Efter lige at have "tygget lidt" på de indlæg der er kommet til min "tråd", føler jeg mig sgu
NØDT TIL at kommenterer flere af de indlæg der er kommet.
Jeg efterlyser i mit indlæg en grad af
SAGLIGHED og
FAKTA når man skriver et indlæg, men dét virkede åbenbart ikke, for der slynges stadig ud med påstande, halve sandheder og forældet information - til lige med billeder af Linse's patter (hvad relevans dét så end lige har til
"Træpille forhandler erfaring - udlandet"??)
.
XKFC skriver en historie om én, hvor banken gav ham et nyt kort efter handel på en usikker betalingsside hos TRALO SHOP.
HVIS XKFC, havde fulgt op på denne information (som JEG gjorde inden købet), ville han på det samme forum, hvor historien stod, kunne læse, at TRALO SHOP var inde over og kommentere de forskellige påstande.
Det fremgik af deres indlæg, at det var korrekt at de ikke var SSL certificeret på dét tidspunkt i starten 2013, da de var et nystartet firma, men at de var ved at blive det. Som det fremgår på deres hjemmeside, ER de nu SSL certificeret, og betalingen foregår altså over det der betegnes som en sikker linje til betaling.
Og
HVIS du havde brugt et øjeblik til at undersøge reglerne for ”betaling med MASTER- og VISAKORT på internettet”, ville du kunne læse, at det er en
HELT SIKKER BETALINGSMETODE når det foregår over en SSL-linie – hvad det altså gør hos TRALO SHOP. Man er OGSÅ sikret sin betaling hvis man ikke modtager varerne, eller der er tale om direkte svindel – for så trækker banken beløbet tilbage efter en anmeldelse fra kortindehaveren.
Med hensyn til ”moral” – eller hvad det nu er med MOMS??, skal jeg sige, at jeg da er hamrende ligeglad om firmaet overholder reglerne for momsregistrering for et udenlandsk firma der opererer i Danmark – for jeg har ikke en chance for at finde ud af, om de overholder gældende regler på området – da det bl.a. ville kræve at jeg kender virksomhedens årlige totale salg i Danmark. For øvrigt er det fuldstændigt ligegyldigt, for det er VIRKSOMHEDENS ANSVAR, og HVIS det skulle stride mod gældende regler, og SKAT stopper deres salg i Danmark, er jeg STADIG sikret at jeg får mine penge retur via en indsigelse til banken – når bare varerne er betalt med MASTER- eller VISAKORT!! – og dét kan DU jo så prøve at spørge DIN bank om !!!.
Hvor din påstand kommer fra, at næsten alt det de skriver på deres hjemmeside ikke er sandt, véd jeg ikke, men kunne da godt tænke mig at høre lidt om HVAD det er du mener, der ikke er sandt?. Om de har ”klippet” Silvan’s leveringsbetingelser har jeg ingen anelse om – og det er også TOTALT irrelevant, så længe de OVERHOLDER leveringsbetingelserne – og dét har de da gjort 100% ved mit køb af træpiller hos dem!!. For øvrigt er LEVERINGSBETINGELSERNE for firmaer med internethandel vel mere eller mindre ens – da de skal overholde gældende regler for internetsalg i EU !!. MIN opfattelse af hjemmesiden er for øvrigt, at den da er YDERST informativ, med svar på alle de spørgsmål, man som køber med rimelighed kan forvente der skal være - i modsætning til så mange andre virksomheders hjemmsider, der ofte mangler ordentlig information.
Til sidst vil jeg lige kommenterer
MORAL om momsbetaling eller ej i Danmark !!. Spiser DU nogensinde en burger fra Mcdonald’s ? – måske med en Coca Cola til? - spiser du en Frisko (nu Nestlé) is ind imellem? –eller køber andre af Nestlé’s varer (som er RIGTIG MANGE)?? – eller handler du hos IKEA ??, for så skal du vide, at de pågældende virksomheder kun betaler ganske lidt – eller ingen skat i Danmark af deres milliardindtjening, og at det kun er ca. 4% at de multinationale selskaber der opererer i Danmark, der betaler skat her i landet.
SÅ MEGET OM MORAL VEDRØRENDE UDENLANDSKE VIRSOMHEDERS INDTJENING VED SALG I DANMARK !!
Du skriver også, at TRALO SHOP så vidt du véd sælger ”VIKING”- piller, og det antyder jo, at du ikke har læst hele mit indlæg inden du kommenterede det – for jeg skriver rimeligt forståeligt (mener jeg selv!) i indlægget, at de netop IKKE bruge piller fra VIKING – men gjorde det i en kort periode sidste år.
Med hensyn til FAKTURA’en fra TRALO SHOP, kan jeg da ikke se, at der noget problem med dén, som jeg fik efter købet af pillerne ?? – den ligner da til forveksling alle andre faktura’er jeg modtager efter internethandler hos andre virksomheder i udlandet!!.
Og til sidst lige en kommentar til
PENDEC’s indlæg:
JA! Mit indlæg var sgu´ nok
”en sludder for en sladder” som du skriver, og der er DIN kommentar til mit indlæg jo givetvis LANGT MERE RELEVANT !!
Med venlig hilsen – trods alt !
Franke med de laaaaange indlæg !!
PS. - Og SÅ er der vist nok "kogt nok suppe på dén høne" !!!