søger prøvningsattest til atmos

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
manta400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 45
Tilmeldt: 17 dec 2010 19:30

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af manta400 »

mangler prøvningsattest til atmos dc 50 s.. den røde.. fyret er fra 2007

er der en der ligger inde med sådan en attest KØBER jeg gerne en kopi..

mail mig på ricomanta400@gmail.com

mvh

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af John Skov Jensen »

Lad være med at bruge penge på en prøvningsattest. Den vil bare dokumentere at din kedel "kun" er godkendt efter en303-5 klasse 3 og at virkningsgraden er så "lav" at den ikke opfylder de gældende klasse 5 krav.
Din kedel er derfor usælgelig med mindre det er til reservedele, og i din anden tråd har du jo allerede fået et fint bud på din kedel som reservedele.
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af Ugelvig »

Alternativt kan du jo kontakte Passat eller Biovarme, de importerer Atmos kedler og ligger sikkert inde med en kopi hertil.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af John Skov Jensen »

Ugelvig skrev:Alternativt kan du jo kontakte Passat eller Biovarme, de importerer Atmos kedler og ligger sikkert inde med en kopi hertil.
Ja, der er også brugere herinde der har dc50s kedler som sikkert kan fremsende en kopi. Men hvad kan man bruge en attest til der bare viser at kedlen er uddateret og værdiløs?
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af Ugelvig »

Helt så enkelt er det jo ikke. Den kunne f.eks. sælges til Sverige eller Tyskland. Så at sige den er værdiløs er måske ikke hele sandheden?

Derudover går der rygter om, at nogle skorstensfejere ser gennem fingre med kl. 5 godkendelserne... Ikke at jeg forstår det, du har som ejer, stadig et ansvar... :s
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

manta400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 45
Tilmeldt: 17 dec 2010 19:30

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af manta400 »

nu er det sådan at der er nogle skosten fejre der godt vil godkende den kedel hvis dens ydelse er over 88 %. så jeg søger stadigvæk en attest.

og om den yder 88 eller 90% kan jo næste ikke måles nogen steder. man skulle nok hellere se på den bil man køre i. også så købe en øko bil

hvis vi skal diskutere miljø
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af John Skov Jensen »

Nej, snakken behøver ikke at gå på miljøet og den behøver heller omhandle hvad der er lovligt og hvad der ikke er lovligt.
Så der er jo ikke noget at snakke om. Jeg skal ikke være jens betjent, men nu giver det god mening hvorfor du har skrevet din annonce på dba som du har. Du vil sælge kedlen som værende lovlig selvom den ikke er det. Det er sgu dårlig stil :evil:
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af Ugelvig »

John Skov Jensen skrev:Nej, snakken behøver ikke at gå på miljøet og den behøver heller omhandle hvad der er lovligt og hvad der ikke er lovligt.
Så der er jo ikke noget at snakke om. Jeg skal ikke være jens betjent, men nu giver det god mening hvorfor du har skrevet din annonce på dba som du har. Du vil sælge kedlen som værende lovlig selvom den ikke er det. Det er sgu dårlig stil :evil:
Vi er helt enige her John, jeg syntes det er dårlig stil af sælger, der er bedrevidende :(

Derudover syntes jeg det er forkasteligt, at en myndighed som skorstensfejeren vitterlig er, ser igennem finger med lovgivningen. Støder jeg på en skorstensfejer af denne type enten privat eller arbejdsmæssigt, kan vedkommende være helt sikker på, at både teknisk forvaltning og brandinspektøren i den pågældende kommune vil blive underrettet! :evil:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
manta400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 45
Tilmeldt: 17 dec 2010 19:30

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af manta400 »

ha ha i har da så ondt i r.... og i holder garenteret altid fart grænserne.. f... i er til grin...

er der en skostensfejer der vil godkende den så sælger jeg den.
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

søger prøvningsattest til atmos

Indlæg af Ugelvig »

manta400 skrev:ha ha i har da så ondt i r.... og i holder garenteret altid fart grænserne.. f... i er til grin...

er der en skostensfejer der vil godkende den så sælger jeg den.
Jeg mener faktisk ikke, det er et spørgsmål om at have ondt i røven. Ej heller om jeg eller min nabo kører for stærkt. Om jeg er til grin eller ej, lader jeg være op til andre.

Men at sælge en "defekt" vare er i mine øjne dårlig stil uanset hvad. At det muligvis er strafbart er så en helt anden sag! Svarer til at jeg sælger en elektrisk dims, jeg har købt i USA, der kun kan benytte 110 volt. Den er ikke defekt, men kan ikke umiddelbart bruges i DK, det er ikke god stil!

At en myndighed så vælger ikke, at følge reglerne er direkte dumt. Det er strafbart og skorstenfejeren risikere både sagsanlæg og at miste sin autorisation. Hvilket jo er op til den enkelte om de vil gamble med!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Besvar