Indstillinger pellux 200 med NIBE PB20

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
nemocharley

Indstillinger pellux 200 med NIBE PB20

Indlæg af nemocharley »

pbn skrev:Har lagt et diagram af mit varmeanlæg i mit galleri, orker ikke at lave beskrivelsen lige nu men det kommer.
der er jo mange ting, som spiller sammen her :)

Jeg studser lidt over solcellerne - er de integreret i systemet via elpatron og hvis ja, hvor er den så placeret? Du har måske været inde på det før, hvis jeg har overset det, så beklager jeg.

pbn
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 nov 2012 08:45
Mit fyr: Passat halm omb. til træ / Vølund Pellux
Areal: 300
Brændsel: Skovtræ/ Solsikker piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Årligt forbrug: 30 Rummeter træ
Geografisk sted: 6780 Skærbæk

Indstillinger pellux 200 med NIBE PB20

Indlæg af pbn »

Der er en EL patron i VV beholderen men den har aldrig været tilsluttet.
Sommerdrift: da kører fyret ikke og solcellerne klarer det hele, når VV er varmet op starter jeg pumpe 4 som så vender flow og sender det varme vand ind i huset og rest i akkutank.
Vinterdrift: da kan jeg vælge mellem træfyr og pillefyr.
Pillefyr: Jeg bruger den føler som er tænkt til varmtvands-prioritering og som skulle sidde i vv beholderen,(Temp 2) den sidder på fremløb til huset, den starter pumpe 2 når den kommer ned på feks. 48 grader og standser igen på 63 grader. Pillux står til at stoppe på 65 grader og starter på 55 grader på temp 1
Shuntventil er indstillet så fremløb fra fyret er ca. 8 - 10 grader varmere end retur (den regulerer ikke automatisk men er stillet pr hånd)
nemocharley

Indstillinger pellux 200 med NIBE PB20

Indlæg af nemocharley »

du skriver solcellerne klarer det hele - jeg går ud fra du mener de 150 solvarme rør. Med et 10.4kw solcelle-anlæg vil jeg gå ud fra at du har nogle strøm kw du kunne bruge også - via el patron i 500l vvb. Medmindre din solcelle strøm da bruges af andre ting.

det ser ud til at jeg kan være ret firkantet med min egen løsning - pillefyr 15/10 til 15/4, solvarme og elpatron fra 15/4 til 15/10. Jeg mangler bare noget bedre styring.
pbn
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 nov 2012 08:45
Mit fyr: Passat halm omb. til træ / Vølund Pellux
Areal: 300
Brændsel: Skovtræ/ Solsikker piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Årligt forbrug: 30 Rummeter træ
Geografisk sted: 6780 Skærbæk

Indstillinger pellux 200 med NIBE PB20

Indlæg af pbn »

Rigtigt det er Solvarme rørene der klarer det. Solcellerne har jeg pt ikke indraget andet end de self. laver strøm også til de strømbrugende dele i varmesystemet (pumper osv)
Havde små 2000 kwh i overskud sidste år, men pillefyret laver jo ca. kwh i varme til samme pris som jeg får for strømmen så det skulle da kun være for komforten man skulle fyredet af i VV beholderen.

Besvar