pillefyr og vandvarmer

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
skrot1

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af skrot1 »

så blev det min tur til at blive klogere :) mit spørgsmål er følgende.....har et Woody til opvarmning, men bruger mit gamle gasfyr til brugsvand, det er lidt dyrt.....kan jeg bruge pillefyret til at varme vandet op i VBB i stedet ? pillefyr og VBB står ikke i samme rum , og kan ikke bare slukke gasfyret da der er en ventil der prioriterer enten opvarmning eller brugsvand....kan jeg bare lave rørføringen om og køre frem og retur direkte i VVB.?og så slukke gasfyret ? og er en 60 liter VVB nok til 2 personer ? eller er der en måde at snyde ventilen i gasfyret, og så bare lave gennemløb i fyret ...? ville jo nok være det nemmeste ;-) på forhånd tak
mvh. carsten

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af Aaen »

Jeg ville koble gasfyret helt fra, og så sætte en ny vvb op.
skrot1

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af skrot1 »

vil gerne beholde gasfyret i reserve, og har lige købt ny VVB, så er det lidt ærgerlig at skulle købe endnu en, hvis der var en anden løsning..
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af Aaen »

åhh, så misforstod jeg. troede at vvb og gasfyr var bygget sammen

tag lige et billede af tingene, så er det meget nemmere at rådgive om. men min første indskydelse er at det sagtens kan lade sig gøre
skrot1

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af skrot1 »

gasfyr og vvb er ikke bygget sammen , men sidder ved siden af hinanden . har bare lige udskifet vvb da den sprang for ca. et år siden, og har lige fået woodyen op at køre....men trede man måske bare kunne køre gennemløb i gasfyret og så varme brugsvandet op på den måde, men det er måske ikke muligt at snyde gasfyret til at tro den er tændt, og så lukke op for ventilen det priotierer vandet til vbb ?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af Lintz »

Når du har haft din woddy i et pænt stykke tid opdager du at du ikke behøver noget back-up fyr.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af Aaen »

nemlig, og hvis vvb har el-patron er man 200% sikker på ar have varmt vand. Hvis ikke, 100% :-)
skrot1

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af skrot1 »

det vil tiden jo vise :) men indtil da efterlyser jeg en løsning der indbefatter mit eksisterende gasfyr og vvb ;-)
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af Ollii »

Selvfølgelig kan du det. men billeder og tegninger skal der til for at fortælle hvordan. Ellers ved vi jo endnu mindre end dig:-)
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
skrot1

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af skrot1 »

budskabet modtaget :) vil prøve at gøre noget mere i det med billeder i morgen.. foreløbig tak

Besvar