Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Kjeld P » 17 jan 2014 11:43

Jeg købet en ny Ford engang...den dryppede lidt hydraulik olie...det mente de jeg selv skulle betale?? (havde haft bilen nogle måneder). Så sagde jeg 'tak for kaffe' og kørte hjem og spændte et spændebånd....herefter så Ford mig ikke mere. Jeg fandt en billig mekaniker som efterfølgende lavede service på den de næste 16 år til småpenge. Nu har jeg en Suzuki Ignis fra 2006 jeg købt kontant for 3 år siden for 65000 og den får jeg også serviceret billigt hos en mekaniker på landet. Den skulle synes sidste år og jeg kørte bare til syn med den...uden problemer. Det eneste min mekaniker har lavet siden er olieskift og klodse skift. Autoriseret service hos Suzuki har jeg slet ikke råd til.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.


noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af noller » 17 jan 2014 11:59

Kjeld P skrev:Jeg købet en ny Ford engang...den dryppede lidt hydraulik olie...det mente de jeg selv skulle betale?? (havde haft bilen nogle måneder). Så sagde jeg 'tak for kaffe' og kørte hjem og spændte et spændebånd....herefter så Ford mig ikke mere. Jeg fandt en billig mekaniker som efterfølgende lavede service på den de næste 16 år til småpenge. Nu har jeg en Suzuki Ignis fra 2006 jeg købt kontant for 3 år siden for 65000 og den får jeg også serviceret billigt hos en mekaniker på landet. Den skulle synes sidste år og jeg kørte bare til syn med den...uden problemer. Det eneste min mekaniker har lavet siden er olieskift og klodse skift. Autoriseret service hos Suzuki har jeg slet ikke råd til.
Autoriseret service det bliver en saga blot for mig, hvis det viser sig at fornemmelsen holder stik.
Årsagen til at jeg netop valgte autoriseret service var at jeg hoppede på den med at Kia har prisgaranti :oops:
Så nu er det ud at indhente masser af tilbud :great:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af triumph » 17 jan 2014 12:05

noller skrev:
Autoriseret service det bliver en saga blot for mig, hvis det viser sig at fornemmelsen holder stik.
Årsagen til at jeg netop valgte autoriseret service var at jeg hoppede på den med at Kia har prisgaranti :oops:
Så nu er det ud at indhente masser af tilbud :great:
Det er da længe siden de droppede den

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af noller » 17 jan 2014 12:53

triumph skrev:
Det er da længe siden de droppede den
Hvornår præcist?

Min Kia er indreg. 2010 så den er ikke vårung mere skal synes til april.

Så hut jeg visker, var det sådan jeg fik at vide da jeg købte, men der er jo nok faldet meget vand i åen siden :)

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Lau » 17 jan 2014 14:03

Min slemmere halvdel har sådan en Picanto, som hun fik ny, i 2012.
Kia ville have 2600 (mener jeg) for 30.000 km eftersyn, vores lokale mekaniker lavede det for 1100, inklusive stumper.

Den lokale laver det fremover - desuden giver han en bedre og mere behagelig betjening.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af triumph » 17 jan 2014 14:29

Kan en skelet blotter have en slemmere halvdel .......?

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af noller » 17 jan 2014 15:03

Lau skrev:Min slemmere halvdel har sådan en Picanto, som hun fik ny, i 2012.
Kia ville have 2600 (mener jeg) for 30.000 km eftersyn, vores lokale mekaniker lavede det for 1100, inklusive stumper.

Den lokale laver det fremover - desuden giver han en bedre og mere behagelig betjening.
Har hørt tilfælde hvor Kia ikke var videre kulante, det mindste de finder der ikke stemmer overens med deres service, så er der ingen hjælp at hente, bare man sikrer sig at mekanikeren udfører service efter alle forskrifter så er alt ok.
For mit vedkommende er det ikke relevant mere, da bilen har nået en alder hvor det betyder mindre og man kan jo lige så godt spare nogle penge ved den lokale, altså ham i kedeldragten som både er direktør sælger klargøringsmand fejedreng, så er der jo kun en man skal betale løn til icon_cheesygrin.gif

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Flammen » 17 jan 2014 15:22

den lille lokale mekker, ville få et problem hvis rygtet gik i landsbyen, at han var for dyr eller for dårlig service. jeg er sikker på, at netop han vil leverer top service og vil nok også være large ved en evt. reklamation

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Lau » 17 jan 2014 16:04

noller skrev:
Har hørt tilfælde hvor Kia ikke var videre kulante, det mindste de finder der ikke stemmer overens med deres service, så er der ingen hjælp at hente, bare man sikrer sig at mekanikeren udfører service efter alle forskrifter så er alt ok.
For mit vedkommende er det ikke relevant mere, da bilen har nået en alder hvor det betyder mindre og man kan jo lige så godt spare nogle penge ved den lokale, altså ham i kedeldragten som både er direktør sælger klargøringsmand fejedreng, så er der jo kun en man skal betale løn til icon_cheesygrin.gif
Jeg kræver såmænd heller ikke de viser den mindste form for kulance - jeg har 100% styr på at de eftersyn der laves, de overholder kia's bestemmelser - så overholder de deres garantiforpligtigelser.

Det er en brugsgenstand, der er købt, ikke noget livs-vitalt eller eksotisk.
Kia løber ikke fra deres forpigtigelser, og jeg kender min ret - der kræver jeg lever op til Kia's service bestemmelser.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

Indlæg af Lau » 17 jan 2014 16:06

triumph skrev:Kan en skelet blotter have en slemmere halvdel .......?
Sagtens, hun er rigtig rigtig slem icon_cheesygrin.gif


Besvar