Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dem på borgen

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Dem på borgen

Indlæg af BWJ » 06 jan 2014 17:19

Nu må vanviddet da snart stoppe, alle skal spare - sygehusene, skadestuerne, ældreplejen, skoler osv osv.
Nu lyder det som om tosserne på borgen skal have "viceministre" udover utallige spindoktorer, og det kan vel ikke forventes at disse viceministre er billigere i drift end de fjolser som de er vice for !!!
Så jagten er nok gået ind på nye afgiftsemner (hvis der stadig er nogen) ChainGun.gif sFun_explosive.gif
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


nemocharley

Dem på borgen

Indlæg af nemocharley » 06 jan 2014 17:52

jeg har vist ikke fulgt ordentligt med, hvad mener du med vice-ministre?

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Dem på borgen

Indlæg af Brian B » 06 jan 2014 18:19

Hej
De har da snakket om det længe de kan jo være inde i alt selv så der skal en vice sherif til.. Gad vide om ikk de alle er ved at have sikret sig ministerpension.. Sådan en og 20 år på tinge så er der lige godt 600000 om året i pension når den tid kommer gad vide hvorfor de ikk kan forholde sig til alm folk med alm løn og pension.. De tror jo alle går fra su til den løn..
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Dem på borgen

Indlæg af pelle » 06 jan 2014 19:00

Jeg kommer helt til at tænke på den bette knægt der kørte frem og tilbage i indkørslen på sin trehjulede, med en gryde på hovedet og en træsværd i hånden . "Menstruation, menstruation
" råbte han. Det hørte en fodgænger på fortovet. Fodgængeren Til den bette knægt." Det hedder revolution." Knægten råbte tilbage " jeg er sku ligeglad, jeg vil se blod"" icon_cheesygrin.gif

Nå, pjat. Jeg fatter heller ikke hvad alle de inkompotente mennesker skal i folketinget. Hvis det er sådan en flok skvadderhoveder, kunne man så i det mindste ikke nøjes med 45 i stedet for 179. Der skal jo blot være et ulige tal til at danne et flertal..Jeg tænker altså også mit. Det er gået for vidt.. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dem på borgen

Indlæg af Landlyst » 06 jan 2014 19:57

Ej nu må de sgu da snart til at spænde hjelmen/træde af iltslangen.... :shock:

Kan vi ikke krydse denne tråd med den med jagtregler og så lave "mergelgravs jagt" omkring borgen?? ChainGun.gif ChainGun.gif ChainGun.gif

Altså alt muligt skal ud i licititation i dag... Så må driften af borgen da også skal.... icon_cheesygrin.gif


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Dem på borgen

Indlæg af triumph » 06 jan 2014 20:01

Der er da klart at der skal krasses skatter ind;
Først køber forsvaret 5 freggatter til 10 milliarder. Og da de er færdige kommer de i tanke om at de kun skal bruge 3.
Desværre kan de 3 så heller ikke bruges, da regeringen har bestemt at arktis er det nye højprioriterings område. Og de kan desværre ikke sejle i is. Så forsvaret vil godt lige have 5 nye skibe.
De gamle har jo også næsten sejlet i et helt år......
http://politiken.dk/indland/ECE2174368/ ... -i-arktis/

nemocharley

Dem på borgen

Indlæg af nemocharley » 06 jan 2014 20:09

samtidig med at vi skal have nye kampfly fra USA (selvom det svenske tilbud var bedre)...det er vildt nok. Jeg kan ihvertfald ikke følge med længere.

Altså handler det ikke om at have en langsigtet idé med forsvaret og så føre den linje? Det der med at arktis blev det nye sort, har trods alt vøret et tema siden årtusindskiftet. Jeg mener vi læner os alt for tungt/ensidigt op ad amerikanerne her, et fælles nordisk forsvarssamarbejde ville der være bedre perspektiver i.

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Dem på borgen

Indlæg af Klaus » 06 jan 2014 20:48

Hej man skulle jo tro det er Facebook her, med alle de sure gamle mænd

nemocharley

Dem på borgen

Indlæg af nemocharley » 06 jan 2014 20:58

jamen man bliver nok lidt mere modstandsdygtig af at have jord under neglene - med kød og grønt fra egen produktion :)

sur, bekymret, rasende, forarget, rystet..... - det er nok det jeg veksler mellem når jeg en sjælden gang følger lidt med i dagspressen. Og gammel....er vi ikke jævnaldrende Klaus :)?

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Dem på borgen

Indlæg af Tom_AT » 06 jan 2014 21:08

nemocharley skrev:samtidig med at vi skal have nye kampfly fra USA (selvom det svenske tilbud var bedre)...det er vildt nok. Jeg kan ihvertfald ikke følge med længere.

Altså handler det ikke om at have en langsigtet idé med forsvaret og så føre den linje? Det der med at arktis blev det nye sort, har trods alt vøret et tema siden årtusindskiftet. Jeg mener vi læner os alt for tungt/ensidigt op ad amerikanerne her, et fælles nordisk forsvarssamarbejde ville der være bedre perspektiver i.
Nu er jeg lige nysgerrig. Men er du pilot, eller flymekaniker måske ? :wink:


Besvar