Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
FK30
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 17 mar 2012 23:09
Mit fyr: Passat FK30 m/røgkøler
Areal: 148
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 35 rummeter blandet

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af FK30 » 11 feb 2014 18:24

TaagMan skrev:
Uden tvivl, det kan man programmere sig ud af :P Shhh :P
OK. Det var jeg ikke klar over man kunne på en Ford. Hvor kan man finde det program? Eller kan du nogle tricks derhjemme?


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af TaagMan » 11 feb 2014 18:27

FK30 skrev:OK. Det var jeg ikke klar over man kunne på en Ford. Hvor kan man finde det program? Eller kan du nogle tricks derhjemme?
Det kræver desværre special udstyr :)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

FK30
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 17 mar 2012 23:09
Mit fyr: Passat FK30 m/røgkøler
Areal: 148
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 35 rummeter blandet

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af FK30 » 11 feb 2014 18:35

TaagMan skrev:
Det kræver desværre special udstyr :)
Hvilket? Det lyder da spændende.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Knaldperlen » 11 feb 2014 18:44

FK30 skrev:Den EGR ventil der på billedet fra TaagMan er til kun op til 09/2010. Derefter sidder den på forsiden af motoren under indsugningsmanifolden og er bygget sammen med EGRkøleren. Derfor er der to stik (et med 3 og et med 5 ledninger) og en vacccumslange. Korrekt?
Ja den sidder på forsiden/højre side (når man står foran bilen)
Korrekt den har to stik og en vaccumslange

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Knaldperlen » 11 feb 2014 18:47

Det der med at skille hele indsugning/egr system.

Det ser altså noget uoverskueligt ud. Det er ekstremt kompakt og fyldt med alle umulige møg-slanger og elkabler.

På min gamle mk3 mondeo var det super nemt, men på denne er det ikke særligt servicevenligt


Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Knaldperlen » 11 feb 2014 19:01

Jeg kan desuden oplyse at sagen nu kører hos fdm.

Så må vi se hvad de siger til det.

Hvis det kun var egr ventil kunne jeg nok få det fikset, men har også en anden periodisk fejl, som jeg vil have klarlagt/udbedret, når nu forhandleren har vist sig at være så uholdbar.
Nu alle de kloge er samlet kunne jeg måske også få lidt indspark omkring den.
Jeg har flere gange om sommeren oplevet at styrtøjet pludselig bliver "løst". Løst i den forstand at indenfor 2-3 cm udslag med rattet føles som om det ikke er forbundet til noget som helst (kan bevæges med en lillefinger). Bevæges rattet yderligere, føles det igen fast, men stadig med de 2-3 cm slør til hver side.
Slukkes bilen, forsvinder problemet, når det bliver koldere i vejret, forsvinder problemet.
Jeg har ikke oplevet problemet siden august/september måned.
Forhandleren har også haft denne fejl til gennemsyn, men det eneste han foreslog det kunne være var en servobremse der måske gled lidt når det var varmt.
Det skal dog siges at bilen ikke mangler servofunktion når problemet står på.
Oprindeligt var det aftalen at når/hvis problemet igen opstod så måtte vi kigge på det - det ville jo være indenfor reklamationsperioden. Noget forhandleren nu er stukket af fra.
Dette problem er ligeledes rejst overfor FDM

FK30
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 17 mar 2012 23:09
Mit fyr: Passat FK30 m/røgkøler
Areal: 148
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 35 rummeter blandet

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af FK30 » 11 feb 2014 19:04

Knaldperlen skrev:Det der med at skille hele indsugning/egr system.

Det ser altså noget uoverskueligt ud. Det er ekstremt kompakt og fyldt med alle umulige møg-slanger og elkabler.

På min gamle mk3 mondeo var det super nemt, men på denne er det ikke særligt servicevenligt
Så lad være. Ingen grund til at begynde på noget, der kan udvikle sig uheldigt. Bliver spændende at høre hvad det ender med.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Knaldperlen » 11 feb 2014 19:14

Jeg har også tænkt mig at lade det være. Nu ruller sagen, så ingen grund til at forsøge at udbedre noget i mellemtiden. Så kan forhandleren også komme retur og sige at jeg selv har pillet i bilen. Fejlen var der ved køb, hvorfor han må udbedre problemet.

MEN - hvis det er egr ventilen (og det åbenbart er et kendt problem) hvorfor i alverden har de så placeret den således den er så svær at komme til?
Ham designeren skulle have bøllebank.
Det er forresten det samme med oliefilteret - sidder totalt idiotisk inde midt på motoren hvor det er umuligt st komme til

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af TaagMan » 11 feb 2014 19:21

Jeg tror mere de tænker på omkostningerne på hele levetiden af vognen... Om det tager en time ekstra at skille den ad, hvis de kan gør edet mere kompakt, gør vel ikke så meget.. og så er der hvis de kan løse det med specialværktøj.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Pas på med bilkøbere hos Bonus Biler i Ikast

Indlæg af Brandsen » 11 feb 2014 19:23

Halløj i forum,

Nu er det jo en kendt sag, at Ford udelukkende har kvindelige designere,
det er præcis derfor, at oliefilter og EGR ventil sidder sådan, at det er krop
umuligt at kommet til at skifte dem, for det har kvinder jo alligevel ikke
tænkt sig at gøre.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Besvar