Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dansk VVS Center konkurs?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Lintz » 08 feb 2014 14:08

Tom_AT skrev:Nogle vil nok kalde mig et dumt svin.
Men ATGs tråd her og frustration er jo ganske reel. Og alle der har noget personligt at gøre med Søren burde faktisk holde sig helt fra at kommentere i denne tråd, da ingen af disse ville kunne give et 100% objektivt svar. Ingen her er uden på at sparke på en man der ligger ned. Men jeg kan sgu godt forstå at ATG har brug for at lukke lidt damp ud.

Og jeg synes ærlig talt ikke det er fair at pådutte ATG intentioner om smædekampagner osv. For de fleste mennesker er 50.000,- trods alt en slags penge. Måske endda lånt i banken. Og hvad stiller man så lige op når man nu står uden penge og uden fyr og måske uden varme? Og måske banken har sagt stop?
Hej [tag]Tom_AT[/tag] Dit dumme svin icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Kan så vidt give dig lidt ret - Dette er et offentlig forum hvor alle har lov til at ytre sine meninger - Bare det forgår i en ordentlig tone.
Smædekampagne har jeg endu ikke set noget til...
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Landlyst » 08 feb 2014 14:16

Læs hvad jeg,skriver tom.... ;) Jeg var også blevet tosset... Men det er også for dårlig af kurator ikke har kontaktet kreditorer endnu....

og ja det er sgu mange penge for de,fleste af os..... :(

siger heller ikke at ATG starter en smædekampange, henstiller bar til at dette ikke udvikler sig til det....

forstå godt der skal damp ud og når man ikke ved hvor man skal henvende sig for at få svar så må man jo råbe op hvor der er chance,for det,bliver hørt..... Og håber da ATG bliver kontaktet at kurator allerede mandag....

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af From » 08 feb 2014 14:55

Er der nogen der VED at Dansk VVS Center er konkurs ? Iflg CVR.Dk, så er DV Center i normalt drift og på http://www.statstidende.dk/ kan jeg heller ikke finde noget om en konkurs.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Landlyst » 08 feb 2014 15:50

From skrev:Er der nogen der VED at Dansk VVS Center er konkurs ? Iflg CVR.Dk, så er DV Center i normalt drift og på http://www.statstidende.dk/ kan jeg heller ikke finde noget om en konkurs.
Ved ikke lige hvor meget det det er værd, for det har jeg også set... Og har det det ved flere konkurser, hvor jeg VED at de var konkurs selv om de stod som normale...

Ved ikke hvordan og hvor tit de får oplysningerne.... Men kan jo være at de først bliver ændret den dag det er gjort op og konkursbehandlingen er afsluttet?

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Tom_AT » 08 feb 2014 15:58

Landlyst skrev:Læs hvad jeg,skriver tom.... ;) Jeg var også blevet tosset... Men det er også for dårlig af kurator ikke har kontaktet kreditorer endnu....

og ja det er sgu mange penge for de,fleste af os..... :(

siger heller ikke at ATG starter en smædekampange, henstiller bar til at dette ikke udvikler sig til det....

forstå godt der skal damp ud og når man ikke ved hvor man skal henvende sig for at få svar så må man jo råbe op hvor der er chance,for det,bliver hørt..... Og håber da ATG bliver kontaktet at kurator allerede mandag....
Du har selvfølgelig ret i at det er for dårligt kurator ikke tager kontakt. Så jeg tror egentlig vi er ganske enige :)


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Landlyst » 08 feb 2014 16:10

Tom_AT skrev:
Du har selvfølgelig ret i at det er for dårligt kurator ikke tager kontakt. Så jeg tror egentlig vi er ganske enige :)
Ja det tror jeg vi er... :great:

Og hvis ikke jeg tager helt fejl så er det hvis kurators pligt at kontakte samtlige kreditorer omgående... Men ved faktisk ikke om ikke trådstarter måske står på Debitor listen? Han har jo ikke penge til gode på den måde at han har sendt en regning men der i mod har han betalt for en vare, som han så ikke har fået endnu... Ved det ikke....

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af hensan » 08 feb 2014 16:15

Nu er der flere der forslår trådstarter til at kontakte kurator - Som sådan er ganske rigtigt råd men trådstarter har sandsynligvis en endnu bedre mulighed ved at kontakte sin bank.

Hvis trådstarter har betalt de 50.000 kr kontant eller med bank overførsel indgår disse beløb i boet og der må ventes til kurator har overblik og gjort boet op før der kan udbetales dividende til diverse kreditorer i boet. Nu er det jo de færreste af os der render rundt med et sådant beløb i kontanter og vel ligeledes de færreste der overfører et sådant beløb ved en bankoverførsel. De fleste af os vil vel lave en sådan transaktion ved at føre dankortet igennem på netbutikken. Ved at have brugt dankortet eller andre kort er du omfattet af diverse regler bla at forhandleren ikke må hæve beløbet før varerne rent faktisk er sendt og du kan gøre indsigelse hvis varerne ikke modtages og få ført beløbet tilbage fra bankens side.

Trådstarter skal derfor henvende sig i sin bank og sige at varerne for de penge der er trukket på transaktion xxx aldrig er modtaget, Udfylde nogle papirer på det samme, vente en uges tid hvorefter trådstarter er ude af sin klemme og kan købe sit nye udstyr ved en anden forhandler.

Det er bla på grund af sager som disse at du altid skal bruge betalingskort til sådanne transaktion og ikke bankoverførsel. Selvom forhandleren er nok så ærlig og har været mange år i branchen kan der opstå situationer hvor en forhandler må give op og komme under betalingsstandsning og/eller konkurs og så drejer det som forbruger at stå uden for uden noget i klemme.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Landlyst » 08 feb 2014 16:22

Okay, det var da en oplysning som kunne være en stor hjælp...

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Knaldperlen » 08 feb 2014 17:27

Hvis de 50.000 blev betalt med dankort på hjemmesiden, så kan man vel få pengene tilbage?

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Oldgaard » 08 feb 2014 17:50

Selvom jeg åbenbart er inhabil og slet ikke burde skrive her ;) så stopper det mig nu ikke ;)
Tom_AT skrev: Og alle der har noget personligt at gøre med Søren burde faktisk holde sig helt fra at kommentere i denne tråd, da ingen af disse ville kunne give et 100% objektivt svar.
Ja selvfølgelig har folk ( i dette tilfælde ATG ) lov til at brokke sig, det havde jeg også selv gjort, hvis jeg havde betalt for en vare uden at få den.

Lad mig tage det lidt i rækkefølge

1 : ATG : som du har fået at vide tidligere i denne tråd, så i første omgang tag fat i din bank og forlæg dem problemet, jeg vil selvfølgelig også sørge for at Søren får besked om denne tråd og dit problem, dog kan han jo af gode grunde ikke gøre noget nu, eftersom han ikke har adgang til virksomheden.

2 :
Landlyst skrev:Læs hvad jeg,skriver tom.... ;) Jeg var også blevet tosset... Men det er også for dårlig af kurator ikke har kontaktet kreditorer endnu....
Husk på at det typisk er en advokat som bliver udpeget som kurator og de rider sandelig ikke samme dag som de sadler :/ og der går jo gerne nogle dage inden der er udpeget en kurator.

3:
From skrev:Er der nogen der VED at Dansk VVS Center er konkurs ? Iflg CVR.Dk, så er DV Center i normalt drift og på http://www.statstidende.dk/ kan jeg heller ikke finde noget om en konkurs.
JO Dvcenter ER erklæret konkurs, men igen så er der en behandlingstid hos div. før man kan se det på F.eks. CVR.dk

Bare for at alt er på det rene ;) jeg har ingen økonomisk interesse i dvcenter eller nogen tilhørende virksomheder, men ja, er en god ven af Søren og derfor blevet anmodet af Søren om jeg ikke godt vil tage imod beskeder og videregive dem til ham.

Ps. Ulrik kan vi ikke få sammenlagt denne tråd med denne : viewtopic.php?f=17&t=21014
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Besvar