Udelukkende til eget forbrug.....C2-PASSAT skrev:
afhænger af formålet !!
levering af diesel til andre eller til dig selv ??
ADR Nogen eksperter?
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
ADR Nogen eksperter?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Har takket: 22 gange
- Blevet takket: 12 gange
ADR Nogen eksperter?
Hvorfor mener du at det vil være yderest sjældent?Vad skrev:vil mene at hvis det er yderst sjældent du kommer ud for at skulle køre ADR gods - så lad andre om det - det koster 5 dage på skolebænken (gælder i 5 år) derudover skal du have alt muligt med eks: skovl, kost, kattegrus, syrefaste handsker, syrefaste støvler, advarselslamper (gristfri) åndedræts værn (filtre udskiftes 1 gang årligt) øjenskyllevæske (skal også skiftes) pulverslukkere.............
mht til bilen er der egentlig kun en ting der skal være på plads (når vi taler stykgods ikke klasse 1 og 7) der skal være fastmonterede orange skilte for og bag på køretøjet og så lige parkeringsklodser.
så der skal køres med adr gods jævnligt (mod tillæg) for at det kan tjene sig selv hjem. og som en anden nævnte ovenfor - sikkerhedsrådgiver!! heller ikke gratis men kører du for et af de større transportfirmer har de ofte en løsning der inkluderer fast indlejede vognmænd
Kan da se når jeg læser så kommer jeg da hvis til det mere end en gang om ugen...
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Har takket: 22 gange
- Blevet takket: 12 gange
ADR Nogen eksperter?
Faldt over den med diesel som frimængde på beredskabsstyrrelsens hjemmeside.... Den hedder 1000L Men max 450L pr tank....Lintz skrev:Godkendt 1500 l ADR tank med max 1000 l diesel-fuel som transpoteres på kærre efter kran mellem skiftende byggepladser.
Har endnu ikke helt fundet ud af hvad det kræves af uddannelse - Er et 1 dags kursus nok ?
Mener der skal fragt-dokument på - men det skulle være nok at skrive en i hånd.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
ADR Nogen eksperter?
Ja - Men der hvor vi købte tanken (Thyholm olieservice) snakkede de om at et ét dags kursus samt et håndskrevet dokument var lovligt for transport på IKKE over 1000 l i 1500 l tanken.Landlyst skrev:
Faldt over den med diesel som frimængde på beredskabsstyrrelsens hjemmeside.... Den hedder 1000L Men max 450L pr tank....
De 450 l var vist nogle andre regler.
Sq ik til at finde ud af - Men ADR-kovektionen er vist også på ca 1600 sider - Så ik så mærkelig vist man bliver forvirret.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Har takket: 22 gange
- Blevet takket: 12 gange
ADR Nogen eksperter?
Hmm nu kan jeg jo ikke huske hvor på de der 1600sider jeg så det... Men Det var rimeligt udpenslet at 1000L Men mindst 3 tanke....Lintz skrev:
Ja - Men der hvor vi købte tanken (Thyholm olieservice) snakkede de om at et ét dags kursus samt et håndskrevet dokument var lovligt for transport på IKKE over 1000 l i 1500 l tanken.
De 450 l var vist nogle andre regler.
Sq ik til at finde ud af - Men ADR-kovektionen er vist også på ca 1600 sider - Så ik så mærkelig vist man bliver forvirret.
Men ja det er godt nok for vidrekomne.... Jeg synes jeg plejer at kunne læse mig til det meste og har ikke synnes nogle af krankurserne har været svære, heller ikke sikkerhedskursus til polyester, epoxy og isocyanater var svært.... Men tror godt nok jeg kommer på arbejde for at tage ADR....
-
- Stoker IV
- 13
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
- Mit fyr: Passat c2
- Areal: 160
- Brændsel: Træiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6752
- Årligt forbrug: 7ton ??
- Geografisk sted: Glejbjerg-6752
ADR Nogen eksperter?
Lintz skrev:Godkendt 1500 l ADR tank med max 1000 l diesel-fuel som transpoteres på kærre efter kran mellem skiftende byggepladser.
Har endnu ikke helt fundet ud af hvad det kræves af uddannelse - Er et 1 dags kursus nok ?
Mener der skal fragt-dokument på - men det skulle være nok at skrive en i hånd.
hej igen lintz
skulle lige vende den med min sikkerhedsrådgiver inden jeg sagde noget forkert
ingen fragtbrev-intet bevis-ingen sikkerhedsrådgiver
dog en god ide at medbringe en kopi af teksten
Dennis
citat:
I ADR 1.1.3.1. er der anført at ADR reglerne GÆLDER IKKE ved tran sport af farligt gods, når det er en underordnet aktivitet i forhold til hovedaktiviteten, og der er tale om f. eks. dieselolie til egen forsyning. Dog maks. under frimængden, altså 1000 L dieselolie.
2014.03.27
Eivind .Grosen
citat slut.
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
ADR Nogen eksperter?
Den skal jeg lige have på godt nordjyskC2-PASSAT skrev:
hej igen lintz
skulle lige vende den med min sikkerhedsrådgiver inden jeg sagde noget forkert
ingen fragtbrev-intet bevis-ingen sikkerhedsrådgiver
dog en god ide at medbringe en kopi af teksten
Dennis
citat:
I ADR 1.1.3.1. er der anført at ADR reglerne GÆLDER IKKE ved tran sport af farligt gods, når det er en underordnet aktivitet i forhold til hovedaktiviteten, og der er tale om f. eks. dieselolie til egen forsyning. Dog maks. under frimængden, altså 1000 L dieselolie.
2014.03.27
Eivind .Grosen
citat slut.
Altså - jeg må køre med en godkendt ADR-tank på 1500 l med MAX 1000 l ombord uden fragtbrev og uden uddannelse, Ej heller ingen sikkerhedsrådgiver i firmaet.
Men det gælder KUN fordi jeg bruger diesel-olien TIL EGET FORBRUG -Korrekt ???
Hvilket kopi bør jeg medbringe ???
Og STORT TAK
Samt en lille dans
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker IV
- 13
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
- Mit fyr: Passat c2
- Areal: 160
- Brændsel: Træiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6752
- Årligt forbrug: 7ton ??
- Geografisk sted: Glejbjerg-6752
ADR Nogen eksperter?
prøver med vest jysk !!
fordi du kun transportere til eget brug er du undtaget og fordi du skal bruge brændstoffet til at udføre dit hovederhverv
men max 1000 L.
hvis du leverede til andre gælder de normale ADR regler
du kan jo kopiere denne tekst og hvis du føler for det smide en flaske vino rossa hos eivin ved TUC i Aarhus som jeg bruger som sikkerhedsrådgiver
fordi du kun transportere til eget brug er du undtaget og fordi du skal bruge brændstoffet til at udføre dit hovederhverv
men max 1000 L.
hvis du leverede til andre gælder de normale ADR regler
du kan jo kopiere denne tekst og hvis du føler for det smide en flaske vino rossa hos eivin ved TUC i Aarhus som jeg bruger som sikkerhedsrådgiver
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
ADR Nogen eksperter?
Den der med vino rossa så kan det godt blive aktuel - Der er dog stor risiko for at flasken er tom når den ankommerC2-PASSAT skrev:prøver med vest jysk !!
fordi du kun transportere til eget brug er du undtaget og fordi du skal bruge brændstoffet til at udføre dit hovederhverv
men max 1000 L.
hvis du leverede til andre gælder de normale ADR regler
du kan jo kopiere denne tekst og hvis du føler for det smide en flaske vino rossa hos eivin ved TUC i Aarhus som jeg bruger som sikkerhedsrådgiver
Ps. kan ikke finde Eivin på deres hjemmeside.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Har takket: 22 gange
- Blevet takket: 12 gange
ADR Nogen eksperter?
Så vil jeg godt lige rette lidt på den sikkerhedsrådgiver.... Dette er hvad Beredskabsstyrrelsen selv skriver....
Dette er kopieret fra denne side.... http://brs.dk/forebyggelse/transport/ve ... elser.aspxPunkt 1.1.3.1 (c): Undtagelsesbestemmelsen for virksomheder
Undtagelsesbestemmelsen er tænkt som en lempelse for eksempelvis håndværkere, der i deres arbejde medbringer farligt gods til brug på arbejdsstedet. Det må formodes, at de pågældende har en vis erfaring med og kendskab til det farlige gods og derfor kan transportere dette på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde.
Der må højst medbringes 450 liter farligt gods pr. emballage og i øvrigt inden for de i underafsnit 1.1.3.6 angivne mængdegrænser. Der skal endvidere træffes foranstaltninger til forebyggelse af udslip af indholdet under normale transportforhold.
Bemærk, at undtagelsesbestemmelsen ikke kan bruges ved transport af farligt gods i klasse 7 eller ved virksomheders interne og eksterne distribution af farligt gods.