Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nu stopper EU edermame.....!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af triumph » 02 mar 2014 09:29

Her i området er hele egnen fyldt med frugtplukkere hele sommeren. De skal så iflg. EU have ret til dagpenge fra dag 1..... ! http://politiken.dk/oekonomi/gloekonomi ... slagsmaal/

http://www.business.dk/arbejdsmarked/da ... som-ventet
Last edited by 1 on triumph; edited 2 times in total


pendec

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af pendec » 02 mar 2014 09:30

ja, og så giver landmanden mindre lønninger nu, det er da godt for erhvervslivet som har sæson plukkere.. NOT!

Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af Bjarke J » 02 mar 2014 10:20

Reglen må jo så også gælde danske statsborgere som har optjent ret til dagpenge i udlandet? Og det er vel fint nok at kunne optjene dagpengeret i Nordtyskland eller Sverige.
Jeg tror sgu egentlig heller ikke det kommer tila t betyde at vi bliver oversvømmet af østeuropæere der stjæler vores dagpenge. Du skal vel stadig være til rådighed for arbejdsmarkedet, og opholde dig inden for landets grænser for at have ret til dagpenge. Og hvis de søger og får arbejde får de ikke dagpenge. Man kan så håbe på at jobcentrene er lidt mere strikse med at tjekke om udlændinge har ophold i Danmark eller ej inden de kaster dagpenge efter dem.

pendec

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af pendec » 02 mar 2014 10:25

Bjarke J skrev:Reglen må jo så også gælde danske statsborgere som har optjent ret til dagpenge i udlandet? Og det er vel fint nok at kunne optjene dagpengeret i Nordtyskland eller Sverige.
Jeg kan godt undvære dagpenge fra Polen ;)

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af thoken » 02 mar 2014 10:40

Hej.
Det er helt grotesk at EU skal ind og blande sig i indre danske anliggender :roll:

Jeg troede egentlig at vi havde taget forbehold for sådanne ting? Var der ikke en folkeafstemning om nogle af de forbehold? Kan godt være jeg husker galt.

Men hvis det er EU`s holdning at bl.a Danmark skal betale sociale ydelser til andre Eu borgere, så synes jeg helt klart vi skal ud af Eu hurtigst muligt.

En af bevæggrundene for at vi meldte os ind, var at det var rigtig godt for vores landbrug og fiskeri.
Der er da ikke ret meget landbrug og fiskeri tilbage i Dk.

Det er blevet et rent akademiker vælde :x

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af Tom_AT » 02 mar 2014 12:33

Er der ikke meget landbrug tilbage i Danmark? Nu skriver du vist noget bare for at holde fluerne væk fra tastaturet ;)

Desuden oplever landbrugsskolerne stor vækst i elevantal. Hvilket jo kun er positivt.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af Landlyst » 02 mar 2014 12:58

En ting er helt sikkert og det er at EU IKKE gavner dansk landbrug mere.... Og dette siger jeg som uddannet Landmand..... Det skulle fjernes helt fra hele EU, og så lave en manøvre som de gjorde i Australien for mange år siden..... De fjernede alt støtte over en kam... Det gav udfordringer men lige pluseligt så skulle man jo ikke tænke i støtte og straf.... Men i at blive bedre til at drive virksomhed...

Men altså i min verden så er EU dårligt for ALT OG ALLE..... nu og for nogle senere..... Men det er ikke godt....

Så jo før vi kan komme ud jo bedre....

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af thoken » 02 mar 2014 13:54

Tom_AT skrev:Er der ikke meget landbrug tilbage i Danmark? Nu skriver du vist noget bare for at holde fluerne væk fra tastaturet ;)

Desuden oplever landbrugsskolerne stor vækst i elevantal. Hvilket jo kun er positivt.

Hej!
Ah, du. Antallet af landbrugs bedrifter er faldet støt. Det er blevet store fabrikker.

Helt klart positivt at landbrugsskolerne oplever vækst.

Og nej, det er ikke for at holde fluerne væk fra tastaturet.
Og så mener jeg iøvrigt stadig ikke en 3 cylindret motor(uanset om det er en Ford) lyder som en 6 cylindret. Og ja jeg har prøvekørt en. :wink:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af Tom_AT » 02 mar 2014 16:40

thoken skrev:

Hej!
Ah, du. Antallet af landbrugs bedrifter er faldet støt. Det er blevet store fabrikker.

Helt klart positivt at landbrugsskolerne oplever vækst.

Og nej, det er ikke for at holde fluerne væk fra tastaturet.
Og så mener jeg iøvrigt stadig ikke en 3 cylindret motor(uanset om det er en Ford) lyder som en 6 cylindret. Og ja jeg har prøvekørt en. :wink:

mvh thoken
Det er jo blot et spørgsmål om holdning, fordi du ikke kan lide hvad der sker med langbruget. Landbruget er der jo stadig, med køer, grise, produktion, eksport osv.

Og hvad angår Forden, så lyder den selvfølgelig ikke nøjagtigt som en V6. Men lyden er derhen ad. Og lyder slet ikke som en traditionel 3 benet motor eller plejer at lyde. MEn det er jo en helt anden snak ;)

jopa

Nu stopper EU edermame.....!

Indlæg af jopa » 02 mar 2014 17:20

Landlyst skrev:En ting er helt sikkert og det er at EU IKKE gavner dansk landbrug mere.... Og dette siger jeg som uddannet Landmand..... Det skulle fjernes helt fra hele EU, og så lave en manøvre som de gjorde i Australien for mange år siden..... De fjernede alt støtte over en kam... Det gav udfordringer men lige pluseligt så skulle man jo ikke tænke i støtte og straf.... Men i at blive bedre til at drive virksomhed...

Men altså i min verden så er EU dårligt for ALT OG ALLE..... nu og for nogle senere..... Men det er ikke godt....

Så jo før vi kan komme ud jo bedre....
Ja men det var da bønderne der ville ind i det lort :P


Besvar