Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er det lovligt?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
nemocharley

Er det lovligt?

Indlæg af nemocharley » 22 jan 2014 20:30

Jeg har en vikar tjans på en socialpsykiatrisk døgninstitution for unge. Her er vi stødt på endnu et problem (tro mig der er mange). De unge streamer film og serier fra udlandet via diverse sites, de gør det via institutionens netværk (en ekstra service stedet tilbyder de unge).

Men det er da ikke lovligt? Eller er det?


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Er det lovligt?

Indlæg af Ugelvig » 22 jan 2014 20:35

Kommer an på hvilke tjenester der benyttes. Er det piratudgaver de henter er det naturligvis ikke lovligt. Hvorimod tjenester som Netflix er fuldt lovlige.

Evt. Få en IT kyndig til at lukke jeres router ned.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

nemocharley

Er det lovligt?

Indlæg af nemocharley » 22 jan 2014 20:40

jeg tror også det er det vi ender med - jeg er ret sikker på at det ikke lovlige tjenester de unge bruger - det der med loven og regler er et lidt flydende begreb for dem.

trist for dem, men enhver handling har som bekendt en konsekvens.

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

Er det lovligt?

Indlæg af 2009bokke » 22 jan 2014 20:41

socialpsykiatrisk døgninstitution !!!! også vil du fluekneppe hvad de ser på TV/PC m.m. ok det er sq da forhåbenligt det mindste af deres problemer

Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Er det lovligt?

Indlæg af MartinLau » 22 jan 2014 20:42

Der findes mange sites, hvor man kan se serie gratis i relativ dårlig kvalitet.
Så vidt jeg ved er de ikke ulovlige, men bare reklamesponsorerede.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!


nemocharley

Er det lovligt?

Indlæg af nemocharley » 22 jan 2014 20:47

2009bokke skrev:socialpsykiatrisk døgninstitution !!!! også vil du fluekneppe hvad de ser på TV/PC m.m. ok det er sq da forhåbenligt det mindste af deres problemer
det er sgu ikke at fluekneppe hvis institutionen får en kæmpebøde, som så skal betales med offentlige midler (dine skattekroner). Og det er eddemame et ringe signal at sende til unge mennesker, som har rigtig svært ved ret og vrang i forvejen.

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

Er det lovligt?

Indlæg af 2009bokke » 22 jan 2014 20:54

Det er ikke dem der har/ejer netværk der kan dømmes men kun dem der bevisligt har udført noget lovstridigt på et netværk.

arhhh nu må du sku have mig undskyldt..... vist meget godt du kun er vikar der!!!! for du egner dig tydeligvis ikke til at vurdere hvor din energi skal lægges i forhold til hårdt sociale udsatte....

plejer nu ikke at hidse mig op over folks smålighed men den her slår sq alt jeg endnu har hørt af dumheder på internettet sorry.... :shock:

pendec

Er det lovligt?

Indlæg af pendec » 22 jan 2014 20:57

nemocharley skrev:De unge streamer film og serier fra udlandet via diverse sites, de gør det via institutionens netværk (en ekstra service stedet tilbyder de unge).

Men det er da ikke lovligt? Eller er det?
der findes Netflix som er lovligt både som regional version og som US unblock, så du omgåes regions blokering, som betyder du kan se amerikanske udgivelser som normalt kun er til USA. der er ikke mange som kommer efter de services da de ses som ubetydelige endnu. du skal ikke bekymre dig om den type.

Så er der sites som også streamer film som er rippet fra biografer(CAM) og drive'in(TS) og diverse andre sjove udgivelser, disse er jo ulovlige at streame for siten som gør det men de gemmer sig bag det lovlige i at de ikke kan gøre andet end at informere deres brugere om ikke at lægge pirat film op, så er siten egentlig helt uden skyld selvom den fortsætter og på nogen sites ligefrem har filmen på forsiden i en dårlig version som kun lige er udkommet internationalt. Her skal du heller ikke bekymre dig så meget.

Der hvor problemet opstår er hvis institutionen har en lokal server og de lægger pirat kopier op på dens lager del, og så ser dem derfra, det er ulovligt. og det er ejerens ansvar her at sikre den ikke kan misbruges over netværket til at dele og streame sådanne lokale pirat kopier.

men sites som har diverse "free movies", er det siten som er ansvarlig sålænge der kun streames og ingen lokal kopi opbevares ukrypteret (for er en krypteret kan den kun afspilles som stream med korrekt nøgle fra siten).

Knuddi41
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 667
Tilmeldt: 20 okt 2013 09:30
Mit fyr: Woody 16kW. V-10 Styring
Areal: 233
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 12
Modtaget likes: 1 gang

Er det lovligt?

Indlæg af Knuddi41 » 22 jan 2014 20:58

Man må heller ikke cykle på fortovet.

pendec

Er det lovligt?

Indlæg af pendec » 22 jan 2014 21:01

Knuddi41 skrev:Man må heller ikke cykle på fortovet.
eller køre over 130km/t på motorveje i hele danmark :) men!


Besvar