Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ecofire vil ikke køre

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
kongeaaen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 07 feb 2014 09:51

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af kongeaaen » 08 feb 2014 17:58

Min datter har et Ecofire som giver volsomme problemer,, hun har nu haft det i ½ år = 26 uger med mere end 50 stop pga. div fejlmeldinger
"overophedning af brænder" "manglende piller" osv. brænderskålen slagger til selv om der dagligt bliver trukket i brænderskål renseren,,
slangen fyldes op af piller med kraftig røgudvikling i fyrrummet som følge,,, eller slangen er simpelt hen smeltet,,,Smeden justerer og starter, op men problemerne fortsætter, forskellige piller er prøvet, hvad skal hun gøre
vi har prøvet Pinex men hovedpinen er der stadig...


Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af Smut 25 » 08 feb 2014 18:43

kongeaaen skrev:Min datter har et Ecofire som giver volsomme problemer,, hun har nu haft det i ½ år = 26 uger med mere end 50 stop pga. div fejlmeldinger
"overophedning af brænder" "manglende piller" osv. brænderskålen slagger til selv om der dagligt bliver trukket i brænderskål renseren,,
slangen fyldes op af piller med kraftig røgudvikling i fyrrummet som følge,,, eller slangen er simpelt hen smeltet,,,Smeden justerer og starter, op men problemerne fortsætter, forskellige piller er prøvet, hvad skal hun gøre
vi har prøvet Pinex men hovedpinen er der stadig...


Det er sådan en her ikke https://www.google.dk/search?q=ecofire& ... B600%3B400


Føler med dig vi har i 2 udlejningshuse sådan 2 lorte fyr stående med nøjagtigt samme problemer som du beskriver
jeg kan ikke greje hvad der går galt for dem...

Nå men noget har jeg hittet på med dem overophedning af brænderen der skal i ha enten mindre piller eller mere blæs
lidt afhængigt af hvor god den er til og holde temp.

piller i slangen hverdag skal man lige tag røret af og rense kanten af brænderen
og de må ikke falde for langsomt ned for så sætter de sig

Kraven hvor slange og rør er sat på brænderen er fra fabrikken kun punkt svejset jeg har fuld svejset dem

de koste der sidder som rense mekanisme er ikke nok i kan komme ned til dem
fra toppen af fyret den skal også støvsuges deroppe mindst hver 14 dag men puha
det er godt nok nogen trælse fyr som bare lever deres eget liv og burde sendes til skrot

men nu er der da lidt og gå efter

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af Aaen » 08 feb 2014 18:53

Det der ligner mit Baxi tpk til forveksling, dog er brænderen lavet en smule anderledes. mit kører upåklageligt.

Prøv evt at tage nogle billeder af dine problemer, så kan vi sammenligne brændere og måske ændre din.

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af Smut 25 » 08 feb 2014 19:32

Aaen skrev:Det der ligner mit Baxi tpk til forveksling, dog er brænderen lavet en smule anderledes. mit kører upåklageligt.

Prøv evt at tage nogle billeder af dine problemer, så kan vi sammenligne brændere og måske ændre din.
okay brænderen ligner til forveksling en bio 18 i fald stammen ind i på brænder skålen og der tror jeg meget af problemet
ligger fordi den bliver meget smal jeg skal nok finde nogen billeder måske tråd starter kan tag dem før mig

fandt lige det her på googl

https://www.google.dk/search?q=ecofire& ... B600%3B400

kongeaaen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 07 feb 2014 09:51

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af kongeaaen » 08 feb 2014 19:52

Jeg har lidt svært ved at tage billeder ,inde i fyret,, men et af problemerne er "brænder overophedet" ved at trække i brænder renseren (den der er i skålen ) falder der lidt aske ud men det er alt,, hvis man derimod stikker en lille pind ind i brænderskålen falder der store slakker ud ,,, og det er vel ikke meningen at denne øvelse skal gøres dagligt,, (vi taler om en børnefamilie hvor manden sejler, og hustruen er udearbejdende) de var lovet at den skulle køre i 6 uger uden den slags tilsyn, ) smeden har snart grå hår i hovedet og Importøren skruer, starter og går) hvad er løsningen på dette nyt fyr der skulle køre ???


Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af Aaen » 08 feb 2014 20:01

ok, så ligner brænderen overhovedet ikke min. jeg har 2 snegle, en til silo og en der fører piller frem i brænder. ingen håndtag til rens af brænder

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af Smut 25 » 08 feb 2014 20:27

kongeaaen skrev:Jeg har lidt svært ved at tage billeder ,inde i fyret,, men et af problemerne er "brænder overophedet" ved at trække i brænder renseren (den der er i skålen ) falder der lidt aske ud men det er alt,, hvis man derimod stikker en lille pind ind i brænderskålen falder der store slakker ud ,,, og det er vel ikke meningen at denne øvelse skal gøres dagligt,, (vi taler om en børnefamilie hvor manden sejler, og hustruen er udearbejdende) de var lovet at den skulle køre i 6 uger uden den slags tilsyn, ) smeden har snart grå hår i hovedet og Importøren skruer, starter og går) hvad er løsningen på dette nyt fyr der skulle køre ???
der skulle nok ha stået et andet fyr :cry:

hvad piller og er det 8 mm eller 6 mm og hvilke slags piller har i prøvet slaggerne plejer og komme ved dårlige pille
smeltepunkt

kongeaaen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 07 feb 2014 09:51

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af kongeaaen » 08 feb 2014 20:42

de sidste piller er Barkline ecopellet 8 mm men ærligt skulle fyret ikke kunne klare de fleste piller det er vel ikke fremstillet til polske håndsnittede piller ??
der har været prøvet med 6 mm (hvad jeg husker var at fyret blev forsluende)

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af Smut 25 » 08 feb 2014 21:01

kongeaaen skrev:de sidste piller er Barkline ecopellet 8 mm men ærligt skulle fyret ikke kunne klare de fleste piller det er vel ikke fremstillet til polske håndsnittede piller ??
der har været prøvet med 6 mm (hvad jeg husker var at fyret blev forsluende)
nu er piller altså ikke bare piller....
det er ikke som blyfri 95 ens
og nej den skal stilles ind hver gang man skifter piller
der er forskel i pillerne brænd værdi og sådan noget

ja hvis man bruger 6 mm og ikke ændrer på hvor meget sneglen kører
så vil den æde løs da den jo ikke kan vide det pludselig er 6 mm
den vil dosere flere piller ind da de falder mere sammen og dermed er der flere piller i sneglen

hvis barlineken også laver de slagger så er det et justerings spørgsmål og vil umiddelbart mene blæs skal
sænkes fordi der er for varmt inde i bålet...

Måske tager jeg fejl jeg forsøger kun og hjælpe
jeg er med garanti mere træt af de fyr end du aner...sorry hvis jeg tager fejl

kongeaaen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 07 feb 2014 09:51

Ecofire vil ikke køre

Indlæg af kongeaaen » 08 feb 2014 21:14

selvfølgelig skal sneglen justeres ned,,, det tænkte smeden NOK ikke på ???naturlig vis tænker jeg også justeringer,,, men ½ år og de kloge herre kan åbenbart ikke finde ud af det ??? MEN tak for dine indlæg,, og har du mere så skriv,,

Jeg har selv en Ecoteck pille kamin i stuen som har kørt på 10'ende år med mange forskellige piller den brænder perfekt,,, eneste problem lidt støj i stuen,, (overdøver konen;-) men det er en anden historie...


Besvar