Rene Hansen skrev:jeg har prøvet alle tre indstillinger på ladomaten
temp på den viser 68 g fra fyr
46 g fra retur
64 til bund af fyr
ja jeg tror også at der ikke er meget flow til tanken, men det er 1" rør
Ja så tror da pokker at det ikke kan følge med.
Med de tal der yder kedlen ikke engang 10kw
Så det er nok kedelindstillinger der skal kigges efter
Umiddelbart så virker din ladeventil som den skal når den sender 64 grader vand ind i bunden af kedlen
Flow mellem kedel og akku bliver lavt, når temp i kedlen ikke kommer op på de 80-90 grader, derfor den lave ydelse du oplever nu. Og er kedel blot ca 70 grader, vil ladeventil knap åbne for flow til akku
Det øverste billede med visere på 30 og knap 80, er det til og fra akku? For det passer dårligt med viserne på laddomaten.
Står laddomat pumpen på trin 3?
Hvad med primær/sekundær spjældet i kedlen der justeres med pinden bag på kedlen, hvordan står det?
Har du nogensinde virket? Det må jo være en gammel installation da det er den første generation af dc25s kedler, som sikkert har 5-10 år på bagen.
Hvad med trækregulatorens spjæld bag på kedlen, hvordan står det ved denne kedeltemperatur.
I øvrigt stemmer den vejlledning ikke helt som jeg skrev tidligere i tråden. På din kedel er kedeltermostat og røggastermostat byttet i forhold til det jeg skrev
Rene Hansen skrev:fyret er fra 2004 men har aldrig været brugt, blev så monteret her før d 1/7
billedet med 2 temp er til og fra akku
spjældet bag på fyret er indstillet til de 90 g
hvad er spjæld primær og hvad er sekundær.
mener i den stang man rykker i når man skal åbne og fyre og det spjæld bagpå med lænken
Ang. Trækregulator spjæld og primær/sekundær (luftfordelerspjæld hedder det i manualen)
Se afsnit 17.1.1 og 17.1.2 i den manual jeg linker til
Ang. indstillingen af primær/sekundær luftfordelerspjældet omtalt i 17.1.2 det er min erfaring at kedlen brænder bedst ved en indstilling på 6-10mm og ikke de 2-6mm som står nævnt.
Hvad med sugeren, den kører hele tiden under drift, ikke?
Et par billeder af dysen mellem de to kamre i kedlen ville også være fint, bare lige for at se hvor slidt den er, er den meget slidt vil det også påvirke forbrændingen.
John Skov Jensen skrev:Et par billeder af dysen mellem de to kamre i kedlen ville også være fint, bare lige for at se hvor slidt den er, er den meget slidt vil det også påvirke forbrændingen.
Mangler fortsat lige røggas temperaturen
Tror ikke den er slidt når den aldrig har været brugt før nu....
Men måske det er noget mekanik/eletronik der ikke har haft godt af at stå stille så længe... ? Eller en mus som har bygget rede et eller andet sted inde kedlen?
Rene Hansen skrev:Når man ser på billedet viser det øverst den man stiller temp på og nederst det spjæld den regulere.
Den stang der er i midten har aldrig været pillet ved.
jeg har lige været ovre og se og da den blev løsnet kunne jeg se den var helt i bund.
Den er nu spændt fast 10 mm ude.
Er det rigtig det jeg har gjort.
I øvrigt en møg håndboldkamp... :-/
Ja, helt i bund og så 6-10 mm ud
Klappen ved træk regulatoren, hvordan står den når kedlen kører for fuld gas? Pegende mod kl 3 (Vandret) eller ned mod kl 5 (Næsten lukket?)