Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dansk VVS Center konkurs?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af kovas » 10 feb 2014 22:13

Hej Aaen.

I bedste detektor stil vil jeg så spørge Citat:Kovas, det er efter min mening altid producenten der står for at udbedre reklamationer. vi på værkstedet betaler da ikke selv for de fejl der på peugeoterne, den regning sender vi da videre. Hvor synes du den røde prik skal sættes?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af pejle » 10 feb 2014 22:19

Aaen skrev:Nej, det står nederst på side 5. Godt nok en lang tråd efterhånden
Ja OK så trådstarter har ikke en garanti/reklamationssag endnu at forstå.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Aaen » 10 feb 2014 22:20

producenten kan da udpege hvem som helst til at udbedre fejl. når du får lavet din tlf, ryger den ikke til producenten, men et værksted hyret af producenten. sidst min tlf blev lavet af telia, var det et firma der hedder telecare der lavede den.

Det er ikke sælger der nødvendigvis skal udbedre reklamationer, men han kan godt, hvis der er lavet en aftale om det

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Aaen » 10 feb 2014 22:21

pejle skrev: Ja OK så trådstarter har ikke en garanti/reklamationssag endnu at forstå.

Nej det handler om at han mangler at få fyret monterer. Og Den ydelse er nok gået tabt, da han har betalt for det, men endnu ikke fået "varen"

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af pejle » 10 feb 2014 22:22

energi-kriger skrev:Det kunne være ønskeligt om indehaveren af Dansk VVS Center klart meldte ud om tidligere kunder evt. stadigvæk er omfattet af reklamationsretten. Og i givet fald hvorledes man forholder sig, skulle situationen opstå. :wink:
Tænker da at Søren ikke skal noget som helst han er gået konkurs. For langt de fleste er det en dyb tragisk hændelse og tænker på det engagement Søren har lagt for dagen så bør han ikke sættes i bås med dem hvor det ikke er sådant.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.


pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af pejle » 10 feb 2014 22:23

Aaen skrev:

Nej det handler om at han mangler at få fyret monterer. Og Den ydelse er nok gået tabt, da han har betalt for det, men endnu ikke fået "varen"
Ja der står han skidt sammen med de andre simple kreditorer - formentlig
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af kovas » 10 feb 2014 22:35

Aaen skrev:producenten kan da udpege hvem som helst til at udbedre fejl. når du får lavet din tlf, ryger den ikke til producenten, men et værksted hyret af producenten. sidst min tlf blev lavet af telia, var det et firma der hedder telecare der lavede den.

Det er ikke sælger der nødvendigvis skal udbedre reklamationer, men han kan godt, hvis der er lavet en aftale om det
Jeg synes godt nok du slipper nemt fra at fremsætte så bastante påstande for at rette mig, når det så viser sig at der er forkert det du påstår: et citat til
Jeg er enig med dig i at sælger er ansvarlig i at tage hånd om en evt reklamation, men alle rep. og ombytninger sker via producenten. alle udgifter dækkes af producenten. og skulle sælger lukke butikken, gælder garantien stadig, så må man rette henvendelse til producenten, der kan udpege en anden forhandler, som kan håndtere en reklamation, hvis de ikke selv vil.
Men pyt.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

levi

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af levi » 10 feb 2014 22:43

energi-kriger skrev:Det kunne være ønskeligt om indehaveren af Dansk VVS Center klart meldte ud om tidligere kunder evt. stadigvæk er omfattet af reklamationsretten. Og i givet fald hvorledes man forholder sig, skulle situationen opstå. :wink:
Der findes ikke længere nogen indehaver af Dansk Vvs-center A/S - men jeg går ud fra det er mig du spørger :)

Hvis jeg havde købt et produkt af en forhandler der gik konkurs, - så ville jeg ved en garantisag vise den faktura jeg har modtaget og tage fat i producenten og høre om han ikke vil leve op til garantien på produktet.

Med det kendskab jeg har til mine tidligere leverandører, - så kan jeg ikke forstille mig der er nogen der vil lade vores fælles kunder i stikken.

Men igen - producenten er i bund og grund ikke forpligtet til at gøre ret meget, - men man kan jo prøve, - de fleste er som sagt gode leverandører :great:

levi

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af levi » 10 feb 2014 22:52

pejle skrev: Ja der står han skidt sammen med de andre simple kreditorer - formentlig
Korrekt - der står han desværre skidt, - men jeg har skaffet ham en montør som vil se om han ikke har tid til at løse opgaven - og også på den billigst mulige måde!

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af energi-kriger » 10 feb 2014 23:04

Mange tak for svaret :great:

For at mane en hver misforståelse af vejen synes jeg bestemt du har gjort og gør en god figur her på sitet. Hvad er det man siger "op på hesten igen" vi kan jo ikke ha´ at (de skide) jyder løber med alt handlen, vel... :)


Besvar