Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Round up

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Round up

Indlæg af Landlyst » 28 mar 2014 17:53

energi-kriger skrev:Godt set Landlyst, panodiller er ren gift og i tilstrækkelig mængder kan du aflive en hest med disse midler.

Jeg taler om mængder af det aktive stof i Round Up fortyndet 100.000 gange eller 40 gange under EUs grænseværdier. Såå... :wink:
Såå.... Hvad? :shock:


energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Round up

Indlæg af energi-kriger » 28 mar 2014 18:27

..jamen Landlyst, med det mener jeg at der skal så uendelig lidt til før dyr og mennesker også ufødte tager varig skade af stoffet.
I Frankrig har forsker fra Caen universitetet i slutningen af 2008 bevist at Round Up selv i meget meget små mængder, dræber og ødelægger cellerne i menneskefostrer, som senere i barndommen og livet helt sikkert fører til en øget risiko for kræft.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Round up

Indlæg af Landlyst » 28 mar 2014 18:50

energi-kriger skrev:..jamen Landlyst, med det mener jeg at der skal så uendelig lidt til før dyr og mennesker også ufødte tager varig skade af stoffet.
I Frankrig har forsker fra Caen universitetet i slutningen af 2008 bevist at Round Up selv i meget meget små mængder, dræber og ødelægger cellerne i menneskefostrer, som senere i barndommen og livet helt sikkert fører til en øget risiko for kræft.
Jamen hold nu.... :shock: Det er der jo så meget andet der også gør.... Også ting som du slet ikke tænker over til dagligt... Så det kan slet ikke bringe en seriøs diskusion igang .... Det er jo næste lige meget hvad man kigger på så giver det kræft... Og ja har haft kræft HELT tæt på... Men jeg har altså andet i livet at hygge mig med end at tænke på at nu giver det og det kræft eller hvad ved jeg...

Døden skal have en årsag... og livet skal ikke være surt.... Og forresten det er jo også farligt at leve, for man dør af det... Det er ganske vist.... :great:

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Round up

Indlæg af energi-kriger » 28 mar 2014 20:36

Enig, det er farligt at komme igennem livet i nogenlunde hel stand. :great: Men et eller andet sted kan det da ikke være rigtigt at vi som ikke ønsker det, skal være tvangsindlagt (også inddirekte) til at æde forgiftet føde, som fødevareproducenter (jordbruger) bevidst søler ind i div. "planteværnsmidler" og kommer på andres mad. Som går ud over miljø og helse. Ok, vi har økologien, det rækker sikkert ikke nok, skal jeg gerne erkende - men hvor kunne jeg dog ønske mig noget af det tidligere konventionelt landbrug tilbage fra i tiden før 60 -erne. :wink:

En af jordklodens stærkeste gifte anvendes i øvrigt i stor stil til at sprøjte ind under huden (mest kvinder) men det gøres frivilligt (tror jeg nok) Kan I gætte hvad? :oops:

OBS
Til haveejer, eddikesyre (fortyndet) er forresten et udmærket alternativ til Round Up :great:
Last edited by 1 on energi-kriger; edited 28 times in total

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Round up

Indlæg af Landlyst » 28 mar 2014 21:00

energi-kriger skrev:Enig, det er farligt at komme igennem livet i nogenlunde hel stand. :great: Men et eller andet sted kan det da ikke være rigtigt at vi som ikke ønsker det, skal være tvangsindlagt (også inddirekte) til at æde forgiftet føde, som fødevareproducenter (jordbruger) bevidst søler ind i div. "planteværnsmidler" og kommer på andres mad. Som går ud over miljø og helse. Ok, vi har økologien, det rækker sikkert ikke nok, skal jeg gerne erkende - men hvor kunne jeg dog ønske mig noget af det tidligere konvensionelle landbrug tilbage fra i tiden før 60 -erne. :wink:

En af jordklodens stærkeste gifte anvendes i øvrigt i stor stil til at sprøjte ind under huden (mest kvinder) men det gøres frivilligt (tror jeg nok) Kan I gætte hvad? :oops:

OBS
Til haveejer, eddikesyre (fortyndet) er forresten et udmærket alternativ til Round Up :great:
Jamen du er da mere end velkommen til at kun bruge økologiskefødevare.... Men som sagt så hvis alt skulle være økologisk, så vil der ikke være mad nok i verden....

Hmm du er godt klar over at der var de gifte der blev brugt dengang de var nok lige en anelse farligere end dem der bruges i dag... Men okay, de kunne da slå ihjel ret hurtigt....

Hmm mon ikke det er Botox?

Eddikesyre og hvordan vil du bruge det? :shock: For så kunne jeg da godt finde på at kalde dig dyremishandler hvis du vil sprøjte det ud... :shock:


energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Round up

Indlæg af energi-kriger » 28 mar 2014 21:12

Rigtigt gættet. :)

Havde faktisk håbet på du nævnte DDT da det blev in i 60-erne (der for skrev jeg bevist "før" den tid) DDT var vist det mirakel middel som senere viste sig at være en "ommer" . Det frygter jeg desvære også Round Up bliver, når man om føje år ser tilbage.

Eddikesyre..! prøv at smutte ind på Havenyt.dk der vrimler det med glade "dyremishandler" og miljøbeviste havefolk :)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Round up

Indlæg af Landlyst » 28 mar 2014 21:45

energi-kriger skrev:Rigtigt gættet. :)

Havde faktisk håbet på du nævnte DDT da det blev in i 60-erne (der for skrev jeg bevist "før" den tid) DDT var vist det mirakel middel som senere viste sig at være en "ommer" . Det frygter jeg desvære også Round Up bliver, når man om føje år ser tilbage.

Eddikesyre..! prøv at smutte ind på Havenyt.dk der vrimler det med glade "dyremishandler" og miljøbeviste havefolk :)

hehe Men skal ligene fra dem som har fået Botox ikke på kommunekemi? :shock:

Hehe Der har været mange mirakler gennemtiden... ikke kun i landbruget.... Og der kommer flere alle vegne...

Hmm hvordan tror du insekter og små dyr reagere på at blive sprøjtet med Eddikesyre.... :shock:

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Round up

Indlæg af energi-kriger » 28 mar 2014 21:59

De stakkels kræ dør i hvertfald ikke, hvis eddikesyre anvendes korrekt (altid på en solskins dag). Bladene svitses og eddikesyren fordamper (lige som alkohol) men alt det kan du læse om på hjemmesiden jeg henviste til. :wink:

Hvad tror du din lever indeholder når du har nydt f.eks. en pilsner eller et glas vin..? :)

Hovsa, glemte næsten kommunekemi, jo.. hende der Linze eller hvad hun nu hedder, hun bliver sgu nok lidt af en udfordring.. 8)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Round up

Indlæg af Landlyst » 28 mar 2014 22:17

energi-kriger skrev:De stakkels kræ dør i hvertfald ikke, hvis eddikesyre anvendes korrekt (altid på en solskins dag). Bladene svitses og eddikesyren fordamper (lige som alkohol) men alt det kan du læse om på hjemmesiden jeg henviste til. :wink:

Hvad tror du din lever indeholder når du har nydt f.eks. en pilsner eller et glas vin..? :)

Hovsa, glemte næsten kommunekemi, jo.. hende der Linze eller hvad hun nu hedder, hun bliver sgu nok lidt af en udfordring.. 8)
Hmm eddike er da ikke så flygtig?

Hmmm mange ting og sager?

Hehe siger du at @lintz bare er strammet op med gift? :shock: Hmm er det sådan den høje rejsning opstår? icon_cheesygrin.gif

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Round up

Indlæg af energi-kriger » 28 mar 2014 22:27

:lol: :lol: :lol: fuck mand, nu er jeg vist ved at komme helt der ud hvor jeg ikke kan redde den længere. Gider sku ikke havde en velvoksen kranfører på nakken. Hmm... der er vist en go film i fjerneren jeg lige skal ha´ set nu... icon_cheesygrin.gif


Besvar