gl woody

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

gl woody

Indlæg af Aussieboy »

Hej. Har købt et gl Woody med to styring fra 2001 af. Kan det passe der ikke er fotosensor i en så gl svend ? Den måler på røgtemp om der er gang i den. Kan man sætte en ny styring på så ? Den er pludselig stoppet med at virke, den hverken tænder eller vil køre med blæser. Arh gad vide om der sidder en sikring et sted.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9834
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

gl woody

Indlæg af pille bruger »

Aussieboy skrev:Hej. Har købt et gl Woody med to styring fra 2001 af. Kan det passe der ikke er fotosensor i en så gl svend ? Den måler på røgtemp om der er gang i den. Kan man sætte en ny styring på så ? Den er pludselig stoppet med at virke, den hverken tænder eller vil køre med blæser. Arh gad vide om der sidder en sikring et sted.
Der er fotoføler på alle styringerne.
Ja, du kan få en nyere chip.
Ja, der er en sikring inde i boksen.
Manual her http://www.nbe.dk/download/manualer.html
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

gl woody

Indlæg af WoodyHugo »

Aussieboy skrev:Hej. Har købt et gl Woody med to styring fra 2001 af. Kan det passe der ikke er fotosensor i en så gl svend ? Den måler på røgtemp om der er gang i den. Kan man sætte en ny styring på så ? Den er pludselig stoppet med at virke, den hverken tænder eller vil køre med blæser. Arh gad vide om der sidder en sikring et sted.
Mon ikke det er en gl stoker styring , som enten bruger røgtemperatur eller stigende fremløbs temperatur fra kedel som en sikkerhed for drift.

Et billede af styring ?
Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

gl woody

Indlæg af Aussieboy »

Skal se om jeg kan lægge et billed ind. Men den måler nemlig på temp på vand og røg og indstillingen er at der er ild hvis den stiger x antal grader. Og de manualer er ikke på hjemmside mere. Det er en gl svend. Den fotoføler hvor sidder den da ?Det eneste der sidder på brænderen er el tænder og noget ved skakten hvor pillerne falder ned ved intern snegl. Og når jeg piller stikket fra, skriver den varm skakt så regnede med det var en termostat der sad deroppe.
xkfc

gl woody

Indlæg af xkfc »

Du er nok nød til at lægge billeder ind. Både af brænder og styring, og gerne et billede at klemmerne til ledningsmontage indvendig i styringen.

Her på det sidste er der kommet flere indlæg med folk der mener at de har købt en scotte/ Woody styring, men det er faktisk ældre stokerstyringer der er tale om, ganske vist fra Nordjysk elektronik som også laver styringer til NBE.

Der er nok nogen der har solgt ud af gammelt lager, og så begynder det at sprede sig som ringe i vandet.

Mvh. Kenneth

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

gl woody

Indlæg af WoodyHugo »

Aussieboy skrev:Skal se om jeg kan lægge et billed ind. Men den måler nemlig på temp på vand og røg og indstillingen er at der er ild hvis den stiger x antal grader. Og de manualer er ikke på hjemmside mere. Det er en gl svend. Den fotoføler hvor sidder den da ?Det eneste der sidder på brænderen er el tænder og noget ved skakten hvor pillerne falder ned ved intern snegl. Og når jeg piller stikket fra, skriver den varm skakt så regnede med det var en termostat der sad deroppe.
Fotoføler/luxmåler sidder lige her i midten af foto ,med ledning på :
Vedhæftede filer
Pillefyr 014 (640x480).jpg

Besvar