Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pellux 100: FEDTfyr !!

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
oxen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 sep 2012 17:45
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 150
Brændsel: German Pellets/Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Geografisk sted: Holbæk, Sjælland

Pellux 100: FEDTfyr !!

Indlæg af oxen » 17 mar 2014 09:20

Halløj derude

Nu har jeg haft Pelle i ca. 1 mdr. Der har været lidt fin-justeringer new4 , lidt brok new5 , lidt hjælp fra Jer herinde :fans: , lidt banderi ahhh1.gif MEN,MEN jeg synes trods alt at fyret fortjener en mere positiv og retvisende overskrift. For nu hvor jeg har haft denne relativt korte indkøringsperiode må jeg sige ..... det fyr lever fuldt ud op til mine forventninger. Det ER et fedt fyr. Det kører afsted og jeg har ikke kigget til det i nu 7 dage, men der er stadig varmt vand og gulvvarme, så jeg må formode at det stadig kører.
Det er ikke for at konkurrere med mchlbk's overskrift, jeg synes bare at fyret fortjener bedre.
Så kan fyret måske få en tråd, der indeholder ALLE de positive oplevelser folk har med Pelle.

Tillykke med Jeres Pellux 100 !! funnyanimation28.gif /Oxen


xkfc

Pellux 100: FEDTfyr !!

Indlæg af xkfc » 17 mar 2014 09:40

Tillykke med fyret, fedt at det bare kører. :great:

nemocharley

Pellux 100: FEDTfyr !!

Indlæg af nemocharley » 17 mar 2014 10:45

tillykke med pelluxen :)

Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Pellux 100: FEDTfyr !!

Indlæg af Ole Larsen » 17 mar 2014 20:38

it så ring enda icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Pellux 100: FEDTfyr !!

Indlæg af mchlbk » 17 mar 2014 20:59

Det var mig der stod bag den oprindelige overskrift og frustration, som primært skyldtes at fyret gik i brand nede i fyrkælderen. Heldigvis smeltede smelteslangen, så bortset fra røg, stank, smeltet elektronik og en brænder med et noget hærget look skete der ikke noget alvorligt.

Efterfølgende havde vi Vølund på visit og siden har fyret kørt 100% upåklageligt, bortset fra et enkelt driftstop - den slags sker jo, når man ikke fylder piller på! :lol:

I øjeblikket fylder jeg piller på hver uge og fjerner aske og rengør det hver 3. uge. Det er virkelig imponerende og over al forventning.

Asken er tør og har den perfekte farve, og der er kun ganske få uforbrændte piller. Der er absolut ingen problemer med smuld i siloen, så alt det der med madolie har der ikke været brug for.

I øvrigt er det en utrolig lækker aske sammenlignet med den fra brændeovnen. Fyrets aske bruges til jordforbedring i haven, hvorimod jeg kører den fra brændeovnen på genbrugsstationen.

:great:


Besvar