Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af From » 25 feb 2014 21:49

Det der formentlig er skyld i at brændeafgiften ikke bliver til noget, er alle de historier der har været i pressen om hvor skævt afgiften ramte f.eks afgift på raftehegn og halm til hestene. Den slags lugter af politisk tabersag - og det er noget politikerne har respekt for.


calle

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af calle » 25 feb 2014 23:15

From skrev:Det der formentlig er skyld i at brændeafgiften ikke bliver til noget, er alle de historier der har været i pressen om hvor skævt afgiften ramte f.eks afgift på raftehegn og halm til hestene. Den slags lugter af politisk tabersag - og det er noget politikerne har respekt for.
Netop From. Langt hen ad vejen har denne her sags skæbne været bestemt af, om den kunne gennemføres uden for meget bureaukrati. Det har man nu åbenbart indset, at den ikke kan. Men de eneste, der har meldt rent ud, at de ikke kan stå inde for afgiften under nogen omstændigheder, det er (iflg. min observans) Anders Samuelsen/LA :great:

Venlig hilsen

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af Kjeld P » 26 feb 2014 10:14

Politisk makwerk...det kunne de sg godt have regnet ud på forhånd...narrehatte...
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af Ugelvig » 26 feb 2014 10:28

Nu bare vent, den grønne check bliver inddraget igen. Dette komme så igen til at ramme de fattigste, da den er differentieret i forhold til indkomst!

Nøj, hvor ville jeg gerne at folk så ud over, hvad de plejer at stemme og satte sig lidt ind i tingene! Så ville vi sgu ende med borgerkrig i DK!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af Lau » 26 feb 2014 16:08

Ugelvig skrev:Nu bare vent, den grønne check bliver inddraget igen. Dette komme så igen til at ramme de fattigste, da den er differentieret i forhold til indkomst!

Nøj, hvor ville jeg gerne at folk så ud over, hvad de plejer at stemme og satte sig lidt ind i tingene! Så ville vi sgu ende med borgerkrig i DK!
Jeg kan godt forstå hvor din frustration kommer fra, men hvor skal folk så sætte sit kryds?

Venstre eller socialdemokraterne ? De har begge leveret noget makværk. SF? Det kommer for tæt på kommunisme (tættere end det nuværende demokratur). Enhedslisten? Ah det vil nok ende med et fodskud, de er så meget på de svages side, at alt med penge vil forsvinde ud af dk og vi ender som en brunkuls-stat. Radikale? Lidt en blanding af en venstre, sf og enhedslisten, de vil komme til at koste mere end de vil skabe afkast. DF tror jeg bare ikke rigtigt på - men måske der er en der kan overtale mig? (Gerne noget med langsigtet økonomisk overskud). LA, dem kunne jeg hoppe på, men de gør ikke meget andet end at brokke sig, jeg ser intet konstruktivt...

Så kom med det, hvor skal krydset være?


calle

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af calle » 26 feb 2014 19:20

Lau skrev:
Jeg kan godt forstå hvor din frustration kommer fra, men hvor skal folk så sætte sit kryds?

Venstre eller socialdemokraterne ? De har begge leveret noget makværk. SF? Det kommer for tæt på kommunisme (tættere end det nuværende demokratur). Enhedslisten? Ah det vil nok ende med et fodskud, de er så meget på de svages side, at alt med penge vil forsvinde ud af dk og vi ender som en brunkuls-stat. Radikale? Lidt en blanding af en venstre, sf og enhedslisten, de vil komme til at koste mere end de vil skabe afkast. DF tror jeg bare ikke rigtigt på - men måske der er en der kan overtale mig? (Gerne noget med langsigtet økonomisk overskud). LA, dem kunne jeg hoppe på, men de gør ikke meget andet end at brokke sig, jeg ser intet konstruktivt...

Så kom med det, hvor skal krydset være?
Jamen du er jo godt på vej Lau. Det eneste jeg er irriteret over, er at LA ikke er modstandere af EU og Schengen ligesom DF. Træls !

Venlig hilsen :)

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af Lau » 26 feb 2014 19:49

calle skrev:
Jamen du er jo godt på vej Lau. Det eneste jeg er irriteret over, er at LA ikke er modstandere af EU og Schengen ligesom DF. Træls !

Venlig hilsen :)


EU, er jeg sikker på, er bragt til verden, i et forsøg på at se hvor lange løg jeg kan præstere.

nemocharley

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af nemocharley » 26 feb 2014 19:55

[/quote]

EU, er jeg sikker på, er bragt til verden, i et forsøg på at se hvor lange løg jeg kan præstere.[/quote]


:lol:

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af Ugelvig » 26 feb 2014 20:02

Lau skrev:

EU, er jeg sikker på, er bragt til verden, i et forsøg på at se hvor lange løg jeg kan præstere.
Ja, det Cirkus får mig også til pr. refleks, at tage ladegreb på riflen :evil:

Jeg må tilstå, at jeg aldrig har været i tvivl om, at jeg er liberal, sådan for alvor! Eneste problem i Danmark er, at der ikke findes et liberalt parti længere. Jeg er klar over at både Venstre og LA vil blive tøsesur over den kommentar. Ventre minder efterhånden mest om Radikale, stil dig ikke ved siden af dem, du ender med at blive pisset på! LA har helt klart nogle rigtige fornuftige holdninger til mange ting, der er bare nogle ombord i partier, der gør det bedst når de er fraværende.

I fraværet af et reelt liberalt parti, har jeg været en smut i Konservativ lejere. Det kunne jeg gøre igen, hvis de fik en ny leder - kommer sikkert af sig selv! Men mange gange syntes jeg de er mere ærlige end Venstre!

Som landet ligger nu, blev det LA, hvis der var valg i morgen :?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

nemocharley

Brændeafgift AFLYST YES!!!!!

Indlæg af nemocharley » 26 feb 2014 20:13

vi kunne jo lave vores egen lille exit poll her på stokerpro årligt eller op til hvert valg - og så sælge den til dem der er interesserede i den slags :)


Besvar