Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Tramanden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 11 feb 2013 00:11
Mit fyr: Scotte Mini 10 K
Areal: 140
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Geografisk sted: Munke Bjergby / Sorø

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af Tramanden » 04 feb 2014 22:19

Hej alle
Er det nødvendigt at slukke pillefyret når man skal afveje piller?
:oops:


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af lamborg » 04 feb 2014 22:25

Øhhhh ... Ja det kan jo ikke tilføre piller for den vejer du jo af . Eller hvad mener du ?
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

calle

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af calle » 04 feb 2014 22:56

Der skal slukkes, for hvis du bruger et pc-strømforsyningskabel til den externe snegl, giver den en større mængde.
Last edited by 1 on calle; edited 4 times in total

Tramanden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 11 feb 2013 00:11
Mit fyr: Scotte Mini 10 K
Areal: 140
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Geografisk sted: Munke Bjergby / Sorø

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af Tramanden » 04 feb 2014 23:00

Fyret er jo længe om at slukke, og starte op igen, så jeg tænkte på om softvaren er bygget så fyrtet måske ville gå i dvale måske 10 % så man kunne veje piller af. Og så bare sætte slangen på igen og køre videre.? Men det er sikkert en tosset tanke.. Men hvad ville der skal hvis man valgte afvejning af piller, uden først at have slukket for fyret?
Vh per

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af HR LUCCA » 05 feb 2014 00:34

Der sker jo ikke noget ved at slukke det i 20 min når man skal afveje mm,det bliver der jo ikke koldt i huset af , kedlen bliver jo normalt ikke hurtigt kold så den vil afgive varme under afvejningen :)
Der sker ikke noget ved at prøve er afveje piller under drift , for det kan ikke lade sig gøre icon_cheesygrin.gif


xkfc

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af xkfc » 05 feb 2014 08:56

Jeg afvejer nu piller under drift :great:

Jeg ser ingen problemer i at gøre det. Der er forskel på hvordan de forskellige chip opfører sig, de gamle kører med sneglen kontinuerligt, i en overgang pulsede sneglen for at simulere drift, men som jeg har forstået det er de gået tilbage til kontinuerlig drift af sneglen under afvejning.
calle skrev:Der skal slukkes, for hvis du bruger et pc-strømforsyningskabel til den externe snegl, giver den en større mængde.
Hvis du oplever forskel på om sneglen får strøm fra styringen eller direkte via et andet apparat stik, så fejler din styring et eller andet, det skulle gerne være ligegyldigt hvad vej strømmen løber.

Nu er min 6.09 jo en ældre sag, og aktivering af sneglen for afvejning sker ved at tage strømmen fra styringen og holde "op" knappen inde mens der tændes for strømmen.
Mens fyret afvejer piller, fortsætter fyret sin drift og jeg smider en håndfuld piller ned til den interne snegl i ny og næ. Når afvejningen er færdig skriver styringen "vent" men da der er ild, går den straks i drift.

Fordi det er lidt bøvlet at afveje piller i 6.09 vil jeg indbygge en knap som sætter ekstern snegl i gang. Jeg skal bare lige have fundet en egnet boks til at bygge videre på, som du ser på billederne har jeg pladsmangel icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Men hvorfor ikke afveje piller når man alligevel renser brænder og kedel? det er nu nok det nemmeste icon_cheesygrin.gif
Vedhæftede filer
DSC_0015.jpg
DSC_0017.jpg

calle

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af calle » 05 feb 2014 09:15

xkfc skrev:Jeg afvejer nu piller under drift :great:

Jeg ser ingen problemer i at gøre det. Der er forskel på hvordan de forskellige chip opfører sig, de gamle kører med sneglen kontinuerligt, i en overgang pulsede sneglen for at simulere drift, men som jeg har forstået det er de gået tilbage til kontinuerlig drift af sneglen under afvejning.


Hvis du oplever forskel på om sneglen får strøm fra styringen eller direkte via et andet apparat stik, så fejler din styring et eller andet, det skulle gerne være ligegyldigt hvad vej strømmen løber.

Nu er min 6.09 jo en ældre sag, og aktivering af sneglen for afvejning sker ved at tage strømmen fra styringen og holde "op" knappen inde mens der tændes for strømmen.
Mens fyret afvejer piller, fortsætter fyret sin drift og jeg smider en håndfuld piller ned til den interne snegl i ny og næ. Når afvejningen er færdig skriver styringen "vent" men da der er ild, går den straks i drift.

Fordi det er lidt bøvlet at afveje piller i 6.09 vil jeg indbygge en knap som sætter ekstern snegl i gang. Jeg skal bare lige have fundet en egnet boks til at bygge videre på, som du ser på billederne har jeg pladsmangel icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Men hvorfor ikke afveje piller når man alligevel renser brænder og kedel? det er nu nok det nemmeste icon_cheesygrin.gif
Hmm. Synes bestemt jeg læste for nyligt her på StokerPro, at man kunne fylde den externe snegl hurtigere ved at tilkoble strømmen vha. et strømstik fra en stationær pc.

Venlig hilsen

xkfc

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af xkfc » 05 feb 2014 09:57

calle skrev: Hmm. Synes bestemt jeg læste for nyligt her på StokerPro, at man kunne fylde den externe snegl hurtigere ved at tilkoble strømmen vha. et strømstik fra en stationær pc.
Venlig hilsen
Det er vel også korrekt hvis man har en chip der simulerer drift under afvejning :great:

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af J-B » 05 feb 2014 11:14

xkfc skrev:
Det er vel også korrekt hvis man har en chip der simulerer drift under afvejning :great:
Det er korrekt hvis man bruger 6 min. test.
Skal sneglen fyldes, så bruger man da manuel test af udgange :great:

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Slukke pillefyr ved vejning af piller

Indlæg af HR LUCCA » 05 feb 2014 15:29

På en V7 styring er det ikke muligt og afveje piller under drift , dvs man godt forsøge men når man starter afvejning siger styringen slukket af bruger og det er ikke muligt og starte det igen før afvejningen er færdig :wink: jeg vil tro det er det samme på en V10 :wink:


Besvar