Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af Kruse » 29 mar 2014 21:36

thomas larsen skrev:Men er det så nogen mulighed for at kunne sætte en ventil omkring hydroforen, og denvej kunne lukke af for vandet, vis der skulle komme et brud på vandledningen fra boringen til hydrofor, for så tømmer de i hvert fald ikke hydrofor for vand vis pumpen ikke starter... eller har de så ingen vand? da trykket jo så forsvinder fra vandledningen mellem pumpe og hydrofor
Nej ikke vis naboen skal kunne bruge vand.
Systemet virker ved pumpen laver tryk, jo højer tryk jo mere vand er der i hydrofor, den grå kasse er en presostet som måler trykket og stoppet pumpen når trykket er opnået. Når der åbnes for en hane vil det luft der er under tryk i hydrofor trykke vandet ud af den og hen til den åbne hane, samtidig vil trykket begynde at falde i rørene. Når trykket er faldet til det indstilte vil presostaten starte pumpen igen.
Så vis du forhindre vandet i at kunne løbe fra hydrofor og presostat til der hvor der bruges vand starter pumpen ikke= ingen vand.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?


Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af Kruse » 29 mar 2014 21:41

thomas larsen skrev:Ja dette sikkert er lavet for over 20 år siden, er det nok desvære ikke en mulighed :(
Vis det er det med at se om jorden har været om gravet, ingen problem. Kan nemt følge dræn der er gravet ned for60 år siden, problemet kommer vis der er gravet flere gange
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af thomas larsen » 29 mar 2014 21:43

hvordan vil du gøre det så?

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af thomas larsen » 29 mar 2014 21:46

Kruse skrev:
Nej ikke vis naboen skal kunne bruge vand.
Systemet virker ved pumpen laver tryk, jo højer tryk jo mere vand er der i hydrofor, den grå kasse er en presostet som måler trykket og stoppet pumpen når trykket er opnået. Når der åbnes for en hane vil det luft der er under tryk i hydrofor trykke vandet ud af den og hen til den åbne hane, samtidig vil trykket begynde at falde i rørene. Når trykket er faldet til det indstilte vil presostaten starte pumpen igen.
Så vis du forhindre vandet i at kunne løbe fra hydrofor og presostat til der hvor der bruges vand starter pumpen ikke= ingen vand.
planen er at jeg ville sætte den ventil der hvor vandet kommer ind i t/stykket. så vil jeg jo stadig have tryk i mit system, men naboen vil jo så ikke, med mindre jeg sætter en med en hane på, så ved brud kan jeg lukke hanen, og hydrofor vil jo så ikke blive tømt for vand.. for så snart den har været tom, døjer jeg selv med rødt vand kortvarigt..

Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af Kruse » 29 mar 2014 22:06

thomas larsen skrev:hvordan vil du gøre det så?
Fjerne mulden så kan man se farve forskel på jorden har været gravet og ikke gravet
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?


Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af Kruse » 29 mar 2014 22:11

larsen skrev:
planen er at jeg ville sætte den ventil der hvor vandet kommer ind i t/stykket. så vil jeg jo stadig have tryk i mit system, men naboen vil jo så ikke, med mindre jeg sætter en med en hane på, så ved brud kan jeg lukke hanen, og hydrofor vil jo så ikke blive tømt for vand.. for så snart den har været tom, døjer jeg selv med rødt vand kortvarigt..
Det kan du godt, men vis naboen er koblet på mellem pumpe og hus vil han kun kunne bruge vand samtidig med at du bruger vand.
Så vis i kan blive enige om at gå i bad samtidig eller du bare ikke kan lide ham, er det en fin løsning.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af thomas larsen » 29 mar 2014 22:17

Det vil de jo så have vis det bliver en ventil med hane, så vil det jo have samme funktion som nu så længe den er åbent, men så snart hanen lukkes, så har de selvføldig ingen vand... det er mere for at sikre vores hydrofor den har jo nok ikke godt af at blive tømt for vand jo, det kan den jo tage skade af, og på den måde, ved et brud, kan hanen lukkes, og hydrofor bliver ikke tømt for vand og pumpen bliver ikke overbelastet ved at skulle køre hele tiden for at holde tryk, ved et evt brud...

Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af Kruse » 29 mar 2014 22:20

En hane kan være fin og have og man kan blive glad for dem når der skal rodes med noget.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af thomas larsen » 01 apr 2014 17:28

Hvem skal man have fat i for at finde ud af hvor vandledningen går? skal der ikke ligge en form for dokmuntion/tegningen inden man må koble et andet hus på???

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Nogle der kan fortælle mig hvad dette er?

Indlæg af Flemmingth » 01 apr 2014 20:57

thomas larsen skrev:Hvem skal man have fat i for at finde ud af hvor vandledningen går? skal der ikke ligge en form for dokmuntion/tegningen inden man må koble et andet hus på???
Du kan prøve kommunens tekniske forvaltning - selvom jeg dog tvivler på at de kan hjælpe.
Spørg de naboer som har boet i området længst tid.
Da jeg i sin tid skulle finde min vandboring som er placeret på naboens mark, var det de gamle naboer - som havde boet her i umindelige tider - der ledte mig på rette spor.
Den ene kunne huske, at boringen var lavet i en brønd "ovre ved skoven", og den anden mente, at der var smidt en bilfælg på diget ved skoven, ud for hvor boringen var lavet. Efter adskillige timers søgning, prikken med jernpæl og gravning - kun afbrudt af nogle kaffepunch tænkepauser (øger kreativiteten :oops: ) - fandt vi brønden, hvori boringen var lavet. Dækslet var i øvrigt ca. 60 cm under tærræn for at undgå diverse dybtgående markredskaber.
Naboen syntes det var tumpet den var så dybt begravet, og da den ligger i kanten af marken, kom der med hans hjælp et par brøndringe på, så dækslet i dag er over tærræn, og så kører han da bare udenom med sine maskiner.
Kanon naboer jeg har :great:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Besvar