Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udskiftning af Olie som opvarmning, koblet med Dantherm KO18

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
KingGuru
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 mar 2014 20:13

Udskiftning af Olie som opvarmning, koblet med Dantherm KO18

Indlæg af KingGuru » 25 mar 2014 21:08

Pendec: DEt skal jeg ikke kunne sige til eller fra. Kan bare sige her, hvor der har boet et pensionist par lugtede der ikke ret meget af gamle mennesker i modsætning til andre huse jeg har set med radiator.

Men .. Under præmissen at jeg vil beholde et luft opvarmet hus, nogle der er bekendt med metoder at varme disse op med?


pendec

Udskiftning af Olie som opvarmning, koblet med Dantherm KO18

Indlæg af pendec » 25 mar 2014 22:43

nahhh da. Det kan du sgu ikke sige og mene.. Sure tær men gamle mennesker, det må da være noget andet du mener her.

Det er jo normalt bare et spørgsmål om udluftning og så hjælper det rigtig meget eller hvordan man gør mange andre ting men gamle ??? hmmm????

KingGuru
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 mar 2014 20:13

Udskiftning af Olie som opvarmning, koblet med Dantherm KO18

Indlæg af KingGuru » 26 mar 2014 06:59

Pendec. http://politiken.dk/forbrugogliv/livsst ... rlig-lugt/

Men.. jeg prøver lige igen om jeg kan få nogle svar på mit spørgsmål.. Nogle der kan hjælpe mig med det?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Udskiftning af Olie som opvarmning, koblet med Dantherm KO18

Indlæg af triumph » 26 mar 2014 09:38

KingGuru skrev:Der er 3 grunde til at det ikke bliver lavet om.
1. Pris. Der er kun kælder under halvdelen af huset, så resten skulle pløjes op for at have kabler, eller også skulle de føres synligt.
2. Ham VVS manden vi havde forbi sagde at han kendte til en del af de anlæg. Deres forbrug lå tæt på af radiatorer.
3. Dette giver en automatisk cirkulation af luft, som ser ud til at klæde huset. Ikke en eneste kuldebro at finde, og generelt lugter det ganske godt i forhold til meget andet vi har set.
Nogle af vores vender havde samme løsning. De havde et ældre anlæg med en nyere brænder. De skiftede anlæget ud med et alm oliefyr, og fik radiatorer op. Besparelsen var 75%
Det har naturligvis meget at gøre med kanalføring. Men hvis kanaler ligger under gulv, eller i dårligt isolerede loftrum. Så bliver besparelsen ved at skifte til radiatorer massiv.

Så slemt ser synlige rør heller ikke ud. Og ellers kan du ligge varmefordelingsplader og lave gulvvarme

KingGuru
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 mar 2014 20:13

Udskiftning af Olie som opvarmning, koblet med Dantherm KO18

Indlæg af KingGuru » 26 mar 2014 10:03

Huset er 134 m2 med 62m2 opvarmet kælder. Det har et olieforbrug på ca 2200 liter samt der bliver brugt brændeovn i stuen om vinteren (som alle andre boliger i hovedstadsområdet).. Det er ikke et moderne lavenergi, men det er da ok fornuftigt som jeg lige har kunne finde frem til.


Besvar