Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte mini pris incl. Montering

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Thavmand
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27 feb 2014 21:20

Scotte mini pris incl. Montering

Indlæg af Thavmand » 01 mar 2014 23:05

Går med en ide om at skrotte vores gamle Ribe støbejern oliefyr fra 70'erne og få et scotte mini pillefyr. Som efter lidt søgen frem og tilbage her i forummet er kommet frem til at det nok vil passe til vores forbrug men er der nogen der har en ide om hvad sådan et løber op i med montering, tænker selv på at nedtage det gamle inden. Dog kan jeg ikke finde frem til om også burde/ skal investere i en ny vandbeholder/elvarmer.
Som det er nu fyre vi med olie om vinteren og el om sommeren.
Vores forbrug er ca. 1600-1800l olie på en vinter sæson for et hus på 67 kvm + 40 på første sal samt 67 kvm kælder dog ikke opvarmet som det er nu.
Og så el varme om sommeren beholderen er en metro fra 1993 og er på 110L .
Dertil har vi også en brænde ovn vi bruger flittigt om aftenen.
Men er nogen har en ide om samlet pris på at få monteret sådan et..


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Scotte mini pris incl. Montering

Indlæg af HR LUCCA » 02 mar 2014 05:25

Det er helt sikkert en god ide icon_cheesygrin.gif , men inden du går i gang skal du undersøge hvad du kan få i tilskud til at skifte til pillefyr og søge om det , snakke med din skorstens fejer (rummet skal være godkendt ) og om skorsten er ok til formålet , en pris er svær men feks Hedenstorke har en pris på deres hjemmeside http://www.hedestoker.dk/pillefyr_inkl_montering.html på NBE hjemmeside kan du se lidt om hvad det kræver af rum mm http://www.nbe.dk/files/manager/manual% ... 202013.pdf , jeg gav 60000 kr for 2 år siden , det var med nedtagning af naturgas kedel og varmvandsbeholder , nyt fyr 10 kw ,ny varmvandsbeholder 120 l med el spiral , varmt vands priotering og div rør mm , mit anlæg er betalt på 3 år da jeg skulle give 30000 kr for et nyt naturgas anlæg , så jeg har ikke fortrudt , det eneste jeg ærger mig over at jeg ikke gjorde før i steden for og hælde penge i naturgas fyret :|

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Scotte mini pris incl. Montering

Indlæg af thoken » 02 mar 2014 07:58

Hej.
Du kunne fx. Kontakte Henrik: http://www.q-Pro.dk og bede om en pris.

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

nemocharley

Scotte mini pris incl. Montering

Indlæg af nemocharley » 02 mar 2014 19:18

hvor gammel er din nuværende vandbeholder og hvilket mærke er det?

min metro combi var 17 år gammel da den blev udskiftet, men den fejlede ikke noget og er nu genopsat ved en af mine venner, hvor den har fungeret fint indtil videre.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Scotte mini pris incl. Montering

Indlæg af Brandsen » 02 mar 2014 20:12

Halløj i forum,

Jeg gav kr 25.000 for en Scotte BS Mini incl kompressorrens og diverse extra reservedele,
og efterfølgende kr 8.500 for installationen. Installationen tog 8 mandetimer, resten af prisen
var kobberrør, røgrør, røgrør med knæk og renseklap, ny expansionsbeholder, sikkerhedssæt til expansion,
trækstabilisator, shunt, diverse ventiler, og lidt fittings.

Installationen var forholdsvis nem, idet jeg selv havde fjernet den gamle Salamander oliestoker,
og den nye Scotte skulle så hvor Salamanderen havde resideret, så begrænset hvor meget rørarbejde
der skulle udføres, og samtidigt 4 stik med jord lige ved siden af, så ledningerne til Scotten kunne nå.
Og så havde jeg selv på forhånd sat ny og mindre bøsning i skorstenen, som passede til den nye Scotte.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


nemocharley

Scotte mini pris incl. Montering

Indlæg af nemocharley » 03 mar 2014 13:49

synes jeg har set pakke-installations tilbud på under 35.000 - men det er som sagt en pakke-løsning, som ikke passer til dit behov.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Scotte mini pris incl. Montering

Indlæg af HR LUCCA » 03 mar 2014 17:32

Jeg vil tro at man kan få det til 50000 kr med en ny varmvandsbeholder hvis der ikke skal laves for meget om , men det er da bare og indhente nogle tilbud .

ole H olsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 mar 2014 11:50

Scotte mini pris incl. Montering

Indlæg af ole H olsen » 21 mar 2014 12:23

Thavmand skrev:Går med en ide om at skrotte vores gamle Ribe støbejern oliefyr fra 70'erne og få et scotte mini pillefyr. Som efter lidt søgen frem og tilbage her i forummet er kommet frem til at det nok vil passe til vores forbrug men er der nogen der har en ide om hvad sådan et løber op i med montering, tænker selv på at nedtage det gamle inden. Dog kan jeg ikke finde frem til om også burde/ skal investere i en ny vandbeholder/elvarmer.
Som det er nu fyre vi med olie om vinteren og el om sommeren.
Vores forbrug er ca. 1600-1800l olie på en vinter sæson for et hus på 67 kvm + 40 på første sal samt 67 kvm kælder dog ikke opvarmet som det er nu.
Og så el varme om sommeren beholderen er en metro fra 1993 og er på 110L .
Dertil har vi også en brænde ovn vi bruger flittigt om aftenen.
Men er nogen har en ide om samlet pris på at få monteret sådan et..

Hej hvor i landet bor du eller har du fået det lavedt


Besvar