Dansk VVS Center konkurs?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Hjemme teori »

pendec skrev: Det står normalt på sider, hvis garanti gives af forretning eller producent, ellers kan det jo slås op på producentens side, hvis garanti rækker i X antal år, og du kan være ligeglad med hvor stor procentdel sælger har fået i rabat hvis producenten reklamerer med garanti i X år, så er det producenten som sidder med røven i lorten hvis sælger går konkurs, det kan køber være ligeglad med.

men altså, garanti for købere er præcis under samme vilkår for det samme produkt, hvad producent og sælger så deles om, bør være køber uvedkommende. og garanti fra producent burde også være nævnt i manual til produkt og evt. på deres hjemmeside.

Hvis garanti som @Hjemme teori forklarer skulle være afhængig af deres rabat, så skal forretning jo også gøre det klart for køber at garanti kun er givet af forretningen og ikke producent.

Instruksmanual eller vedlagte dokumenter til produktet er altid det bedste sted at læse om garanti som rækker udover 90dage internationalt.
Du har ret, bortset fra når men oplever det som jeg beskriver ovenfor. At en kæde forestår garantiforpligtigelsen, er 3 måneder om at kigge på din gadget, tager 500,- i gebyr fordi de siger den intet fejler og sender din gadget retur uden at være blevet lavet.

(Men problemet kunne sikkert være omvendt, det har jeg bare ikke hørt om så tit - altså at en kæde skulle reparere hurtigt og OK og producenten gør det modsatte. Og så måske, man har med mobiltelefoner!)
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Aaen »

Hjemme teori, vi havde en kunde den anden dag der klagede over en lyd i 4 dage gamle 107. Jeg fik et arbejdskort og stemplede ind. Kørte en tur med kunden da det er den bedste måde at opleve symptomet på. Og rigtigt nok, hvis man slukker radio og kabineblæser, kan man høre 3 smu klik, hver gang bilen bliver startet og begynder at køre.
For at være på den sikre side, hoppede kunden og jeg over i en 107 demo og kørte i den. den gør nøjagtig det samme. Altså lyden er det vi kalder en arbejdslyd og skal være der. så langt så godt.

Hvem skal nu betale min arbejdsløn? det er ikke reklamations berettiget. i Princippet skal kunden betale, de 15 min seancen varede, men vi kalder det for gratis goodwill.

Om din gadet rent faktisk var defekt, ved jeg naturligvis ikke. men det i mine øjne ikke forkert at forlange noget for at undersøge et produkt, hvis det ikke er fejlbehæftet. Man kan så også diskutere om 500 måske er i overkanten..
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af newpas »

Så er det vel Jeres sælger af bilen der har undladt at fortælle at den har denne lyd og at det ikke betyder noget?
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Aaen »

Nej, jeg har aldrig selv lagt mærke til denne lyd og nu har jeg serviceret disse biler i 7 år.

99,9 % af danmarks befolkning ville aldrig bemærke det
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Hjemme teori »

Aaen skrev:Hjemme teori, vi havde en kunde den anden dag der klagede over en lyd i 4 dage gamle 107. Jeg fik et arbejdskort og stemplede ind. Kørte en tur med kunden da det er den bedste måde at opleve symptomet på. Og rigtigt nok, hvis man slukker radio og kabineblæser, kan man høre 3 smu klik, hver gang bilen bliver startet og begynder at køre.
For at være på den sikre side, hoppede kunden og jeg over i en 107 demo og kørte i den. den gør nøjagtig det samme. Altså lyden er det vi kalder en arbejdslyd og skal være der. så langt så godt.

Hvem skal nu betale min arbejdsløn? det er ikke reklamations berettiget. i Princippet skal kunden betale, de 15 min seancen varede, men vi kalder det for gratis goodwill.

Om din gadet rent faktisk var defekt, ved jeg naturligvis ikke. men det i mine øjne ikke forkert at forlange noget for at undersøge et produkt, hvis det ikke er fejlbehæftet. Man kan så også diskutere om 500 måske er i overkanten..
Enig!

Men sakset fra Punkt1's hjemmeside:
"Ved oprettelse af reklamation på produkter hvor fejl eller defekt ikke kan konstateres, vil produktet blive returneret til kunden inklusiv et testgebyr. Testgebyret beløber sig til DKK 495,00 per forbrugt time, og beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning."

så faktisk kan de tage så meget de vil, uden at reparere produktet. Jeg siger ikke de gør det, men de kan jo sige de har brugt 2 timer og ikke kan finde fejlen!
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Aaen »

ja, det er grove løjer. Man skal sku være sikker på at ens produkt er fejlbehæftet....

Hvis de skriver at de ikke kan finde fejlen, skal de vel ombytte varen. Så har de erkendt at der er en fejl
Hvis de skriver at Gadten er kontrolleret, min ingen fejl konstateret. Så Hænger du på regningen.
pendec

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af pendec »

Hjemme teori skrev: så faktisk kan de tage så meget de vil, uden at reparere produktet. Jeg siger ikke de gør det, men de kan jo sige de har brugt 2 timer og ikke kan finde fejlen!
Bruger en forretning 2 timer på fejlfinding og vil have kunden betaler, hvis denne kunde allerede havde præsenteret problemet til modtageren i butikken hvor den blev taget imod. Så har forretningen et problem og forbrugerklagenævnet en god sag for de kunder som kommer i sådanne situation. Sorry OT, og ikke særligt konkurs relateret :twisted:
energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Blevet takket: 1 gang

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af energi-kriger »

Med henvisning til Sørens/Levi (tidligere) indehaver af Dvc udmærket svar vedrørende gældende garantibestemmelser, ses dette her: http://www.nbe.dk/files/manager/garanti ... 202013.pdf :wink:
levi skrev:
Der findes ikke længere nogen indehaver af Dansk Vvs-center A/S - men jeg går ud fra det er mig du spørger :)

Hvis jeg havde købt et produkt af en forhandler der gik konkurs, - så ville jeg ved en garantisag vise den faktura jeg har modtaget og tage fat i producenten og høre om han ikke vil leve op til garantien på produktet.

Med det kendskab jeg har til mine tidligere leverandører, - så kan jeg ikke forstille mig der er nogen der vil lade vores fælles kunder i stikken.

Men igen - producenten er i bund og grund ikke forpligtet til at gøre ret meget, - men man kan jo prøve, - de fleste er som sagt gode leverandører :great:
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af lamborg »

Garanti er ikke noget problem. Gå ned på det lokale vandingshul og giv en omgang .
Gutterne garantere at forhandeleren først kommer ud for et "uheld" efter han har repareret din pc-bil tv osv :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
pendec

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af pendec »

energi-kriger skrev:Med henvisning til Sørens/Levi (tidligere) indehaver af Dvc udmærket svar vedrørende gældende garantibestemmelser, ses dette her: http://www.nbe.dk/files/manager/garanti ... 202013.pdf :wink:
der er dvc ikke nævnt? det er jo NBE som tilbyder garanti i 6mdr, og 2år hvis man får service besøg af deres autoriseret teknikere. så det bekræfter jo bare at sælger/dvc som værende konkurs ikke påvirker tidligere garanti'r givet af producent.

Besvar