Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Silo kreativitet?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
pendec

Silo kreativitet?

Indlæg af pendec » 16 feb 2008 22:28

Jeg har en Bio18, og startede med en regnvands tank med plads til 125kg træpiller.

Nu har jeg opfundet den dobbelte løsning og sat 2 tanke sammen, og så udviddet lagret med 125kg mere, da 50kg i en beholder ligger bag sneglrør som altså ikke kan bruges når røret står skråt ned i tanken.

Løsningen kostede mig 350,-

Er der andre kreative løsninger som inden for 80-90bredde, og 1.5 - 1.8 meter kan løfte opgaven og klare ca. 250kg træpiller? udover en udendørs løsning eller loft osv løsninger.. dem kan jeg desværre ikke bruge pt..

En udendørs løsning er vist også temmelig dyr.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Silo kreativitet?

Indlæg af thy » 16 feb 2008 23:11

hva med en olie tank med lidt tilpasning
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

pendec

Re: Silo kreativitet?

Indlæg af pendec » 16 feb 2008 23:18

I mit gamle hus, var der en olietank på 1200ltr, den var alt for stor.. er det sådan en du tænker på?

Hvis den skulle stå udenfor ville jeg have problemet med at trække dem ind til fyret, og skulle så have hul i væggen og forsøge at få røret den vej ud, svært tror jeg...

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Silo kreativitet?

Indlæg af thy » 16 feb 2008 23:29

ja umidelbart du kan også saktens bygge en op i spånplade eller ligene og så lave skrå sider nederst med fald til snegl piller kræver såmænd ikke noget vildt stærk opbygning..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

pendec

Re: Silo kreativitet?

Indlæg af pendec » 17 feb 2008 00:02

thy skrev:ja umidelbart du kan også saktens bygge en op i spånplade eller ligene og så lave skrå sider nederst med fald til snegl piller kræver såmænd ikke noget vildt stærk opbygning..
Det er sådan set også overvejet, så kan den skræddersyes til de mål som jeg nu vil bruge..
Det er forårs planen..

Har lidt plads på den anden side af væggen hvor rummet er, dog under en trappe, og der er skrådt, så rummet under trappen tror jeg ikke giver meget total fylde.. skal regne på sådan en løsning.
Det er lidt kedeligt at lave hul i væggen og så giver resultatet ikke mere lager, så er det heller ikke godt nok.


Besvar