Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Landlyst » 11 feb 2014 20:19

Knaldperlen skrev:Jeg har også tænkt mig at lade det være. Nu ruller sagen, så ingen grund til at forsøge at udbedre noget i mellemtiden. Så kan forhandleren også komme retur og sige at jeg selv har pillet i bilen. Fejlen var der ved køb, hvorfor han må udbedre problemet.

MEN - hvis det er egr ventilen (og det åbenbart er et kendt problem) hvorfor i alverden har de så placeret den således den er så svær at komme til?
Ham designeren skulle have bøllebank.
Det er forresten det samme med oliefilteret - sidder totalt idiotisk inde midt på motoren hvor det er umuligt st komme til

Har du nogensinde set noget som er bygget af designere som er smart at servicere/reparere på????? icon_cheesygrin.gif

Nå men når i nu ikke kan blive enige, så vil jeg da lige sige at jeg klart holder med FK i at det ikke er EGR.... Det der er BANKEN, Kender det fra traktortræk og det lyder som en dyse.... Og jeg havde IKKE kørt så længe uden at få dyserne prøvet af....

Har nemlig et stempel stående hvor man kan kigge igennem :oops:


Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Knaldperlen » 11 feb 2014 21:23

Landlyst skrev:

Har du nogensinde set noget som er bygget af designere som er smart at servicere/reparere på????? icon_cheesygrin.gif

Nå men når i nu ikke kan blive enige, så vil jeg da lige sige at jeg klart holder med FK i at det ikke er EGR.... Det der er BANKEN, Kender det fra traktortræk og det lyder som en dyse.... Og jeg havde IKKE kørt så længe uden at få dyserne prøvet af....

Har nemlig et stempel stående hvor man kan kigge igennem :oops:
Gid det var så simpelt som blot at konstatere at det er en dyse.

Den seneste mekaniker jeg var ved sagde at det helt sikkert ikke var en dyse da bilen jo slet ikke kunne tage gas. Ville en dyse være defekt mente han godt at bilen ville kunne tage omdrejninger alligevel.
Han mente så at egr ventilen stod åben og at bilen blev "kvalt i sin egen afføring"...

Var alle folk blot enige og sagde den samme ting...

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Lau » 02 mar 2014 10:43

Er der sket noget i sagen?

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Knaldperlen » 02 mar 2014 17:48

Ja, forhandleren kom igen i tale og har indvilliget i at bilen nu bliver undersøgt på et uvildigt værksted.
Det sker tirsdag.
Forhandleren betingede at denne tråd skulle slettes - jeg har forespurgt admin om det var muligt, men det lader sig ikke gøre da den indeholder så mange kommentarer.
Desværre har vi ikke frostvejr om morgenen (fejlen bliver værre/tydeligere jo koldere det er), men håber at værkstedet en gang for alle kan lokalisere hvad det er.
Umiddelbart tror jeg/værksted dog at der er tale om en defekt dyse. Den lugter også (meget) af dieselhakker ved koldstart.

Jeg lader jer vide hvordan det går

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af TaagMan » 02 mar 2014 17:52

Mafia metoder...

Så er man da helt 100 på hvad den forhandler står for... tvivlsom, tvivlsom karakter.

Håber dig held og lykke med vognen.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Lau » 02 mar 2014 17:57

Han er en skidt person, den forhandler - dog er det godt der sker noget..

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Lintz » 02 mar 2014 18:42

Prøvede lige at Google "Bonus biler". Af dårlig omtale florer din her på "Stokerpro" samt éen på "Ford-mondeo" som jeg også gætter på er din tråd - Derudover éen på Bilbasen som åbenbart er redigeret ned, så han står som en god forhandler. Måske et krav fra sælger for at udbedre en bil.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Knaldperlen » 10 mar 2014 19:40

Jeg skylder jer en opdatering i sagen.
Mondeoen blev efter aftale med fohandleren sendt til Varde Biler. Her stod bilen parkeret natten over og de havde alt tænkeligt testudstyr tilkoblet inden bilen blev startet om morgenen. Varde biler syntes dog ikke at bilen gik markant ujævnt ligeledes blev der ikke konstateret fejl på hverken dyse backflow eller tester. Ford skulle åbenbart foreskrive at der kan forekomme lidt dyselækage i løbet af natten og at dette kan give en smule urolig motorgang ved start. Ford foreskrev ligeledes at en intensiv dyserens kunne afhjælpe problemet. Dette indvilligede bonus biler i at betale. Det er åbenbart en længere proces, hvor bilen kører ca 10 liter rensevæske igennem (belladd intensivrens)- den skal stå med denne væske natten over. Dagen efter blev styringen "nulstillet" og ny "pilotindsprøjtning" indlært.

Hvad er så resultatet af alt dette besvær?

Bilen kører som en drøm - alt hakken, hukken & banken ved koldstart er helt forsvundet. Det virker også som om der er smidt en sækfuld ekstra hestekræfter i motoren for den kører virkeligt friskt og meget mere jævnt end før. Alt i alt, en helt anden bil!
Jeg har nu fået fair og god behandling hos Bonus Biler, hvorfor jeg atter er en glad mand :great:

Utroligt hvad sådan en gang rens kan gøre ved en bil! Det skal siges at jeg selv både har prøvet belladd servicerens1d+ (2 gange) samt tilsætter 1 streg belladd additiv til hver tankning. Dette har ikke haft nogen effekt overhovedet - der skulle en mere intensiv metode til - faktisk lidt skuffende når man tænker på at hver flaske servicerens koster ca 200kr.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Aaen » 10 mar 2014 19:58

Dejligt at du fik løst problemet. Som jeg forstår det, så er det snavs i dyserne der er problemet. Vi kan udføre en lignende procedure på Peugeoterne. Dog kun med 1 ltr rense væske.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Knaldperlen » 10 mar 2014 20:18

Ja, det må være noget snavs, siden det kan renses væk.
Jeg forstod på værkføreren at dyserne ville stå med et konstant modtryk også selv om bilen er slukket. Er der selv en meget lille ophobning af sod kan det gøre at dysen lækker en smule diesel. Dette giver kængurugang når motoren startes. Sod skulle også kunne vise sig ved især ujævn tomgang.

Men det er en lettelse at fejlen er væk. Jeg var faktisk lidt ked af at have købt en forholdsvist ny bil og at man så hver morgen sad og var nervøs for hvor skidt den nu ville lyde når den startede. Det var jo ikke det der var meningen med at bruge over 200.000kr.
Så,dejligt at det er løst - jeg håber bare at den konstante dosering af diesel additiv kan holde problemet fra døren så det ikke viser sig igen.


Besvar