Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

God morgen..

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: God morgen..

Indlæg af Troldmand. » 10 feb 2008 22:21

Hej
Cafeen var i dag næsten tom fra morgenstunden. Vi måtte smide 20 kilo gode rundstykker (smurte) i brokkeren. Ok - det var søndag, konen tog jo nok lige tiden her til morgen :great:
I morgen er cafeen åben som sædvanligt. Smut da lige indenfor og sig hej, det luner altid lidt :)
En god start på dagen starter i cafeen 8.gif


Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: God morgen..

Indlæg af Falck » 10 feb 2008 23:10

Troldmand. skrev:Hej
Cafeen var i dag næsten tom fra morgenstunden. Vi måtte smide 20 kilo gode rundstykker (smurte) i brokkeren. Ok - det var søndag, konen tog jo nok lige tiden her til morgen :great:
I morgen er cafeen åben som sædvanligt. Smut da lige indenfor og sig hej, det luner altid lidt :)
En god start på dagen starter i cafeen 8.gif
Hej Trolle, ja du må jo læse denne seddel, jeg har sat fast på døren nå du checker ind i morgen.
Konen insisterede på at vi skulle have fælles rundstykker idag, og da jeg jo ikke lave synderlig meget co2 normalt, syntes jeg og drengen at det var på sin plade og bruge lidt af vores kvote her over middag. Ja tanken rummer 132 liter og vi har brugt over en 1/4 8) Ha, fedest.....
Konen og ungerne tager iøvrigt op til hendes mor de næste dage, så hav lige en smurt + kaffe klar til mig icon_cheesygrin.gif
Det ryger forresten op af skorstenen, trolle, fyrer du de tørre rundstykker af i stokeren???
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: God morgen..

Indlæg af MichaelK » 10 feb 2008 23:36

@Falck

Rundstykkerne er presset til rasp-piller (ikke raps-piller). Gu' ved hva' brændværdien er i dem?
De futter af som ingenting!


Mvh

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: God morgen..

Indlæg af Falck » 11 feb 2008 07:54

Host hak sprut........
Har du ikke kommer for mange kaffebønner på idag. Den er sq.. stærk
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: God morgen..

Indlæg af Troldmand. » 11 feb 2008 08:11

Falck skrev:Host hak sprut........
Har du ikke kommer for mange kaffebønner på idag. Den er sq.. stærk
Hej og god morgen Falck. new2
Nej nej kaffen er sørme som den skal være. At du synes den er stærk, er nok fordi du ikke er vant til ordentlig kaffe hjemmefra :great:

Bemærkede du at man nu kan blive vasket gratis i cafeen. Mest tiltænkt dem der har været på nattearbejde.

http://cache.valleywag.com/assets/resou ... nclean.swf

Jeg skal passe hund i denne uge, min søn og svigerdatter er taget på skiferie i Frankrig.
Jeg var let at overtale, har selv haft hund i mange år Rottweiler, og da deres hund var en af slagsen tjae'

Ha' en god dag :)


Brugeravatar
BVMP
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 458
Tilmeldt: 05 jan 2007 16:35
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 211 i 3 plan.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: God morgen..

Indlæg af BVMP » 11 feb 2008 16:21

Dav
Ja godmorgen blev det ikke til idag - havde ikke tid. Sådan kan det ske når man er på job en mandag, det kan være svært at få tid til det lidt private :roll:
Men der kommer jo andre dejlige & tidlige morgenstunder.smiley132.gif...så vi ses
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".

Brugeravatar
BVMP
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 458
Tilmeldt: 05 jan 2007 16:35
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 211 i 3 plan.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: God morgen..

Indlæg af BVMP » 12 feb 2008 05:22

GM
Ja, jeg lister lidt rundt - jeg er ikke tidligt oppe snare sent, der er små 2 timer til dagens (nattens) dont er slut. Så skal det blive dejligt med et smut ind bag mørklægningsgardinet og sove lidt.

Kan I have en god dag. Måske får jeg tid til at kigge ind igen i morgen. (Er også på den i nat...)

smiley132.gif

PS. der er kaffe på kanden.
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: God morgen..

Indlæg af Troldmand. » 12 feb 2008 08:24

Hej BVMP

Også god morgen til dig.
Godt det ikke er mig der skal være oppe på det tidspunkt. Godt nok vil jeg gerne op i ordentlig, tid men ikke så tidligt. Kan man så ikke sove om dagen, bliver den lidt lang.
Jeg er som sagt barnepige på min søns hund. når det bliver tilpas lyst, smutter jeg en tur til produkthandleren - skal lige kigge om der er nogle gode sager der kan blive til et eller andet.
Tak for Kaffen :)

Ha' en god dag :great:

Brugeravatar
ErnstM
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 160
Tilmeldt: 02 jan 2007 19:09
Mit fyr: Black Star Scotte 10kw
Areal: 210 + 70garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Dagligt forbrug: vinter op til 40kg
Årligt forbrug: Ca. 8T
Geografisk sted: Hedenstedkommune

Re: God morgen..

Indlæg af ErnstM » 12 feb 2008 08:47

God morgen
Og egentlig TAK FOR MANGLENDE KAFFE, fed ide med lidt morgenhumor, nå men helt slipper jeg ikke i dag, en times dont her fra kl 9.00 kan vel ikke afskrække nogen. De første dage var der ellers disket op med både kaffe og runner, der slækkes af på den, er det fordi der mangles gæster???
Godmorgen fra ErnstM

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: God morgen..

Indlæg af Troldmand. » 12 feb 2008 09:12

Hej Ernst. new2

Mangler gæster! Prøv lige at se hvormange besøgende der har været her på den korte tid cafeen har været åben - 500 det ser da godt ud.
Flere har klaget over kafen - tror mest det er fordi I ikke er vant til god kaffe hjemmefra, kaffen her er af bedste mærke, jeg mener der står tørve et eller andet på sækken icon_cheesygrin.gif
Rundstykkerne vil jeg indrømme var meget seje i skorpen i dag. Bageren søgte for for ikke så længe siden en bagersvend til i-blanding af mel. Jeg så godt nok ikke bagersvenden da jeg hentede rundstykkerne i morges :oops:

Ha' en god dag :great:


Besvar