Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af Lintz » 26 feb 2014 11:24

Tom_AT skrev:Skal det absolut være diesel? Hvad med noget turbo-benzin?

Ford cmax 1.6 scti må trække 1500 kg så vidt jeg husker, og er billig i afgift.
Hej Tom - Nej det skal ikke nødvendigvis være diesel - Er såmænd bare lidt hjerneskadert på det punkt - Akkurat som når der er nogle der kun hælder til et bestemt mærke så hælder jeg til diesel.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Andersen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 77
Tilmeldt: 21 maj 2007 12:51
Mit fyr: 12 Kw varmepumpe
Areal: 223
Brændsel: El
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 7 gange

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af Andersen » 26 feb 2014 12:11

Prøv at tage et kig på en Mazda 5 !

http://www.dba.dk/mazda-5-20-premium-au ... 502796477/

Jeg har selv en Mazda 5.
Den jeg har er den gamle model.
Mazda 5 ligger midt mellem Ford C-max og S-max størrelsesmæssigt.
Jeg var ude at prøve begge, men syntes at den ene var for lille og den anden for stor.

Den er "halvhøj" og der er relativ god plads i den. ( jeg er selv 192 cm og har to store drenge, som der også er fin plads til)
Min Mazda er en 5 personers bil, og så er bagdørene skydedøre hvilket er genialt.

Hvis du vælger at kikke efter en Mazda så find en der er rustbeskyttet.

Mvh
Steen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af Lintz » 26 feb 2014 12:30

Andersen skrev:Prøv at tage et kig på en Mazda 5 !

http://www.dba.dk/mazda-5-20-premium-au ... 502796477/

Jeg har selv en Mazda 5.
Den jeg har er den gamle model.
Mazda 5 ligger midt mellem Ford C-max og S-max størrelsesmæssigt.
Jeg var ude at prøve begge, men syntes at den ene var for lille og den anden for stor.

Den er "halvhøj" og der er relativ god plads i den. ( jeg er selv 192 cm og har to store drenge, som der også er fin plads til)
Min Mazda er en 5 personers bil, og så er bagdørene skydedøre hvilket er genialt.

Hvis du vælger at kikke efter en Mazda så find en der er rustbeskyttet.

Mvh
Steen

det der med skydedørene er faktisk genialt - Findes jo også på den store C-max.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af Lintz » 26 feb 2014 12:37

calle skrev:Lintzyboy for hunnan da ! Stakkels kone. Håber ikke hun får me´n af det. Godt du har billeder af bilen, hvis der skulle blive noget på et eller andet tidspunkt. Det håber vi ikke. God bedring med hende.

.......................................................

Mht. biler. Man kan få billige firehjulstrækkere i luxusklassen for tiden, men det koster lidt, at have sådan en fætter. Ellers kunne jeg forstille mig, at der skal være plads til nogen hundebure og noget menageri bagi. Hvis det var mig, der skulle vælge Ford, så ville jeg kigge efter en Galaxy. Førerpladsen kan rumme en ordentlig klippert, og så synes jeg, at det er en pæn bil med lidt klasse over sig. Desuden er der et pænt udvalg af brugte til forskellige priser. Mange af dem har automatgear, og det må man ikke snyde sig selv for.

Venlig hilsen
Faktisk har Galaxy også været inde i tankerne. Billige firehjulstrækkerer har jeg også kigget på men som du selv skriver er driftsomkostningerne noget høje - Så fravælger nok dem - Men lækre, det er de.

Har snakket lidt med konen om de forskellige mærker - Hun hælder mest til Peugeot igen - Fordi hun nu ved at de sikre.
Og det er jo hende som bruger den til daglig - hun har fået sig en skræk i livet og må nok erkende at det betyder en del for hende at det er en bil som hun føler sig tryg i.

Var omkring peugeot idag - Kiggede på 5008 m 150 hk 6 manulle gear og fornuftig kg på krogen.

Om det bliver sådan éen er stadig usikkert.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af calle » 26 feb 2014 12:57

Lintz skrev:
Faktisk har Galaxy også været inde i tankerne. Billige firehjulstrækkerer har jeg også kigget på men som du selv skriver er driftsomkostningerne noget høje - Så fravælger nok dem - Men lækre, det er de.

Har snakket lidt med konen om de forskellige mærker - Hun hælder mest til Peugeot igen - Fordi hun nu ved at de sikre.
Og det er jo hende som bruger den til daglig - hun har fået sig en skræk i livet og må nok erkende at det betyder en del for hende at det er en bil som hun føler sig tryg i.

Var omkring peugeot idag - Kiggede på 5008 m 150 hk 6 manulle gear og fornuftig kg på krogen.

Om det bliver sådan éen er stadig usikkert.
5008 ser fin ud, og med den akselafstand behøver man jo nærmest ikke at korrigere på rattet under motorvejskørsel. Den finder selv vej over Fyn, mens man lige snupper en lille morfar icon_cheesygrin.gif Til gengæld får man god mulighed for at teste sin kørefærdigheder i forbindelse med en dobbelt undvigemanøvre. Især også pga. det høje tyngdepunkt og den komfortable affjedring, der har kendetegnet de Pesjømodeller jeg har prøvet.

Skal en bil i den klasse ikke have tomatgear :roll:

Venlig hilsen


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af Lintz » 26 feb 2014 13:07

calle skrev:
5008 ser fin ud, og med den akselafstand behøver man jo nærmest ikke at korrigere på rattet under motorvejskørsel. Den finder selv vej over Fyn, mens man lige snupper en lille morfar icon_cheesygrin.gif Til gengæld får man god mulighed for at teste sin kørefærdigheder i forbindelse med en dobbelt undvigemanøvre. Især også pga. det høje tyngdepunkt og den komfortable affjedring, der har kendetegnet de Pesjømodeller jeg har prøvet.

Skal en bil i den klasse ikke have tomatgear :roll:

Venlig hilsen
Automatgear - Eller tomatgear som du skriver - kan kun fåes i en 1,6 med ESG gear eller 163 hk med automatgear, men så er startprisen også på 380 k :cry:

Den store model er ikke nem at finde brugt - Har jeg hørt - Måske som frikørt taxi - men så er der også mange miles på tælleren.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

braue
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 101
Tilmeldt: 09 nov 2011 22:28
Mit fyr: Kedel BS Opop 20 Scotte 10 kw version7
Areal: 128
Brændsel: Barlinek 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: Forventet 5-7 Tons
Geografisk sted: Broager
Givet likes: 1 gang

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af braue » 26 feb 2014 13:35

Godt konen slap så heldigt fra det, selvom en halv time hængende på hovedet i sikkerhedsselen sikkert ikke har været sjovt

Hvad med en Turan, de findes i forskellige pris lejer og der sætter i jer ind i bilen. Det problem med deres dsg er så vidt jeg kun i deres nye udgaver, de "gamle" gearkasser skulle være stærke.

Og selvfølgelig også skal det være automatgear, det er en fornøjelse at køre med. Kører selv en diesel Scenic med automatik :-D
Mvh Leif
Kedel: Opop Black Star 20 med 10 KW brænder - V7 - 3 vejs VVBprio
Forventet forbrug 4-5 tons lige nu 6mm Barlinek piller

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af Lintz » 26 feb 2014 14:46

braue skrev:Godt konen slap så heldigt fra det, selvom en halv time hængende på hovedet i sikkerhedsselen sikkert ikke har været sjovt

Hvad med en Turan, de findes i forskellige pris lejer og der sætter i jer ind i bilen. Det problem med deres dsg er så vidt jeg kun i deres nye udgaver, de "gamle" gearkasser skulle være stærke.

Og selvfølgelig også skal det være automatgear, det er en fornøjelse at køre med. Kører selv en diesel Scenic med automatik :-D
Hej Braue - Hvad er en "gammel Turan" i din termologi. 2 - 4 - 6 år gammel ?

Og selvfølgelig skal det være med auto-gear........MEEEEEENNNN der er også bund i fattigfolk - Så det ender nok med at blive et fravalg. Desværre. :cry:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af Tom_AT » 26 feb 2014 14:49

Lintz skrev:
Hej Tom - Nej det skal ikke nødvendigvis være diesel - Er såmænd bare lidt hjerneskadert på det punkt - Akkurat som når der er nogle der kun hælder til et bestemt mærke så hælder jeg til diesel.
Det kan jeg sagtens følge dig i.
Min pointe er blot at turbo-benzin er blevet så lækkert at køre med at det nærmest overhaler diesel på alle punkter ud over brændstof økonomi. Fx sejtrækker vores 1.6 SCTI mindst ligeså godt som en tilsvarende 1.6 TDCI. Vi kan sagtens køre bykørsel i 6. gear uden problemer. Den støjer langt mindre, og så er der oven i købet flere hypper at lege med.

Jeg tænker bare, det skader ikke at prøve :)

Hmm.. Er det ikke Touran der har været så udskældt pga rustproblemer?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken bil - Og sikkerhed virker

Indlæg af Lintz » 26 feb 2014 15:16

Tom_AT skrev:
Det kan jeg sagtens følge dig i.
Min pointe er blot at turbo-benzin er blevet så lækkert at køre med at det nærmest overhaler diesel på alle punkter ud over brændstof økonomi. Fx sejtrækker vores 1.6 SCTI mindst ligeså godt som en tilsvarende 1.6 TDCI. Vi kan sagtens køre bykørsel i 6. gear uden problemer. Den støjer langt mindre, og så er der oven i købet flere hypper at lege med.

Jeg tænker bare, det skader ikke at prøve :)

Hmm.. Er det ikke Touran der har været så udskældt pga rustproblemer?
Sidder i øjeblikket og sammenligner Peugeot modeller. Men er faktisk blevet rådet til at holde mig fra en benzin i Peugeot af en "Stoker-pro" i en PB - Hvem kan gøre ligemeget hvis han ikke melder sig på banen i denne tråd.

Men er da klar over at der kører mange lækre benzin-motore rundt derude.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar