Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat C1

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Ginge
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 08 mar 2014 08:36
Mit fyr: BS1016 - 10kw
Areal: 168
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Modtaget likes: 2 gange

Passat C1

Indlæg af Ginge » 10 mar 2014 20:08

Nå, nu ryger det gamle (nye) oliefyr ud til fordel for pillefyr.
Historien er den at jeg arbejder ved en vvs grossist og kan få et scottefyr til en kanón god pris osv osv. Men er nu kommet lidt i tvivl om de ter det rigtige for mig. Interesserer mig rigtig meget for det osv, men i bund og grund skal jeg have noget der er minimal vedligeholdelse ved osv osv. Kender selv en del til de scotte kedler da vi selv sprøjter dem ud over disken.
Nå, men snakkede så med en gut fra min egen lille landsby som sætter en del passat op, og var hjemme ved ham og se en c1'er i hans lille showroom. Den er fanden-skisme godt nok smart. Fylder mindre, nemmere at rengøre osv end scotten er.
Scotten har så en hulens masse features. Den kan tweakes osv osv, men der er langt færre "dele" på passaten der kan gå i stykker. En ting der slog mig var tænderen, der i scotten jo er i direkte kontakt med pillerne hvorimod dem på pasaten ikke kommer i kontakt med piller.
Passaten er en anelse dyrere, men tænker bare at jeg ikke vil gå at bekymre mig om en el-tænder går til når man nu engang imellem begiver sig afsted på ski.
... Nå, men er der nogen herinde der kender til passat'en???

Nogen der kender pillerne fra greenwood, og hvad de bør koste???

Mvh
Thomas


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Passat C1

Indlæg af triumph » 11 mar 2014 05:45

Tilykke med dit valg.
Men eltænder på en scotte er ikke direkte i kontakt med piller

nemocharley

Passat C1

Indlæg af nemocharley » 11 mar 2014 06:59

med de tanker du gør dig, ville jeg da også kigge på Atmos enten med A25 brænder eller med Iwabo S2 brænder, og MGM inden du træffer den endelige beslutning.

Ginge
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 08 mar 2014 08:36
Mit fyr: BS1016 - 10kw
Areal: 168
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Modtaget likes: 2 gange

Passat C1

Indlæg af Ginge » 11 mar 2014 16:56

Tjaaa, nu har jeg snakket med et par stykker der installerer pillefyr, tror nu alligevel jeg holder mig til scotte. Der sidder trods alt en del rundt om i landet...
Atmos har vi ved det firma jeg arbejder i, ikke de helt vilde gode priser ved, desværre...

nemocharley

Passat C1

Indlæg af nemocharley » 11 mar 2014 19:44

har set dem til 26k m silo, a 25 brænder og d14p kedel.


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Passat C1

Indlæg af HR LUCCA » 11 mar 2014 21:00

[quote="Ginge"]Nå, nu ryger det gamle (nye) oliefyr ud til fordel for pillefyr.
Historien er den at jeg arbejder ved en vvs grossist og kan få et scottefyr til en kanón god pris osv osv. Men er nu kommet lidt i tvivl om de ter det rigtige for mig. Interesserer mig rigtig meget for det osv, men i bund og grund skal jeg have noget der er minimal vedligeholdelse ved osv osv. Kender selv en del til de scotte kedler da vi selv sprøjter dem ud over disken.
Nå, men snakkede så med en gut fra min egen lille landsby som sætter en del passat op, og var hjemme ved ham og se en c1'er i hans lille showroom. Den er fanden-skisme godt nok smart. Fylder mindre, nemmere at rengøre osv end scotten er.
Scotten har så en hulens masse features. Den kan tweakes osv osv, men der er langt færre "dele" på passaten der kan gå i stykker. En ting der slog mig var tænderen, der i scotten jo er i direkte kontakt med pillerne hvorimod dem på pasaten ikke kommer i kontakt med piller.
Passaten er en anelse dyrere, men tænker bare at jeg ikke vil gå at bekymre mig om en el-tænder går til når man nu engang imellem begiver sig afsted på ski.
... Nå, men er der nogen herinde der kender til passat'en???

Nogen der kender pillerne fra greenwood, og hvad de bør koste???

Du siger du kender en del til Scotte :wink: men du ved vist ikke alt , et scotte er noget af det nemmeste og rense , 2 låger i toppen , 20 sek så er de åbne , god arbejdshøjde for rengøring :wink:
Antal færre dele der kan gå i stykker , begge fyr har snegl , tænder , blæser og styring , jeg ved ikke om c1 har lys sensor , men det er vist meget ens , priser på reservedele er helt sikker billiger til Scotten icon_cheesygrin.gif ,men det kan du jo selv undersøge hvis i sælger dem :wink:
En sidste stor fordel ved Scotten syntes jeg er Min ydelsen som er meget lavere på Scotten , en stor fordel forår/efterår , så vær ikke ked af at Scotten er billigst icon_cheesygrin.gif

Hilsen Bjarne

nemocharley

Passat C1

Indlæg af nemocharley » 11 mar 2014 21:04

NBE kommer forresten med en ny kedel her 1/4 RTB hedder den - der er lidt oplysninger om den inde på deres hjemmeside.


Besvar