Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mærkelige telefonnumre

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af pejle » 12 jan 2014 18:35

Aaen skrev:nej, det er et mobil nr. Men der er jo registeret en virksomhed på adressen her.
Jamen så behøver du vel ikke være hjemme når du tager den :)
Aaen skrev: Jeg tænker på om det koster en hel masse at besvare opkandet. Eller om det er er en tyv der lige vil tjekke om jeg er hjemme, da det er et erhvervs nr jeg har.
Kan det koste penge at besvare et opkald!! - så er det blevet lavet om i principperne - please enlighten me! :shock:
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.


Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af Jobak » 12 jan 2014 18:43

pejle skrev:
Jamen så behøver du vel ikke være hjemme når du tager den :)



Kan det koste penge at besvare et opkald!! - så er det blevet lavet om i principperne - please enlighten me! :shock:
Jeg kan ihvertfald godt tage imod opkald på mobilen når jeg ikke er hjemme... icon_cheesygrin.gif
Det kan helt sikkert koste penge for den der laver opkaldet, hvis røret bliver løftet i den anden ende.
Vi havde også et langdistance opkald hver nat engang (Indien), der fik jeg programmet en Dect base der løftede røret hver gang det pågældende nummer ringede og smed den på igen efter 10 sekunder. Efter 1 måned tog jeg den fra igen, vi har ikke hørt noget siden. (7-9-13)

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af Flammen » 12 jan 2014 19:16

Aaen skrev:Jeg får er par gange om ugen et opkald fra et hemmeligt nummer. hvis jeg tager den, bliver der bare lagt på med det samme.
den slags kan godt gøre kone/kærsten mistænkelig, og er derfor yderst irriterende.

nogle offentlige kontorer bruger bevist hemmelig nummer feks. våbenkontoret. de ligger somregel ikke på, når man besvarer opkaldet.

jeg besvarer af princip aldrig opkald fra hemmelig nummer. vil de ikke stå ved hvem de er, så er det sq nok ikke så vigtigt

nemocharley

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af nemocharley » 12 jan 2014 19:21

Flammen skrev: den slags kan godt gøre kone/kærsten mistænkelig, og er derfor yderst irriterende.

nogle offentlige kontorer bruger bevist hemmelig nummer feks. våbenkontoret. de ligger somregel ikke på, når man besvarer opkaldet.

jeg besvarer af princip aldrig opkald fra hemmelig nummer. vil de ikke stå ved hvem de er, så er det sq nok ikke så vigtigt
enig.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af Lintz » 12 jan 2014 19:23

Flammen skrev: den slags kan godt gøre kone/kærsten mistænkelig, og er derfor yderst irriterende.

nogle offentlige kontorer bruger bevist hemmelig nummer feks. våbenkontoret. de ligger somregel ikke på, når man besvarer opkaldet.

jeg besvarer af princip aldrig opkald fra hemmelig nummer. vil de ikke stå ved hvem de er, så er det sq nok ikke så vigtigt
Det er vist den lille tvist ved det at når man ringer ud fra huset fra et lokal-nummer kan systemet vist ikke "se nummeret". Men er ikke sikker.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af pejle » 12 jan 2014 19:24

Ahh såvil jeg da miste en del kunde opkald, med de telefonsystemer der bliver brugt idag!
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af From » 12 jan 2014 19:32

Flammen skrev: jeg besvarer af princip aldrig opkald fra hemmelig nummer. vil de ikke stå ved hvem de er, så er det sq nok ikke så vigtigt
Jeg tager telefonen når den ringer - er det en jeg ikke gider at tale med, så kan jeg godt selv finde ud af at lægge på igen.
Senest rettet af From 12 jan 2014 19:38, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af Oldgaard » 12 jan 2014 19:36

I arbejdsmedfør så ringer vi altid med udeladt nummer til kunderne, dog lægger vi ikke på når de tager telefonen :lol:
Det er grundet at os montører også gerne vil holde fri en gang i mellem ;) Før vi lavede den procedure var det faktisk ufattelig mange som ikke kunne fatte at selv om de havde nummeret til montøren, så gjorde det jo ikke noget at de ringede kl meget grimt :evil: :evil:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af Lintz » 12 jan 2014 19:38

Oldgaard skrev:I arbejdsmedfør så ringer vi altid med udeladt nummer til kunderne, dog lægger vi ikke på når de tager telefonen :lol:
Det er grundet at os montører også gerne vil holde fri en gang i mellem ;) Før vi lavede den procedure var det faktisk ufattelig mange som ikke kunne fatte at selv om de havde nummeret til montøren, så gjorde det jo ikke noget at de ringede kl meget grimt :evil: :evil:
Og for Sjællænder er "klokken meget grimt" efter 14,15 icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Mærkelige telefonnumre

Indlæg af Oldgaard » 12 jan 2014 19:47

Lintz skrev:
Og for Sjællænder er "klokken meget grimt" efter 14,15 icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
:shock: :shock: tager sku troligt telefonen helt :lol: til kl 16 ;)
men prøv at få et opkald fra en P***stiv kunde kl 2 om natten med spørgsmålet : hvordan er det lige jeg går ind og ser optagelser på recorderen ( og det var bare lige for at han ville vise en kammerat hvordan det virkede ) :evil: :evil:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Besvar