20 KW scotte brænder mange piller

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
MogensC3
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 19
Tilmeldt: 09 jan 2014 11:59

20 KW scotte brænder mange piller

Indlæg af MogensC3 »

Takker PSo :-)

Nej huset er ikke PIV utæt men det er jo heller ikke topisoleret - jeg mener det fik middel karakter da der blev lavet tilstandsrapport.

Det jeg ikke kan finde ud af er hvorfor det aldrig pauser - alle andre taler om pause fyring men den mulighed er er åbenbart ikke på version 2.76 men jeg forstår ikke hvorfor der er mulighed for at lægge 4 fyringsintervaller ind i døgnet hvis det ikke er noget man skal bruge??

Dengang jeg fyrede 4X 3½ time brugte jeg kun ca 30 kg i døgnet og nu altså > 60 i min verden er tændere til 150 kr/stk billigere end 45 kg piller i døgnet på langt sigt??

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

20 KW scotte brænder mange piller

Indlæg af Landlyst »

MogensC3 skrev:Takker PSo :-)

Nej huset er ikke PIV utæt men det er jo heller ikke topisoleret - jeg mener det fik middel karakter da der blev lavet tilstandsrapport.

Det jeg ikke kan finde ud af er hvorfor det aldrig pauser - alle andre taler om pause fyring men den mulighed er er åbenbart ikke på version 2.76 men jeg forstår ikke hvorfor der er mulighed for at lægge 4 fyringsintervaller ind i døgnet hvis det ikke er noget man skal bruge??

Dengang jeg fyrede 4X 3½ time brugte jeg kun ca 30 kg i døgnet og nu altså > 60 i min verden er tændere til 150 kr/stk billigere end 45 kg piller i døgnet på langt sigt??

De sidste dage har været MEGET hårde ved varmeforbruget.... Er selv gået fra 25-30kg til 60 i går.... :oops: Så vind har en stor betydning...

Det pauser ikke fordi at den modulere.... Den slukker hvis ikke den kan komme af med mindste ydelsen..... Pausefyring er noget fyr uden eltænding bruger....

Den mulighed er der fordi at det for nogen, i nogle tilfælde er brugbart... Men der kan vel godt være muligheder som man ikke bruger i en styrring? Eller køre du også 220km/t fordi at muligheden er der i din bil? :shock:
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

20 KW scotte brænder mange piller

Indlæg af pille bruger »

MogensC3 skrev:
men jeg forstår ikke hvorfor der er mulighed for at lægge 4 fyringsintervaller ind i døgnet hvis det ikke er noget man skal bruge??
Det er urstyringen.
Den kan bruges i overgangstiderne forår / efterår,
når man lige vil have lidt varme på morgen - aften, og lidt indimellem.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

20 KW scotte brænder mange piller

Indlæg af pso »

Jeg giver ikke meget for tilstandsrapportens beregning af varmeforbrug, de baserede det hele på ejernernes egne oplysninger og kigger slet ikke efter om huset er tæt. I det her blæsevejr betyder det meget hvorvidt det blæser ind i isoleringen. Før jeg lavede vores tag isolering om og søregede for vindskærm i bunden og at skunken blev helt tæt kunne vi ikke varme 1 sal op med 11 kw gasfyr + 8 Kw brændeovn. Nu kan vi varme hele huset op med 8 kw pillefyr.
Kører fyret rigtigt hvad det lyder det, skal du finde ud af hvor varmen fiser ud af dit hus. Er det værst i blæsevejr skal du undersøge taget. Er det generalt er nok isolering i det hele taget. Har du gulvvarme kan det være at de har snydt med gulv isolering, eller du kan have uisoleret rør under gulvet osv.
MogensC3
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 19
Tilmeldt: 09 jan 2014 11:59

20 KW scotte brænder mange piller

Indlæg af MogensC3 »

Tak for jeres kommentarer - jeg må nok bare finde mig i pilleforbruget;-( og så se på isoleringen til foråret

Men må se at komme på nettet med det - skal bare lige finde min cd så kan det være der er nogen der har nogle bud - alternativt må jeg tage det +besøg fra NBE og se om der er noget galt
Mvh Mogens

Besvar