Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

LG hybrid tørretumbler lugtgener

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
neist
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 12 okt 2010 21:29
Mit fyr: 10 kw Scotte / Blackstar
Areal: 185 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: estimeret 6tons
Geografisk sted: Støvring

LG hybrid tørretumbler lugtgener

Indlæg af neist » 25 jan 2014 21:56

Har for nogle dage siden købt denne LG hybrid tørretumbler.
http://www.lg.com/dk/torretumblere/lg-RC8055AP1Z

Valget faldt på den fordi den foruden varmepumpe har indbygget varmelegeme så der er mulighed for at nedsætte tørretiden, den selvrensende kondensator var også et plus, og selfølgelig fordi der var en rigtig god pris på den (4700kr)

Den tørrer fint, er rimelig støjsvag og bidrager ikke umiddelbart med fugt af betydning.
Men den udsender desværre en rigtig kraftig lugt af varm elektronik når den har kørt godt 1 time, så betydeligt at det ikke er rart at opholde sig i brygges, og jeg tænker også på om der kan være en sundhedsfare derved. Det lugter ikke som noget er ved at brænde af men der frigives nogle lugtstoffer til omgivelserne når den bliver varm.

Er det almindeligt at kondenstørretumnlere lugter kraftigt og kan jeg forvente at det forsvinder med tiden ?

Vores bryggers er vel ca 20 m2 og vaskemaskinen centrifugerer med 1200 omd.

Tørretumbleren har stået midt på gulvet nogle dage så der har været masser af luft omkring den.


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

LG hybrid tørretumbler lugtgener

Indlæg af BWJ » 25 jan 2014 22:09

Den skal nok bare "brændes" til, sæt den på fuld ydelse (tom) og lad den køre ½ times tid.
Vores lugtede også fra ny de første gange, og det er jo værre med kondenstumblere som ikke har aftræk til det fri.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

neist
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 12 okt 2010 21:29
Mit fyr: 10 kw Scotte / Blackstar
Areal: 185 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: estimeret 6tons
Geografisk sted: Støvring

LG hybrid tørretumbler lugtgener

Indlæg af neist » 26 jan 2014 10:49

Tak for svar BWT

Den har kørt 5 tørringer af ca 2timer, og har nu kørt en omgang med tom tromle som du foreslog.

Jeg kan ikke forstå at den stadig giver så stor lugtemission fra sig når den bliver varm, at man ikke kan opholde sig i bryggers, det kan ikke være sundt.
Lugten kan bedst beskrives som når man stikker næsen om bag et nyt tændt TV, men meget kraftigere, formentlig på grund af den meget høje temperatur tumbleren opnår.

Ellers nogen forslag, ud over at jeg selvfølgelig kan tage fat i enten forhandleren eller importøren ?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

LG hybrid tørretumbler lugtgener

Indlæg af thy » 26 jan 2014 15:28

neist skrev:Tak for svar BWT

Den har kørt 5 tørringer af ca 2timer, og har nu kørt en omgang med tom tromle som du foreslog.

Jeg kan ikke forstå at den stadig giver så stor lugtemission fra sig når den bliver varm, at man ikke kan opholde sig i bryggers, det kan ikke være sundt.
Lugten kan bedst beskrives som når man stikker næsen om bag et nyt tændt TV, men meget kraftigere, formentlig på grund af den meget høje temperatur tumbleren opnår.

Ellers nogen forslag, ud over at jeg selvfølgelig kan tage fat i enten forhandleren eller importøren ?
Ja der kan jo godt være fejl på en ny :oops:
Har du gogglet modellen og set om andre klager sig over lugt/ fejl
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar