Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vvb prioterinf

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
chris37
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 09 feb 2014 21:06
Mit fyr: ekoheat 1500
Areal: 180
Brændsel: germans pillets

vvb prioterinf

Indlæg af chris37 » 27 mar 2014 05:46

Ok mange tak for hjælpen, det vil jeg så prøve.

Hilsen chris


Draborg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 29 maj 2013 11:56
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 305
Brændsel: German pellets
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 5,7
Geografisk sted: Hørsholm
Modtaget likes: 2 gange

vvb prioterinf

Indlæg af Draborg » 27 mar 2014 14:30

Hej Kovas
Jeg har selv varmtvandsprioritering og er lidt træt af, at jeg ikke bare satte en returventil på vvb som dig. Den larmer når den skifter tilbage og radiatorerne mister jo varmen, mens den er aktiveret. Jeg overvejer derfor at pille prioriteringsættet af. Men hvor sætter du Ekoheaten op til at "vågne" hvis vvb falder under en vis temperatur.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

vvb prioterinf

Indlæg af kovas » 28 mar 2014 08:03

Draborg skrev:Hej Kovas
Jeg har selv varmtvandsprioritering og er lidt træt af, at jeg ikke bare satte en returventil på vvb som dig. Den larmer når den skifter tilbage og radiatorerne mister jo varmen, mens den er aktiveret. Jeg overvejer derfor at pille prioriteringsættet af. Men hvor sætter du Ekoheaten op til at "vågne" hvis vvb falder under en vis temperatur.
Hej.
@ Chris. Jeg synes at det er sært at at du ikke har fået bedre indstruktion af din montør, angående keddelshunt. Er det en autoriseret ekoheat motør der har sat det op? Nu ved jeg jo ikke hvordan dit anlæg er sat op så hvis din vvb sidder for enden af en lang uisoleret streng så er det tænkeligt at du kan opnå lidt besparelse med vvb-prio.

@ Draborg.

Hele efterår vinteren og forår så længe kedlen køre uden pausestop er der ta-ventilen som regulere min vvb. Når det bliver lidt varmere går jeg over på on/off drift 30-40% måske med tidsur som slukker på kontakten i dagtimerne.Der er stadig ta-ventilen der styre vvb. Når det så bliver sommer Går jeg ind i urstyring siger ja til sommerdrift, men sætter ingen tid. Dette kræver at der er en pt-1000 føler i vvb. som er koblet til styringen. I styringen sætter man vvb-prio ja i montør ja til at der er en føler i vvb under vvb-prio kan man sætte max temp for vvb og ønsket fald før den starter fyret igen. Jeg sidder ikke hjemme lige nu så jeg kan ikke præcist beskrive hvor i styringen de enkelte punkter er: Er hjemme om et par dage hvis du behøver mere information.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

chris37
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 09 feb 2014 21:06
Mit fyr: ekoheat 1500
Areal: 180
Brændsel: germans pillets

vvb prioterinf

Indlæg af chris37 » 28 mar 2014 09:13

Hej

Det var en autoriseret ekoheat montør, det gik måske lidt for hurtigt med at sætte mig ind i tingene men vil ikke til at hænge ham ud her. Jeg tror bare jeg vil sætte den på sommerdrift så den køre tidlig morgen og eftermiddag i 2 timer. Så når den nemt at varme vand op og så må jeg leve med det lille varmetab. Fyret har i forvejen mere end halveret min varme udgift.

Hilsen chris

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

vvb prioterinf

Indlæg af kovas » 28 mar 2014 09:29

chris37 skrev:Hej

Det var en autoriseret ekoheat montør, det gik måske lidt for hurtigt med at sætte mig ind i tingene men vil ikke til at hænge ham ud her. Jeg tror bare jeg vil sætte den på sommerdrift så den køre tidlig morgen og eftermiddag i 2 timer. Så når den nemt at varme vand op og så må jeg leve med det lille varmetab. Fyret har i forvejen mere end halveret min varme udgift.

Hilsen chris
Hej.
Ja det fungere også fint med urstyring. Du skal bare være ops på at fra uret starter og til der strømmer varme til vvb kan der nemt gå 1/2 time så hvis vvb er tom så tror jeg ikke at 2 timer er nok hvis det er en 110l vvb. Prøv dig frem så du undgår legionella i vandet.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar