Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Udlandet
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af hensan » 01 mar 2014 19:06

pendec skrev:
Du handler med Navn fjernet, som er dansker, bosiddende i Danmark, og projekt starter på mange firma'r og da også skattefrie frie lokationer og velnok skuffeselskaber hvor man hurtigt kan lege lidt med momsen og priserne.
Du finder ham som studerende og iværksætter på andre mindre firma'r og aktiv sælger at aktiver i hans firma lager. Det er let at finde på google. Hvis han ikke er ejeren af projektet, så er han da medejeren og opfinderen :)

På lokationen er der andre firmaer som sælger både , så det er nok en lokal beboer som er udpeget chef og får 500kr i direktør løn om året for at styre det :)

Det kan i hvert fald sætte tankerne igang , når man har til huse på Gibraltar, og selv leverer paller i Danmark og ingen CVR nummer har, for der skal jo så betales dansk moms af produkt/fragt når varen leveres til dør af traloshop, Når CVR.dk ikke kan finde traloshop så har de ikke rent mel i posen. og når man handler hos dem, så er hæleren jo lige så god som stjæleren.

Hvor er det nu man anmelder firma'r som snyder med momsen? Der er måske noget i at få denne leverandør ryddet af vejen inden folk får penge unødigt i klemme, når de går konkurs eller skat lukker dem ned.
Hvis du har mistanke om at der forgår skatte/moms snyd ved dette eller andre firmaer er den rigtige fremgangsmåde at du anmelder firmaet til myndighederne.
Det er som sådan ikke anderledes end hvis du ser en fremmedes komme ud fra naboen hus med naboens TV i hånden. Du observere en sandsynligvis kriminel handling og du anmelder den til myndighederne. I tilfældet med naboens TV ringer du til politiet hvis ansvar det er at komme ud og efterforske sagen anholde den skyldige hvis at det er en indbrudstyv du så.

Hvis du har mistanke til at et firma omgår moms/skatte reglerne må du ringe til Skat. Det er deres ansvar at efterforske sagen og i tilfælde at der virkeligt er sket en forbrydelse at sørge for at forbryderen bliver straffet efter loven.
De deltagere i denne tråd der har kigget ind i firmaet og har en formodning om svindel bør derfor hurtigst muligt anmelde firmaet til myndighederne. Hvis firmaet er et svindel firma har myndighederne dermed mulighed for at gribe og dermed forhindre unfair konkurrence for de "rigtige" forhandlere. Hvis myndighederne finder at dette firma er reelt er sagen afklaret og firmaet kan fortsætte med at sælge - Der er i hvert fald mindst een tilfreds kunde i trådstarter.
Som tråden har udviklet sig kan ingen være tjent med -Hvis det faktisk er et reelt firma er det nu havnet i en offentlig gabestok som det har svært ved at komme ud af. Hvis det derimod faktisk er et svindel firma skal det bare lukkes så hurtigt som muligt.

Jeg vil derfor opfordre dem der mener at kunne underbygge at dette er et firma der svindler med moms/skat at melde firmaet til myndighederne så dette kan blive undersøgt på den officielle måde istedet for som nu at drive "heksejagt" baseret på rygter og antagelser.


pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 01 mar 2014 19:45

hensan skrev:Hvis myndighederne finder at dette firma er reelt er sagen afklaret og firmaet kan fortsætte med at sælge - Der er i hvert fald mindst een tilfreds kunde i trådstarter.
Tror ikke tilfredse kunder afklarer problemet med bedrageri? hvis firmaet ikke følger dansk lov, så kan nok så mange glæde sig over deres momsfrie varer, mens, som du nævner, de rigtige pligtopfyldende sælgere mister salg, fordi der findes firma'r som omgås regler for salg til private i Danmark og omgåelse af moms lovgivningen.

Jeg ville da også glæde mig over at modtage træpiller til 1600,- kr, desværre så er det jo så en pris uden dansk moms, og fragten ser ud til at matche tyske forhandleres salg, dog med forskellen at du ikke officielt selv er ansvarlig for transporten. Så visse paralleler til tysk træpille salg, og så endnu en omkring momsen fra fra momsfrit land? hmmm, kan det blive mere skummelt?

skova
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 02 jul 2013 20:49

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af skova » 01 mar 2014 21:02

pendec skrev:
Du handler med Navn fjernet , som er dansker, bosiddende i Danmark, og projekt starter på mange firma'r og da også skattefrie frie lokationer og velnok skuffeselskaber hvor man hurtigt kan lege lidt med momsen og priserne.
Du finder ham som studerende og iværksætter på andre mindre firma'r og aktiv sælger at aktiver i hans firma lager. Det er let at finde på google. Hvis han ikke er ejeren af projektet, så er han da medejeren og opfinderen :)

På lokationen er der andre firmaer som sælger både , så det er nok en lokal beboer som er udpeget chef og får 500kr i direktør løn om året for at styre det :)

Det kan i hvert fald sætte tankerne igang , når man har til huse på Gibraltar, og selv leverer paller i Danmark og ingen CVR nummer har, for der skal jo så betales dansk moms af produkt/fragt når varen leveres til dør af traloshop, Når CVR.dk ikke kan finde traloshop så har de ikke rent mel i posen. og når man handler hos dem, så er hæleren jo lige så god som stjæleren.

Hvor er det nu man anmelder firma'r som snyder med momsen? Der er måske noget i at få denne leverandør ryddet af vejen inden folk får penge unødigt i klemme, når de går konkurs eller skat lukker dem ned.
Æhhh hvor har du den information fra? - nu kender jeg tilfældigvis til den nævnte person perifert og mig bekendt er han 20 år fra Aarhus og webudvikler - så mange er der nok heller ikke med det navn :-)

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af From » 01 mar 2014 21:11

skova skrev:
Æhhh hvor har du den information fra? - nu kender jeg tilfældigvis til den nævnte person perifert og mig bekendt er han 20 år fra Aarhus og webudvikler - så mange er der nok heller ikke med det navn :-)
Her fra http://whois.domaintools.com/traloshop.com

Hvis man googler Navn fjernet, så kan man finde frem til at han har forskelige webshops - så det er vel ikke utænkligt at han også har en der sælger træpiller.

pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 01 mar 2014 21:32

skova skrev:Æhhh hvor har du den information fra? - nu kender jeg tilfældigvis til den nævnte person perifert og mig bekendt er han 20 år fra Aarhus og webudvikler - så mange er der nok heller ikke med det navn :-)
det er da kun fedt nok du kender ham, selvom det er langt ude i omgangskredsen. Så kan du måske bekræfte han også driver forretning fra Gibraltar og ejer ejendomme dernede. For alt tyder jo på han lægger navn til det og korrekt, så mange findes der nok ikke med hans navn 8)


skova
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 02 jul 2013 20:49

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af skova » 01 mar 2014 22:09

pendec skrev: det er da kun fedt nok du kender ham, selvom det er langt ude i omgangskredsen. Så kan du måske bekræfte han også driver forretning fra Gibraltar og ejer ejendomme dernede. For alt tyder jo på han lægger navn til det og korrekt, så mange findes der nok ikke med hans navn 8)
Michael - kunne det ikke tænkes at denne Jimmy bare er ham der har udviklet websiden, det er jo ikke ualmindeligt at udviklerne får sat sit navn på når de registrere for deres kunder - i min optik passer han ikke profilen, som den lyssky bagmand for et træpillefirma på Gibraltar som du fremstiller ham som. Hvis alt der er at hænge ham ud for, er hans navn på et whois database så er det jo lidt tyndt.

Men nu vel - mon ikke han selv finder denne tråd en dag han googler sit eget navn :-)

Go' aften

pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 01 mar 2014 22:47

skova skrev:
Michael - kunne det ikke tænkes at denne Jimmy bare er ham der har udviklet websiden, det er jo ikke ualmindeligt at udviklerne får sat sit navn på når de registrere for deres kunder - i min optik passer han ikke profilen, som den lyssky bagmand for et træpillefirma på Gibraltar som du fremstiller ham som. Hvis alt der er at hænge ham ud for, er hans navn på et whois database så er det jo lidt tyndt.

Men nu vel - mon ikke han selv finder denne tråd en dag han googler sit eget navn :-)

Go' aften
Han er måske bare Prestashop webdesigner. Ligemeget om det er lioncompany, nuvopoint eller hvor han begik sig som webdesigner, og kunne det så ikke tænkes at for at bevare ejerskab af domain og med indflydelse i traloshop, så satte han sit navn på.
Der er rigtig nok en del andre domains (primært danske) som han også er domain registrant på, så du kan da sikkert have ret.

Personligt ville jeg aldrig overlade registrering af domain til en webdesigner, jeg ville bare få problemer med at ændre record senere, når ejerskabet står i forkert navn. Så har jeg egentlig kun navnet til leje hos ham, sålænge min forretning er hos den person.

Han er måske helt uskyldig i dette sammenhæng men det er jo rigtig uheldigt at blive associeret, med navn, på et firma som ikke har rent mel i posen. Nogen kunne jo finde på at undersøge Jimmy og det arbejde han lavede for de unavngivne personer. primært fordi hans navn står på domain og ikke et firma han arbejdede for.

skova
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 02 jul 2013 20:49

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af skova » 01 mar 2014 23:35

pendec skrev: Prestashop webudvikling? hmmm, nå , rykke lidt rundt på grafik og sån, er da også lidt der hen ad. Nå, men hvis denne Jimmy nu har sat sin navn på registrering af domain, hvorfor så bruge en adresse på Gibraltar?
Følger du op på hans eget domain, hvor han laver dagbog over sin økonmiske fremtid og et par investeringer i firma'r og projekter som han vil lave penge på, så trænger din optik til justering eller også har du ikke læst mellem linjerne der ;)
Jeg har allerede sagt, han ikke behøver være bagmanden men at han ,som nok , har en finger med i spillet, da han jo sætter sit navn på adressen i Gibraltar. Dette gøres normalt kun af ejere , medarbejdere i firmaet, så ejerskab er firmaets ejendom og ikke webdesigneren.
Michael Nu kommer vi vist ind i nogle flyvske konspirationsteorier her en sen lørdag aften. Man kunne jo stille selv det spørgsmål hvorfor overhovedet skrive et navn. Registrantnavnet er ikke obligatorisk i den forstand og ofte udfyldt med betegnelser som domain-admin - Det gør vi selv. Har i tidernes morgen kommet til at skive mit eget navn hos nogle kunders registreringer, men det gør ikke mig til bagmanden af deres endda meget store virksomheder.

Det eneste jeg opponere i mod, er at når man begynder at kæde en person ved navns nævnelse, som endda ikke er almindeligt navn, sammen med svindel og andre spændende ting der foregår på en fjerntliggende ø i forbindelse med den meget lukrative import af træpiller til danmark - så skal man vide og ikke gætte.

Jeg aner ikke hvad der er for et firma, jeg aner ikke hvem der står bag - jeg kommer aldrig til at købe mine piller der.

Så er der tærsket nok på den her vinkel.
//

Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 02 mar 2014 05:38

timkenneth skrev:
det eneste der er utroværdig er din evige kamp om lovprisning af et firma som stort set hele forummet mere eller mindre tager afstand fra.
som nemo skriver: handl lokal.
hvilket du også burde.
SLUDDER OG VRØVL!!

Du kan kalde mig hvad du vil - det er helt din egen sag, men om jeg "lovpriser" et firma som "stort set hele forummet mere eller mindre tager afstand fra" er da helt min egen sag !!. Jeg giver mig ikke af med, at spekulere i det ene eller det andet, som angiveligt næsten er en "trend" her på boardet. Det jeg forholder mig til er, om firmaet har en overskuelig hjemmeside, leverer det produkt som lovet når jeg bestiller det og hvordan hele handels forløbet har været. Om de så snyder med momsen eller ej, kan jeg ikke rigtigt forholde mig til, for det kræver ligesom, at jeg kender firmaet omsætning i Danmark og andre ting omkring firmaet!!. Hvis jeg skulle lave et større baggrundstjek at udenlandske firmaer, som jeg handler med på nettet, kunne jeg sgu' ikke lave andet - og har forøvrigt ikke adgang til de informationer der er nødvendige for at kunne lave en sådan vurdering !!!. Jeg har sgu´da heller ikke nogen som helst garanti for, at en dansk virksomhed ikke laver momsrytteri, og på et tidspunk bliver lukket af SKAT - og dét er der jo trods alt mange der er blevet !!.

Hvor JEG handler med træpiller, er fuldstændigt min egen sag - ligsom det er din/jeres sag, hvor i køber jeres. Det er da prisværdigt, at I har en høj grad af moral med betaling af moms osv., men den høje moral gælder åbenbart ikke, når det kommer til beskyldninger og spekulationer om en virksomheds "lyssky forretninger" - angiveligt uden anden viden, end en en formodning !!.

Hvis det kan bevises, at firmaet svindler med dansk moms, bliver det jo så nok lukket på et eller andet tidspunkt, og så finder jeg sgu' bare et andet sted at købe piller - og da sikkert hos en dansk forhandler, som altså også kan blive lukket grundet manglende indbetaling af moms !!. Men indtil da, vil jeg overlade spekulationer og anklager om det ene eller det andet til andre her på boardet, som angiveligt vil bruge mere tid på (og tilsyneladende har mere forstand på!!) den slags end mig!!.

Alle de skrækscenarier der bliver listet her i denne tråd, er dog efter min mening HELT UDE I HAMPEN !!. Advarsler om at ens kreditkortoplysninger kan blive misbrugt og solgt videre, at man ikke får sine træpiller og at man risikerer at miste sine penge hvis firmaet går konkurs, eller bliver lukket af SKAT, er jo rene spekulationer og fantasier, for reglerne for handel med kreditkort på internettet er UTVETYDIGE !!, og banken kan altså trække pengene tilbage hvis man ikke modtager sine varer - UANSET hvad grunden er til, at en virksomhed er lukket !! - ligesom misbrug af ens kort efter en internet handel vil blive godtgjort af banken (HVIS man altså selv har overholdt de regler der gælder for brug af kortet). Ulempen kan så være, at der normalt går op til 6 uger inden man får sine penge retur, men det er jo ALTID en chance man tager, når man handler på nettet - uanset om firmaet er dansk eller ej.

Om Pendec (eller andre) vil anmelde firmaet til SKAT for mulig momssvindel eller ej, er helt deres egen sag, men når han angiver at motivet skulle være at få lukket firmaet, så ingen kunder risikerer at miste deres penge, er det altså grundløst - i henhold til "Sikker betaling på internettet" (http://WWW.FORBRUG.DK) - og DEM vælger jeg jeg altså at stole på, mere end på advarslerne fra visse brugere her på boardet!!.

Og spekulér i så bare videre i det ene eller det andet !! - Jeg køber mine træpiller hos TRALO SHOP - da i hvert fald INDTIL det (måske) kan BEVISES! at de svindler med det ene eller det andet, med de konsekvenser det så vil få for firmaet. Det vil under INGEN omstændigheder for nogen konsekvenser for MIG - andet end jeg skal finde en ny forhandler, og måske vente 4-6 uger på at få mine penge tilbage fra banken - og dét har jeg sgu´prøvet før, og det klarer MIN økonomi altså nok. :lol:. Det har nu hidtil! også været god retspraksis i Danmark, at man betragtes som værende uskyldig i en anklage - indtil det modsatte er BEVIST!!.

Og melder JEG mig altså også ud af denne tråd - og det er der sikkert mange der er glade for !!! :great: (og det ER da dejligt at kunne glæde andre !!) icon_cheesygrin.gif
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2517
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 232 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Hjemme teori » 02 mar 2014 07:52

@franke

Det med at ens penge er sikre, passer vist ikke helt bare fordi man har betalt med visa/dankort. Der er i hvert fald blevet i anden tråd blevet linked til dette http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 83694C1243 som beskriver at man ikke i alle tilfælde er sikret.

Mere så din påstand om at betaling med kort i en netbutik altid er sikre, ikke går hen og bliver lov, bare fordi du har gentaget det så mange gange.
Mvh. Sophus


Besvar