Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pellx og smuld?

Spørgsmål vedr. Pellx samt det tilbehør der laves til Pellx Brændere
Besvar
mvp1972
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 feb 2008 11:59

Pellx og smuld?

Indlæg af mvp1972 » 06 feb 2008 12:06

Hej.

Fik sidte år installeret en pellx brænder som erstatning for min gamle TB-mini.
Wow nem og hurtig rengøring i forhold til før og som mange andre skriver så køre den bare især efter at den lokle smed havde en montør fra Sverige ovre og fin indstille skidtet.
Nå men mit spørgsmål er om der er nogen herinde der har erfaring med at brænde smuld i sådan én? Vil dt kræve en speciel snegl? den nuværende er et stykke "vredet" fladjern.

mvh. mvp1972


kentwj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21 mar 2007 18:45
Mit fyr: Pasat C1+ og pellx p21
Areal: 175
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: ca20 kg
Årligt forbrug: ca5,5 tons
Geografisk sted: Hårlev Stevns

Re: Pellx og smuld?

Indlæg af kentwj » 06 feb 2008 19:14

Hej.

Nu bliver jeg nødt til at spørge lidt dumt, hvorfor skulle du have en montør fra sverige til at stille på brænderen, den er da ellers meget nem at starte op,og justere på, var der ikke en brugsvejledning med?

Jeg har ingen erfaring med fyring med smuld, men jeg tror ikke at det går så godt, det kunne godt sætte sig i "nedfaldsskakten",så den stopper til, men det er rent gætteri, men prøv det af og så vil jeg da gerne høre om resultatet.
DEN LYKKELIGE PELLX-MAND MED SOLFANGER

mvp1972
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 feb 2008 11:59

Re: Pellx og smuld?

Indlæg af mvp1972 » 07 feb 2008 10:11

kentwj skrev:Hej.

Nu bliver jeg nødt til at spørge lidt dumt, hvorfor skulle du have en montør fra sverige til at stille på brænderen, den er da ellers meget nem at starte op,og justere på, var der ikke en brugsvejledning med?

Jeg har ingen erfaring med fyring med smuld, men jeg tror ikke at det går så godt, det kunne godt sætte sig i "nedfaldsskakten",så den stopper til, men det er rent gætteri, men prøv det af og så vil jeg da gerne høre om resultatet.
Der er ikke nogen dumme spørgsmål, jamen det skulle jeg eller rettere smeden vi købte brænderen af, da den ikke kørte optimalt alt for mange friftsstop med meget koldt hus til følge og en ny styring kom der også på og så kunne det hele "snakke" ordentligt sammen så nu køre det bare. Smeden havde blandt andet sat mængden af piller ved opstart for højt hvilket gav problemer.


Besvar