Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Først var vi helte! men så

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
chrschou
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16 nov 2010 11:26
Mit fyr: Scotte 16KW
Areal: 150 + kælder
Brændsel: Olimp 8mm
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Lemvig

Først var vi helte! men så

Indlæg af chrschou » 26 nov 2011 21:12

Nu hvor alle kommer med gode ideér til den nye regering (som om De ikke har nok selv) så vil jeg også gætte:-)
Jeg tror mere på afgiften kommer på skorsten. Måske med "rabat" til landzone, filtre på skorsten mv.


calle

Først var vi helte! men så

Indlæg af calle » 28 nov 2011 11:53

Jeg tror ikke, at der er afgifter på vej lige om hjørnet. Miljøministeren har jo netop MEGET POSITIVT iværksat en kampagne, for at få folk til at fyre rigtigt i deres brændeovne. Et signal om at vi skal være ansvarsbevidste, når vi fyrer med fast brændsel, og vi ad den vej kan løse en kæmpe stor del af problemet. På den anden side ville det ikke undre mig, hvis der i forlængelse af en sådan kampagne blev fulgt op med mere håndgribelige tiltag over for de fyrbødere, der ikke har fattet budskabet. Spørgsmålet er så, om miljøministeren vælger at skyde med spredehagl, eller om hun er dygtig nok til at ramme dem, der er fuldstændig ligeglade.

http://www.mst.dk/Borger/Kampagner/ryge ... deovne.htm

Venlig hilsen

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Først var vi helte! men så

Indlæg af frølårsraketten » 28 nov 2011 15:28

Jeg tror heller ikke, at der er afgifter på vej lige om hjørnet. Concitos rapport vedr. træpillers manglende CO² neutralitet er stærkt kritiseret af forskere ved KU: http://ing.dk/artikel/124526-professore ... t-med-fejl

Så en specifik afgift for træpiller har vist lange udsigter. Men at de kommer, er der vist ingen der kan være i tvivl om!
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Først var vi helte! men så

Indlæg af Erik2 » 28 nov 2011 16:36

Her en ide til "Retfærdig" beskatning: Man udregner hvor meget olie der skal bruges på en gennemsnits fyringssæson for en given ejendom. Skatteprovenuet af denne mængde olie skal minimum indbetales. Værdien af indkøbt olie kan fradrages.
Varmer man op på anden vis, med mindre olie eller slet ikke er det bare ærgerligt. Kun ved at pille vinduerne ud, så det bliver umuligt at opvarme kan man slippe, dog ikke for det grundlæggende gebyr.

Man vil sikkert også prøve at få træpiller ligestillet med fyringsolie, så det bliver olovligt at indføre alt andet end ubetydelige mængder uden at svare afgift.

Når de kan finde på sådan noget pis som betalingsringen er ovenstående ikke urealistisk.

havn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 06 mar 2011 19:04
Mit fyr: Windhager Biowin 212
Areal: 360m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 2900
Dagligt forbrug: endnu ukendt
Årligt forbrug: 10tons
Geografisk sted: Hellerup
Givet likes: 1 gang

Først var vi helte! men så

Indlæg af havn » 20 jan 2014 22:38

så er vi i vælten igen, og nu er vi nærmest kriminelle iflg ingeniøren...


nemocharley

Først var vi helte! men så

Indlæg af nemocharley » 21 jan 2014 09:45

ja de er ikke nemme at blive kloge på.

måske vi bare skal ignorere dem.


Besvar