Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
selvig 84
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 feb 2014 17:31

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af selvig 84 » 07 feb 2014 17:40

Hej, jeg har problemer med mit passat c2. Den tager piller ind så langsomt at den stopper brænderen, og viser at den mangler piller. Hvad kan problemet skyldes ? Ps. Det er også blevet lidt koldt i mit hus efterhånden ):


Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af T-mek » 07 feb 2014 17:55

selvig 84 skrev:Hej, jeg har problemer med mit passat c2. Den tager piller ind så langsomt at den stopper brænderen, og viser at den mangler piller. Hvad kan problemet skyldes ? Ps. Det er også blevet lidt koldt i mit hus efterhånden ):

Hej..
Har ikke en C2 selv, men..

Smuld i sneglrør eller bund af silo kunne måske gøre at der ikke bliver tilført nok piller.
Kunne forestille mig der er en (start)-kondensator på sneglmotor, hvis den er dårlig kører motor ikke som den skal og så bliver der heller ikke tilført nok piller.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

selvig 84
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 feb 2014 17:31

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af selvig 84 » 07 feb 2014 18:03

T-mek skrev:

Hej..
Har ikke en C2 selv, men..

Smuld i sneglrør eller bund af silo kunne måske gøre at der ikke bliver tilført nok piller.
Kunne forestille mig der er en (start)-kondensator på sneglmotor, hvis den er dårlig kører motor ikke som den skal og så bliver der heller ikke tilført nok piller.

Umiddelbart tror jeg ikke det er tilfældet, for hvis jeg manuelt beder den om at tilføre piller, er der intet problem, der kommer massere. Og det samme gør der hver gang jeg starter den op på ny. Men når den så er kommet i gang, tilfører den alt for lidt. ?

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af coctail » 08 feb 2014 01:30

Peger dit indløb på sneglen lige op (kan ses ved at dit udløb ved lige ned, medmindre du har en ekstra lang snegl, for den er samlet på midten)? Er dine piller ens og korte? for hvis de er for lange, blokere de indløbet uden at falde derned i. Det kan også være smuld i bunden af sneglen.

Så prøv første at rykke lidt i sneglen, så evt smuld i bunden af den forsvinder og sikre dig at den står korrekt mht ind og udløb.

Prøv også at køre sneglen manuelt i 5 minutter ned i spand, for så kan du se om det gode flow forsætter eller ophører..

Hvis du har en stort magasin, så kan pillerne godt finde på at danne bro henover hullet i sneglen.

PS. Sneglen er 230v, så der kan sættes et alm stik på enden kablet og kobles direkte til en stikkontakt, så slipper du for at holde knappen inde :wink:
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

selvig 84
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 feb 2014 17:31

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af selvig 84 » 08 feb 2014 11:49

coctail skrev:Peger dit indløb på sneglen lige op (kan ses ved at dit udløb ved lige ned, medmindre du har en ekstra lang snegl, for den er samlet på midten)? Er dine piller ens og korte? for hvis de er for lange, blokere de indløbet uden at falde derned i. Det kan også være smuld i bunden af sneglen.

Så prøv første at rykke lidt i sneglen, så evt smuld i bunden af den forsvinder og sikre dig at den står korrekt mht ind og udløb.

Prøv også at køre sneglen manuelt i 5 minutter ned i spand, for så kan du se om det gode flow forsætter eller ophører..

Hvis du har en stort magasin, så kan pillerne godt finde på at danne bro henover hullet i sneglen.

PS. Sneglen er 230v, så der kan sættes et alm stik på enden kablet og kobles direkte til en stikkontakt, så slipper du for at holde knappen inde :wink:

Hej Heller ingen bro, det er også afprøvet (: Der kommer også nok piller når den kører dem ind, men den gør det bare slet ikke tit nok, før var der vel ca. 15 sek interval imellem indførslen af piller, nu går der 1-2 minutter. Kan det eventuelt være noget indstilling der er pillet ved, eller en defekt føler ?


C2-PASSAT
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
Mit fyr: Passat c2
Areal: 160
Brændsel: Træiller
Fremviser gerne i postnummer: 6752
Årligt forbrug: 7ton ??
Geografisk sted: Glejbjerg-6752

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af C2-PASSAT » 08 feb 2014 15:29

kunne godt bruge lidt mere info
styring s type ??
det er et passat c 2 ikk ??
er bare i tvivl hvis du har drop eller snegl som de andre spørger om ??
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!

selvig 84
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 feb 2014 17:31

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af selvig 84 » 08 feb 2014 15:45

C2-PASSAT skrev:kunne godt bruge lidt mere info
styring s type ??
det er et passat c 2 ikk ??
er bare i tvivl hvis du har drop eller snegl som de andre spørger om ??

Det er en passat c2 med 23 kw brænder, og der er med snegl. Det er kun ca. 2 mdr. gammelt.

Her er link til den model jeg har: http://www.lavprisvvs.dk/shop/passat-c2 ... 0376p.html

C2-PASSAT
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
Mit fyr: Passat c2
Areal: 160
Brændsel: Træiller
Fremviser gerne i postnummer: 6752
Årligt forbrug: 7ton ??
Geografisk sted: Glejbjerg-6752

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af C2-PASSAT » 08 feb 2014 16:05

pillefyr !!!! sorry læste det som stokker !!
du har tjekket at ønsket fremløbs temp ikke er sat ned (evt 40 gr. ) eller lignende ?? det ville forklare hvorfor fyret pause fyrer og ellers kan køre manuelt piller ind
lidt ærgeligt at bestille en instalatør for at fortælle dig at du selv har lavet en fejl
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!

selvig 84
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 feb 2014 17:31

Problem med Passat C2 Tager piller ind for langsomt !!!

Indlæg af selvig 84 » 09 feb 2014 18:35

C2-PASSAT skrev:pillefyr !!!! sorry læste det som stokker !!
du har tjekket at ønsket fremløbs temp ikke er sat ned (evt 40 gr. ) eller lignende ?? det ville forklare hvorfor fyret pause fyrer og ellers kan køre manuelt piller ind
lidt ærgeligt at bestille en instalatør for at fortælle dig at du selv har lavet en fejl
Umiddelbart har jeg slet ikke píllet ved noget som helst. Jeg tror måske det er en fejl i en sensor ell . lign. Men jeg ringer til dem jeg har købt det af i morgen, og sakker med. Det er jo stadig helt nyt, og det er garanti endnu. Jeg har forhørt mig flere steder, og umiddelbart er der ikke nogen der kan hjælpe mig, eller kender til samme problemstilling.


Besvar