligeså på citrix forbindelser som jeg aktivt kan tilgå og jeg kobler på dem fra hjemmet, kontoret, toget, spisesteder og mobilt (telefonen eller dongle). Fra hjemmet og dongle er det et Telenor abb. uden statisk IP.

For øjeblikket benytter jeg anyconnct eller Cisco VPN. Serverne er jeg forskånet for at kende til.


Bedste gæt er som der skrives at porten er lukket.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

VPN gennem SE fiber

Indlæg af pejle »

NAT i lægmands termer. En vejviser for trafik der rammer routeren. Mail til server1 og web til server2 osv.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
Benny
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 jun 2008 20:57
Mit fyr: Scotte Black Star 10 kW
Areal: 186
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6800
Dagligt forbrug: 10 kg
Årligt forbrug: 4,2
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 9 gange

VPN gennem SE fiber

Indlæg af Benny »

Hej igen
Så har jeg bærbar med hjem, og har tilsluttet den direkte til kablet fra fiberboksen (i MEGET kort tid), og sørme om ikke der var forbindelse over VPN forbindelsen :great:

Så skal jeg bare have hittet ud af hvordan jeg får min router til at makke ret, og der er jeg ret blank, idet jeg har enablet VPN passthrough. :(
Så håber der er nogle kloge hoveder der kan guide mig lidt.
Kan selvfølgelig købe en ny router, men hvis samme problem opstår med denne, er man jo lige vidt :roll:
Nogle snakkede om nogle porte der skulle åbnes ??

På forhånd tak for hjælpen
pendec

VPN gennem SE fiber

Indlæg af pendec »

jeg ville have foreslået det lidt forinden, da en WRT54 serie router, jo bare er LIDT gammel og hvis du ikke bruger special firmware, går jeg ud fra du ikke har opdateret den i flere år?

Så find en til en rimlig pris, hvis dit behov ikke er så stort, så kan du nok ramme en på 400-500kr eller mindre som nok stadig kan levere.. Jeg købte en i elgiganten til en i familien til 369,- den var helt flad fra linksys og virker helt optimalt.
Benny
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 jun 2008 20:57
Mit fyr: Scotte Black Star 10 kW
Areal: 186
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6800
Dagligt forbrug: 10 kg
Årligt forbrug: 4,2
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 9 gange

VPN gennem SE fiber

Indlæg af Benny »

pendec skrev:jeg ville have foreslået det lidt forinden, da en WRT54 serie router, jo bare er LIDT gammel og hvis du ikke bruger special firmware, går jeg ud fra du ikke har opdateret den i flere år?
Jeg har opdateret firmware på den for 1 år siden, men ved ikke hvad det har indflydelse på :wink:

Så find en til en rimlig pris, hvis dit behov ikke er så stort, så kan du nok ramme en på 400-500kr eller mindre som nok stadig kan levere.. Jeg købte en i elgiganten til en i familien til 369,- den var helt flad fra linksys og virker helt optimalt.
Ja så kommer det næste spørgsmål i rækken. Hvis vi skal ud og handle ny router skal det også være noget der dur :great: Lige PT har vi solcelleanlæg, fjernsyn, 4 mobilenheder og en stationær PC tilsluttet så den skal også kunne håndtere alt dette
Så hvad skal man vælge ? Har kigget på Asus RT-AC 68 U men nogle mener at linksys EA 6900 også er fin, så what to do

Besvar