Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Lintz » 17 jan 2014 16:08

Nu når tråden startede med Chevrolet, skal vi så ikke tage og smadre et par stykker.....

http://retardo.dk/videos.php?id=7759
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Kjeld P » 17 jan 2014 17:37

En kollega til mig skal købe en brugt Peugeot...fint nok og jeg spørger til prisen...1100 om måneden er svaret. Jo men...hvor mange måneder så....det vidste han ikke. Det har jeg oplevet mange gange før...hvad sker der for folk?
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Lau » 17 jan 2014 17:39

Kjeld P skrev:En kollega til mig skal købe en brugt Peugeot...fint nok og jeg spørger til prisen...1100 om måneden er svaret. Jo men...hvor mange måneder så....det vidste han ikke. Det har jeg oplevet mange gange før...hvad sker der for folk?
Intet, absolut intet :(

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af noller » 17 jan 2014 17:46

Lau skrev:
Jeg kræver såmænd heller ikke de viser den mindste form for kulance - jeg har 100% styr på at de eftersyn der laves, de overholder kia's bestemmelser - så overholder de deres garantiforpligtigelser.

Det er en brugsgenstand, der er købt, ikke noget livs-vitalt eller eksotisk.
Kia løber ikke fra deres forpigtigelser, og jeg kender min ret - der kræver jeg lever op til Kia's service bestemmelser.
Godt du er inde reglerne, var lige netop min pointe :great:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af triumph » 18 jan 2014 10:51

noller skrev:
Har hørt tilfælde hvor Kia ikke var videre kulante, det mindste de finder der ikke stemmer overens med deres service, så er der ingen hjælp at hente, bare man sikrer sig at mekanikeren udfører service efter alle forskrifter så er alt ok.
For mit vedkommende er det ikke relevant mere, da bilen har nået en alder hvor det betyder mindre og man kan jo lige så godt spare nogle penge ved den lokale, altså ham i kedeldragten som både er direktør sælger klargøringsmand fejedreng, så er der jo kun en man skal betale løn til icon_cheesygrin.gif
Jeg har en ceed 2010 og en Picanto 2005.
Picantoen har der været 0 problemer med.
Ceeden har haft 2 problemer, hvor kierulff i slagelse, og Kia danmark har vist enestående modvilje mod at udføre et ordenligt stykke arbejde, samt at løse problemerne. Tilgændgæld har kieulff vist en lige så enestående evne til at kludre rundt.
Hele historien bliver for lang til dette forum. I kommer til at vente til den kommer som film (helaaftens)

Den en ting var at bagklappen rustede de samme 2 steder, i hver sin side, ved er pladeombuk. Noget som helt tydeligt skyldtes dårlig sealing.
Værkføren ville male stederne. Jeg anførte at det skyldtes dårlig sealing. Men nu havde han været værkføre i 15 år, så mon ikke han viste mere om det,end jeg gjorde !
Bagklappen blev så malet 4-5 gange på 2 år, pga rust det samme sted. Bagklap stødte også på indvendigt i karossen, så maling blev skrabet af.
Da det skulle males, spurgte jeg om vi skulle kigge på skaderne inden de gik i gang.
Det var ikke nødvendigt, der var noteret, hvad der skulle laves.
Så da jeg hentede bilen igen havde de malet kofangeren, i stedet for karossen.
Da jeg aflevere bilen igen var jeg klar over at der krævedes særlige pædagogiske egenskaber, når man skulle kommunikere med kierulff. Så jeg var ude og sætte gule sedler på skader, samt forklarede dem, at det jo ikke var nok at de malede skaden. Men først og fremmest skulle sørge for at bagklap ikke stødte på.
Det var der styr på, det skulle jeg slet ikke bekymre mig om.......
14 dage efter kunne jeg så igen aflevere bilen til maling, da lakken var slidt af samme sted.......
Samlet set har bilen været til maleren 9 gange på 2 år, ifb. med maling af området omkring bagklap.

Bilen har sledet baghjul skæve, så de har rejst sig og begyndt at støje. Efter 1 år skiftede jeg dækkende pga støj, men troede først at det nok var fordi jeg havde kørt med forkert dæktryk. Allerede efter 5000 km begyndte de nye dæk at støje, så jeg kørte til kierulff.
Her forklarede værkføren mig at sådan gjorde ALLE nye biler, og at idag skulle man være heldig for at køre 20.000 på et sæt dæk.......
Jeg kunne godt få bilen 4 hjulsudmålt, men da der ikke var noget der kunne justeres, så ville det være omsonst.
Jeg kørte et andet sted hen og fik bilen 4 hjuls udmålt, udmålingen viste at camper vinkel var ud over tolerance.
Kierulff skiftede bøsninger i stræberarme, og sagde at: Nu var den iorden
Da dækkende var begyndt at støje, var det jo svært at vide. Men efter et år skiftede jeg igen dæk. Disse begynte straks igen at støje.
Jeg kørte til Kierulff. Der sagde at: nu har vi ordnet det !
OK sage jeg, hvad er det i har gjort, du har selv sagt der ikke er noget der kan justeres ?
Her hos kierulff kan vi trylle, sagde værkføren. Og ville så ikke sige mere.
Året efter havde dæk rejst sig meget. og bagklap var rusten, og garrentien tæt på udløb. Så jeg henvendte mig til Kia danmark.
De sagde: iejj, Vi har overhovedet ingen registeringer på reklamationsarbejde på din bil, og sådan er der der ingen af vores forhandlere der opføre sig. Din historie er helt usandsynlig. Du må henvende dig til forhandleren.
Jeg henvendte mig istedet til FDM. Det medførte at Kia mødte op hos Kierulff for at inspicere bilen.
De konstaterede at bagklap bare skulle males igen, og have en ordenlig gang udvendig sealing.
Så nu ligge der en 1½ cm bred pølse indvendigt.
Kierulffs "Trylleri" bestod i at de havde bøjet venstre bærearm. Desværre havde de bøjet den således at den stødte på andre undervogskomponenter.
Samtidigt kunne de se at jeg havde haft en påkørsel i højre side.
Kia svarede FDM ved at sige, at de næppe kunne holdes ansvarlig for fejl på undervogn, da den var blevet påkørt.
Jeg kunne så ikke forstå hvordan en påkørsel i højre side, kunne få Kierulff til at bøje venstre stræberarm.
Efter mange skriverier, endte det med at kia ville lave langhuller i baghjulsophæng, så campervinkler kunne justeres.
Det var jeg ikke indstillet på, da jeg var bange for at den hurtigt ville komme ud af justering.
Efter endnu flere skriverier, gik Kia med til at sætte en ny bagbro på, samt montere nye bagdæk.
Efter 5000 km var dæk slidt 1 mm skæve.
Jeg henvendte mig igen til kia, der 4 hjulsudmålte bilen. Campervinkelen skulle være mellem 0 og 1,3. den var 1,49.
Kia mente at hvis man lagde usikkerheden på måleapperatet oven i resultatet, så ville de ikke gøre mere i sagen. Årsagen til skævslidningen af dæk, var at dæktrykket kun var 1,9 bar, og det skulle have været 2,2 bar.
At det var Kia der 3 uger før havde bestilt Kierulff til at montere dækkende. Tog de sig ikke af. De kunne jo ikke tage ansvar for hvad deres værksteder gjorde.......!
De anbefalede mig dog at jeg kunne få lavet en 4 hjulsudmåling et andet sted, for egen regning.
Det så jeg ingen grund til, da målingen jo lå ud over kias specifikationer.
Jeg havde igen fat i FDM der henstillede til Kia at de burde få bilen til at overholde specifikationerne.
Kia svar var; Det er altid rart at få andre øjne på sagen, men det bliver et nej tak herfra........
Jeg valgte selv at få udført 4 hjulsudmåling. Den viste campervinkel på 1,53. Men derudover skrævede dækkende, som benene på en havneluder (jeg kan ikke lige huske tal) Noget som kia helt havde forbigået da de havde lavet 4 hjulsudmåling.
Dette medførte at kia så alligevel lavede lange huller, og justerede hjulstillingen.

Fra starten af forløbet klagede FDM over jeg ikke havde 0 fakturaér på mine besøg, og derfor ikke kunne dokumentere mine besøg.
Og var egentligt ikke indstillet på at køre en sag. da det var svært at dokumentere forløbet, og bilen havde kørt 120.000
Da jeg spurgte efter 0 faktura fra kierulff svarede de: Det bruger vi ikke her.....
Jeg vendte mig om mod Kia repræsentanten, (der ikke ville udskifte min bagklap: Da den jo ikke var malet før.....)
Og spurget om hvorfor de ikke stillede krav til at kunderne kunne få 0 Faktura.
Det havde de ikke noget med at gøre
FDM oplyste at man havde krav på at få 0 faktura. Hvilket jeg gjorde Kierulff opmærksom på.
De sagde så at det skulle jeg nok få. De skulle bare lige gennem systemet. Efter 3 rykkere og 3 månder har jeg stadigt ikke modtaget 0 fakturae

Jeg syntes bare at det er en ærgerlig historie. en ellers udenmærket bil, med 2 banale problemer. Som forhandler og importør bare ikke vil løse tilfredsstillende. Det er jo ikke en glad kunde der går ud af døren

Hov. så blev det jo aligevel hele historien.
Så behøver i ikke at se filmen


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Lintz » 18 jan 2014 11:16

[tag]Triumph[/tag] En lang og kedelig historie.
Træls at systemet kan være så strid. Det kræver sin mand at blive ved med at holde på.

Men det beviser vel at forhandler / impotør kan gøre et ellers godt produkt dårlig (kender intet til Kia og ved ikke om mærket er dårligere/bedre end andre).

Det er jo netop sådan en historie der skal ud i den brede offentlighed.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Landlyst » 18 jan 2014 14:07

triumph skrev:Kan en skelet blotter have en slemmere halvdel .......?
Hmm hun har vel ingen knogler på...... icon_cheesygrin.gif

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af energi-kriger » 18 jan 2014 16:12

Synes da også at Peugeot 107 er pænt med til 65.000kr. Toyota Aygo Aygo med indbytningspriser på mellem 30-50.000kr blot din byttebil uanset stand er indreg. Det ender med at forbrugerne får gratis bil, med indbygget protektionisme (nødhjælp). Eller i hvert fald financ. med et kreditforeningslån over 10 år til 600-700kr/måned. Udbet. er naturligvis en by i Rusland. For en ekstra 50´er pr. måned kan bankerne også være med. Så hvem gider nye tog til 28 miliarder eller off. busser, ikke jeg..!
Var det Nicolas Sarkozy der tilbød Peugeot/Citroen 45 milliardet i ekstra støtte oven i de ordinærer statssubsidier.

Note
Retfærdigvis skal det tilføjes at Francois Hollandes nu heller ikke ligger på den lade side, når den franske bilindustri hyler op om mere statsstøtte. Ellers er man nødsaget til igen at afskedige de sædvanlige 10.000 medarbejder. Nu er der også 600.000 medarbejder at tage af i den franske bilindustri.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Aaen » 18 jan 2014 16:50

Lau skrev:
Jeg kræver såmænd heller ikke de viser den mindste form for kulance - jeg har 100% styr på at de eftersyn der laves, de overholder kia's bestemmelser - så overholder de deres garantiforpligtigelser.

Det er en brugsgenstand, der er købt, ikke noget livs-vitalt eller eksotisk.
Kia løber ikke fra deres forpigtigelser, og jeg kender min ret - der kræver jeg lever op til Kia's service bestemmelser.
Har kia garanti ud over 2 år, som der er det lovmæssige? for så kan det godt være at den ryger, hvis service er lavet andetsteds end hos kia. Hvis en forhandler (uanset hvilket produkt) giver garanti ud over det, der er krævet af loven, må de selv bestemme betingelserne.

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af noller » 18 jan 2014 17:16

Hej

@Triumph, tak for din vidensdeling, havde godt hørt den med sealing var noget bras og du er ikke den eneste der har bøvlet med det, har en kollega som fortalte at hans søster og svoger døjede nøjagtig med samme problematikker og Kia Danmark Kia værkstedet heller ikke levede op til hvad man bør forvente af dem.
Røv irrreterende når nu man betaler i dyre domme for at opretholde 7 Års garanti, Kia ligesom Hyundai mener jeg er nogle rigtig gode og stabile biler, altså bare røv og nøgler at værkstederne ikke formår at hæve niveauet, en ting er sikkert min tiltro til dem kan ligge på et meget lille sted.
Har også en lille historie med picantoen, nogle har glemt deres badedyr et eller andet sted, men kun når jeg kører op og ned af vejbump pisse træls især når man har bedt dem gang på gang om fjerne det.


Besvar