Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Bruger til bruger info om træpille forhandlere i Udlandet
Vi opretter et emne til hver træpille forhandler
Besvar
xkfc

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af xkfc » 24 feb 2014 01:11

Her er lige et link til 200 personer der har brugt visa og mastercard
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/062403.htm
De har ikke fået deres penge retur, kan du ikke overbevise alle de forskellige banker og politiet om at de tager fejl og at de skal have deres penge tilbage, de vil meget gerne have hjælp.
På tralo hjemmeside er der et link til http://www.mastercard.com/dk/personal/d ... _card.html
Hvordan harmonerer det med en falsk adr i gibreltar og et hemmeligt telefon nummer?
Så på deres hjemmeside advarer de faktisk folk mod ikke at handle der.


Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 24 feb 2014 01:13

Hej XKCF icon_cheesygrin.gif
Jamen det er da HELT OK !! - for der var jo også et MEGET LANGT INDLÆG !!!! :lol: , så der vel ikke noget at sige til, hvis noget af det er "smuttet" :lol: . Jeg er da HELT enig med dig i, at brugerne selv må tage stilling til hvilke piller de køber - og fra hvem, jeg fandt bare, at dét eller dé tidligere svar på indlæg, var ualmindeligt ensidige med advarsler mod TRALO - UDEN jeg kunne se SKYGGEN af dokumentation for advarslerne. OM de overholder gældende danske momsregler har jeg som sagt INGEN anelse om, og er for øvrigt også hamrende ligeglad - for det er TRALO'S ansvar, og det vil JEG aldrig kunne blive gjort ansvarlig for !!. Jeg har jo heller INGEN ANELSE om andre sælgere af træpiller i Danmark, eller andre virksomheder der opererer fra andre EU-lande, indbetaler deres moms som de skal. Hvis de IKKE gør, bliver de jo nok lukket på et tidspunkt af SKAT, og hvis dette skulle gælde TRALO, er jeg altså HELT SIKKER på, at kunne får mine penge igen ved et køb i en EU virksomhed der er SSL-certificeret, når jeg har betalt med et VISA- eller MasterCard :great: - HVIS jeg altså ikke har modtaget mine varer fra dem.

MIN interesse, har været at købe så billige piller som muligt af den højeste kvalitet, og det er jeg sikker på, at jeg har fået fra TRALO SHOP, og så gider jeg altså ikke spekulere i de mulige moralske aspekter (og har altså heller ikke nogen som helst anelse om, om firmaet overholder gældende momsregler for EU - og Danmark?). Hvad ANDRE brugere måtte mene om moral i forbindelse med køb af det ene eller det andet, er ikke noget JEG vil blande mig i, og det må de naturligvis FULDSTÆNDIGT selv afgøre :roll:.

Jeg HAR kigget på piller fra Tyskland, men da jeg bor på Sjælland, ville transporten være så dyr, at dét altså ikke kunne betale sig for mig. MIN fremtidige forhandler er givetvis TRALO SHOP, for ALT i forbindelse med handlen med dem, har bare været 100% i orden - og om de så eksisterer, når jeg igen skal købe piller til efteråret ved jeg ikke? - men så finder jeg bare en anden forhandler.

Det ENESTE der er sikkert i dette liv er som bekendt at: VI ER FØDT, VI SKAL DØ og at INTET UD OVER DETTE ER SIKKERT !!! 8) .

Med venlig hilsen
Franke fra Reersø !!
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 24 feb 2014 01:35

Hej igen XKFC !!
Jamen det er da muligt at nogen ikke har kunnet får deres penge igen !! hvad ved jeg - det kan der jo være MANGE GRUNDE TIL !! - kunne bl.a. læse forleden, at flere der havde brugt store summer på diverse natklubber til dyr champagne hævdede, at det skam ikke var DEM der havde købt på kortet - og dét ville bankerne altså bare ikke godtage!!. Jeg vil altså kun forholde mig til hvad JEG har oplevet med TRALO, og det var at: JEG FIK MIN VARER, DE TRAK FØRST BETALINGEN 3-4 dage efter købet, og at ALT bare var som det skulle være!!. Har også endnu engang tjekket reglerne for køb med kortet på nettet, og det fremgår TYDELIGT, at banken trækker pengene tilbage såfremt jeg kan bevise at jeg har betalt pengene, og at sælgeren ikke kan bevise at jeg har modtaget varerne - men spørg da selv din egen bank hvordan reglerne er hvis du er i tvivl!!.
Hvis ANDRE BRUGERE skulle have ANDRE OPLEVELSER med TRALO SHOP end mig, og er blevet snydt, eller deres kort er blevet misbrugt, vil jeg da MEGET gerne høre om det (så vi kan få et nuanceret billede af det!!) - men DET har jeg altså STADIG TILGODE !!!.

JEG har altså ved flere lejligheder ikke modtaget det, som jeg havde købt på VISA-kortet i andre internetbutikker, og i et enkelt tilfælde var der hævet 2 gange 8.000 kr.. I alle tilfælde, fik jeg mine penge igen efter en henvendelse til FRAUD-AFDELINGEN i min bank.

Og SÅ er jeg så stadig HELT ENIG med dig i, at brugere der læser denne tråd, da SELV skal vælge hvad de vil tro eller ej på baggrund af de indlæg og svar de kan finde her !! - og SÅ er jeg vist HELT færdig med at bruge mere tid på denne tråd, for NU er emnet vist belyst RIGELIGT !!!! :lol:

Med venlig hilsen
Franke
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Lintz » 24 feb 2014 05:59

Frank Nelsson skrev:Hej Lintz :D
Jeg vil ikke udelukke, at jeg har taget fejl, når jeg refererer til "tråde" på dette forum - men jeg har ikke tænkt mig at "bladre" end H---- masse tråde igennem for at finde ud af, om jeg har har valgt et forkert ordvalg, bare for at tilfredstille dig ;-)(og det har DU jo nu angiveligt gjort for mig !!). HVIS du ikke har fattet min pointe og min argumentation, har jeg enten ikke magtet at forklare mig ordentligt, eller også vil du bare ikke forstå min mening med indlægget. Om det så er et eller flere indlæg er vel ikke særligt relevant, når det handler om alle de advarsler der kommer i svarene til til de/eller DET !! indlæg der har været henholdsvis her og på fyrrum.dk!!.
Sagen er, at jeg for ikke så lang tid siden læste det indlæg på fyrrum.dk hvor en bruger har bestilt piller fra TRALO SHOP (vist i starten af 2013), og han bliver på det kraftigste advaret i flere svar til ham. Det ender vist med (som jeg har beskrevet før), at banken anbefaler at får skiftet sit kort (da TRALO på dét tidspunkt endnu ikke havde SSL forbindelse) - men han FIK altså sine piller - om han var tilfreds med dem har jeg ingen anelse om, men da det på det tidspunkt var VIKING piller, har jeg andet steds kunne læse om, hvor tilfredse andre brugere var med disse.
Det jeg senest skrev var, at i et indlæg på dette forum, hvor en bruger spørger til erfaringer med TRALO, får han en hel del advarsler mod at handle hos dem - og det er DE udokumenterede jeg prøver at gøre op med - og specielt DET indlæg der fik mig til at skive mit indlæg.

Jeg skulle måske ikke have skrevet TRÅDE i flertal, når jeg egentligt mente de forskellige svar der var til den enkelte tråd, men det er altså ikke noget JEG gider at "flueknippe" med - men hvis DU gør, er det helt OK med mig !! - og så må det vel være fordi du ikke VIL forstå min pointe med mit indlæg, og min argumentation i øvrigt !!. :roll:

Med venlig hilsen
Franke

Problemet for mig er så´en set ikke firmaet "Tralo" - Men mere at du gerne vil fremstå som en god fortaler for et firma og med argumationen i orden.

Så du derved kan refererer til diverse "beskyldninger" og "falske påstande" som du mener at andre anfører i diverse tråde.

jeg har ikke tænkt mig at "bladre" end H---- masse tråde igennem

Det behøver du ikke - Du må jo kunne huske hvor du har læst alle de beskyldninger - Eller bare nogle af dem...... :?

Jeg har brugt søge-funktionen her på forummet og fundet 2 tråde med 2 indlæg hvor ordet TRALO bliver nævnt.

viewtopic.php?f=137&t=20943
viewtopic.php?f=11&t=20154

Fyrrum.dk

http://www.fyrrum.dk/viewtopic.php?f=66 ... ilit=tralo

Stokerforum.dk

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=4325.0

En søgning på google på ordene "Tralo" - "Traloshop" - "Tralo shop" får altså ikke meget "skidt" frem om firmaet.

I dit svar til mig trækker du lidt i land med hensyn til "alle de beskyldninger" istedet for at komme med henvisninger. Dog refererer du til en enkelt tråd på Fyrrum.dk og en enkelt her. Ikke meget må jeg indrømme.

Du må gerne kalde det flueknepperi - Jeg vil nærmerer påstå at du ikke har baglandet i orden inden du startede denne tråd - En tråd som du må være klar over vil give en del respons - Fordi der er SÅ MANGE der er utilfreds med Tralo - efter dit eget udsagn.

Dette vil blive det sidste indlæg fra mig i denne tråd - Tror nok at folk godt kan danne sig deres egen mening ud fra de forskellige kommentarer.

Vil slutte af med dine egne ord:

NU er emnet vist belyst RIGELIGT !!!! :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 24 feb 2014 09:07

Hej Lintz icon_cheesygrin.gif
TAK !! - og jeg er HELT ENIG i, at emnet nu har været RIGELIGT belyst. I har argumenteret for JERES synspunkter, og JEG har argumenteret for MINE -. og har jo så også lige en handel med TRALO - der var 100% i orden til brug for MIN argumentation. Spekulationer kan jeg ikke bruge til en s... - og lige meget hvor man handler, er der jo en risiko for at blive snydt - DET gælder da også ved køb hos DANSKE internetfirmaer. Jeg har sgu' ikke patent på SANDHEDEN, men tager udgangspunkt i MINE ERFARINGER (og læser også om andre brugeres ERFARINGER !!), og bruger altså ikke min tid på SPEKULATIONER om det ENE eller det ANDET - for så kunne jeg sgu' få nok at lave !!!!! :roll: .

Lad os nu bare lade læserene af denne tråd, selv vurdere hvad de vil tro - eller ikke tro - på baggrund af vores argumenter for det ENE eller det ANDET, og så i øvrigt købe deres piller hvor de synes de for mest for pengene - og føler sig mest sikre :lol:.

Med venlig hilsen
Franke
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila


Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 28 feb 2014 07:39

Hej brugere på Stoker Pro Forum icon_cheesygrin.gif

Nu har der ved indlæg i denne tråd været rejst tvivl om henholdsvis TRALO SHOPS troværdighed, samt den mulige usikkerhed ved brug at MasterCard eller VISA-kort ved køb på internettet. Der har været advarsler mod det ene eller det andet fra flere brugere, som f.eks.: mulig momssvindel af TRALO SHOP, muligheden for tab af sine penge ved køb med kreditkort, muligheden for aldrig at modtage sine piller fra TRALO SHOP osv..

For nu at slutte denne tråd af, og dementere noget af den usaglighed og de urimelige advarsler der - efter min mening! :cry: - har været i nogle af indlæggene, skal jeg hermed lige referere til http://WWW.FORBRUG.DK som er den offentlige forbrugerportal. De skriver som følger om handel med kreditkort ved køb på internettet:

"Betalings- og kreditkort
Det må normalt anses for mest sikkert at betale med et internationalt betalings- eller kreditkort, hvor du indtaster kortnummer og udløbsdato. Hvis varen ikke dukker op, kan banken tilbageføre pengene til din konto."


Hvis du vil læse mere om sikkerhed ved køb på internettet er her et link til FORBRUG.DK:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... 0819CE984D

Med hensyn til TRALO SHOP's troværdighed - eller efter nogle brugeres opfattelse - mangel på det samme!! :roll: - kan jeg oplyse om, at TRALO SHOP nu er blevet tilmeldt TRUST PILOT. Der ligger allerede 6 bedømmelser på deres hjemmeside (hvoraf én er min :) ), så du har nu mulighed for selv at vurdere anmeldelserne af firmaet, ud fra andre køberes erfaringer med dem. Dette giver forhåbentligt et mere troværdigt billede end det man får, ved læsningen af nogle af indlæggene i denne tråd og på andre fora.

Og så kan du jo så nu vælge, om du tør handle med TRALO SHOP, og om du tør anvende dit internationale kreditkort til købet :great: .


Med venlig hilsen
Franke fra "Shangri-La" - ved Gørlev
:roll:
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

nemocharley

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af nemocharley » 28 feb 2014 07:47

Frank er du involveret på den ene eller den anden måde i TRALO SHOP - altså udover som kunde?

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Flyball » 28 feb 2014 08:11

nemocharley skrev:Frank er du involveret på den ene eller den anden måde i TRALO SHOP - altså udover som kunde?
...også min tanke :)

:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Brugeravatar
Frank Nelsson
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 24 sep 2013 05:50
Mit fyr: Black Star 16 KW version 10 styring.
Areal: 190
Brændsel: Piller + 45 rørs solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 4281
Dagligt forbrug: 32 KG
Årligt forbrug: 6000
Geografisk sted: Gørlev - Kalundborg kommune

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af Frank Nelsson » 28 feb 2014 08:31

UNDSKYLD MIG !!!!!!! :roll:

DET har jeg allerede redegjort for i mit første indlæg, men vil da meget gerne gentage det !!!!:

JEG HAR INTET SOM HELST AT GØRE MED TRALO SHOP, ANDET END JEG HAR KØBT TRÆPILLER AF DEM !!!! - ER DÉT TYDELIGT NOK ??? :roll: .

Når jeg skrev indlægget, var det af 2 grunde !!. Den FØRSTE var, at jeg gerne ville anbefale pillerne og firmaet til andre brugere (og dét KUNNE jeg jo have undladt - og sparet mig for en masse skriveri og diskussion her på tråden!!), og for det ANDET fordi jeg rundt omkring kunne læse om mistænkeliggørelse af firmaet - uden nogen former for dokumentation - hvilket jeg fandt særdeles useriøst og usagligt !!.

Efterfølgende kan jeg da godt se, at man angiveligt skal passe på med hvad - og hvem - man anbefaler, så det ligger da klart i mine overvejelser IKKE at gøre dét mere - og så spare mig selv for en masse tid, som jeg SAGTENS kan bruge på andet end at bruge tid på at argumentere og diskutere her på dette forum - og så oven i købet at blive mistænkeliggjort for mine motiver :D


Med venlig hilsen
Franke :lol:
Med venlig hilsen :-) :lol:
Franke fra Shangri-La
Lykkelig bruger af: Scotte Black Star 16 KW med BS1016 Kedel, version 10 styring + Komp. rens.
Og: 45 rørs solfanger med Sun Comfort styring ver. 6.06.
Du kan se fyret køre her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=shangrila

pendec

Træpiller fra TRALO SHOP - FUP & SVINDEL? - ELLER HVAD ??

Indlæg af pendec » 28 feb 2014 09:04

nemocharley skrev:Frank er du involveret på den ene eller den anden måde i TRALO SHOP - altså udover som kunde?
han ER TRALO SHOP, har i ikke gennemskuet den endnu, i må da lige læse alt den snak der fyres af, der snakkes virkelig for den syge moster her. PUHH HA!! fyha...


Besvar