Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

solceller død fisk/mindre rentabel end forventet?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
pendec

solceller død fisk/mindre rentabel end forventet?

Indlæg af pendec » 25 feb 2014 08:14

Har kørt debat på andet forum omkring solceller, og der er flere overbevist om at selv om den nye ordning godkendes, så vil tilbage betalingstiden ikke være rentabel. Og dette er jo hvis EU godkender ordningen.

Dette er en reference til emnet og den solcelle begregner: http://jyllands-posten.dk/bolig/ECE6506 ... oligejere/

Jeg prøvede beregneren og de vivaenergi solceller jeg nu havde set på. med et forbrug på 4800Kw og produktion på 5500 og med en pris på 83.000 for anlæg + opsætning (6Kwp) og 5% rente i banken og udskiftning af inverter 15.000/15år så mente den solcelle beregner jeg ville have den betalt på 17år.

17år er jo 7år længere end den fastpris ordning man kan få, så er spørgsmålet hvem garanterer at afskrivningen de sidste 7år også vil ske?
altså at solcelleberegneren som mener jeg bruger 17år på det og tjener 4000kr i 25 år, vil stadig have en produktions pris på 0.60kr efter år 10+??

Ved godt gammel ordning er 20år :) men her er det jo den nye vi snakker om på kun 10år og nedtrapning af produktionspris ned til 0.60kr.


pendec

solceller død fisk/mindre rentabel end forventet?

Indlæg af pendec » 25 feb 2014 19:10

Øv, slet ikke nogen som har forstand på afskrivnings periode herinde? man bliver da lidt skeptisk over de mange beregninger over 10år, hvis ingen kender situationen derefter.

Cigaretter til 100kr :) , træpiller til 4000kr/ton og vindmøller med supertilskud i 2024 ;)

nemocharley

solceller død fisk/mindre rentabel end forventet?

Indlæg af nemocharley » 25 feb 2014 21:11

jeg mener at huske, at energitjenesten havde lavet en udregning efter den nye ordning


Besvar