Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Konkurs?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Konkurs?

Indlæg af KristianVilhelm » 20 feb 2014 10:06

Min arbejdsplads er desværre gået neden om og hjem, og jeg har i den forbindelse ikke modtaget løn i det nye år endnu.
Jeg ringede selvfølgelig omgående til min fagforening, der sagde de skulle gå rigtigt konkurs, og dukke op på statstidene.dk, før de kunne gå videre med sagen til lønmodtagernes garantifond. Det ville i følge dem tage 14 dages tid.

Nu er snart færdig med uge 3, og de er stadig ikke dukket op. Nogen der har et bud på hvor lang tid sådanne noget tager, og hvorfor det åbenbart trækker lidt ud?
Det ville da være meget rart med noget løn en eller anden dag, LG har trods alt også 7 ugers behandlingstid.

Med venlig hilsen
Kristian


Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Konkurs?

Indlæg af Renevinum » 20 feb 2014 15:11

Som regl kan man få et gratis løn ved fagforeningen, når så pengene fra LG kommer bliver det bare modregnet.
Jeg arbejdede ved JVK da de gik konkurs og mener der gik næsten 6 mdr. Før de første penge fra LG dukkede op. Jeg er i det faglige hus.
Jeg ved at nogle af dem som er/var i 3F har først fået de sidste feriepenge nu, og konkursen var den 10 januar 2013...

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Konkurs?

Indlæg af Landlyst » 20 feb 2014 16:03

Ja du skal regne med mindst et ½år før LG har behandlet det... Men fagforeningen skal da hjælpe dig... Og at de skal gå konkurs inden de kan gøre noget er hvis ikke helt rigtigt.... For fagforeningerne har da ofte begæret firmaer som ikke kan betale løn, konkurs....

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Konkurs?

Indlæg af KristianVilhelm » 21 feb 2014 07:27

Renevinum skrev:Som regl kan man få et gratis løn ved fagforeningen, når så pengene fra LG kommer bliver det bare modregnet.
Jeg arbejdede ved JVK da de gik konkurs og mener der gik næsten 6 mdr. Før de første penge fra LG dukkede op. Jeg er i det faglige hus.
Jeg ved at nogle af dem som er/var i 3F har først fået de sidste feriepenge nu, og konkursen var den 10 januar 2013...
Jesus det var godt nok lang tid, men kan se LG' behandlings tid er kommet noget ned, tror de var oppe på næsten 4 mdr. en periode, de er nu helt nede på 7 uger, så håber det går lidt hurtigere med mig. Jeg takkede faktisk nej til deres gratis lån, fordi det lød som om der også var en god vente tid på det. Jeg starter job herfra marts, og kan godt undvære pengene, men de er nu meget rare at have. :wink:
Landlyst skrev:Ja du skal regne med mindst et ½år før LG har behandlet det... Men fagforeningen skal da hjælpe dig... Og at de skal gå konkurs inden de kan gøre noget er hvis ikke helt rigtigt.... For fagforeningerne har da ofte begæret firmaer som ikke kan betale løn, konkurs....
Det er også der min pointe er, vores forskellige fagforeninger burde have begæret ham konkurs. Min fagforening sagde jeg først skulle ringe til dem igen når han dukkede op på statstidene.dk, og reelt var konkurs. Først der kunne de så gå videre med sagen til LG.

Syntes bare snart den konkurs har trukket noget ud.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Konkurs?

Indlæg af Landlyst » 21 feb 2014 09:16

Hvad er det for en fagforening `?


Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Konkurs?

Indlæg af KristianVilhelm » 21 feb 2014 09:54

ASE.

De er lige kommet ind på statstidene her til morgen, så er glad videre i systemet. Nu må vi bare se hvor lang tid der går, inden de slipper slanterne :great:

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Konkurs?

Indlæg af energi-kriger » 21 feb 2014 11:07

Hej Kristian
Godt nok Krifa men tror (håber) dette link her kan besvare mange af dine spørgsmål https://www.krifa.dk/fs/konkurs.aspx :)


Besvar