Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

røgvender

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
herik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 05 jan 2014 09:50

røgvender

Indlæg af herik » 05 jan 2014 10:01

Hej god råd søge er de godt eller skidt at røgvender er pille ud af kedel på woddy


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

røgvender

Indlæg af pille bruger » 05 jan 2014 10:08

herik skrev:Hej god råd søge er de godt eller skidt at røgvender er pille ud af kedel på woddy

Normalt skidt, fordi du derved sender god varme ud i skorstenen.
Virkningsgrad bliver mindre.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

herik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 05 jan 2014 09:50

røgvender

Indlæg af herik » 05 jan 2014 10:13

Nå okay de var bare fordi da vi fik sat de pille Vvs De op fandt aldrig ud af hvor for ud over at han sager de gjorde han altid hvor meget tabe mand så ca i virkning sydens bare rør til Skotsten er utrolig varm i blæse vejr ved ikke om de har noget at sige :-D

HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

røgvender

Indlæg af HeineJepsen » 05 jan 2014 10:22

herik skrev:Nå okay de var bare fordi da vi fik sat de pille Vvs De op fandt aldrig ud af hvor for ud over at han sager de gjorde han altid hvor meget tabe mand så ca i virkning sydens bare rør til Skotsten er utrolig varm i blæse vejr ved ikke om de har noget at sige :-D
Altså med med mindre du får løbesod så er det da tosset at den er taget ud. Man kan kører uden om den sidste "vender" ved at justere 2 skruer i toppen, hvis røgtemp ikke er høj nok. Du siger at det er i blæsevejr, har du trækstabilisator på?
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

herik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 05 jan 2014 09:50

røgvender

Indlæg af herik » 05 jan 2014 10:32

Ja de har jeg på Lige efter fyr ved den ikke er på røgvender Kan de være derfor jeg svinger så voldsom i piller


herik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 05 jan 2014 09:50

røgvender

Indlæg af herik » 05 jan 2014 13:54

Nogen der kan fortælle en nybegynder hvordan mand stille så flamme bliver som den skal være den er aldrig ud off rør pladen knap nok ud over herder har prøve de med 10 50 100 sydens bare lige godt hvad jeg gør så er flamme så lille og de var en krig med at komme op i temp

xkfc

røgvender

Indlæg af xkfc » 05 jan 2014 14:10

herik skrev:Nogen der kan fortælle en nybegynder hvordan mand stille så flamme bliver som den skal være den er aldrig ud off rør pladen knap nok ud over herder har prøve de med 10 50 100 sydens bare lige godt hvad jeg gør så er flamme så lille og de var en krig med at komme op i temp
Mit bedste gæt er at det er afvejningen der ikke er korrekt.

xkfc

røgvender

Indlæg af xkfc » 05 jan 2014 14:20

herik skrev:Hej god råd søge er de godt eller skidt at røgvender er pille ud af kedel på woddy
Jeg hentede reservedele (ny intern snegl motor) ved min smed, en sen aften. Det gav en god snak. Han er forhandler af NBE produkterne men også af gammel skole :wink:

Han har installeret omkring 50 blackstar kedler. Når han har kørt fyret ind så står semirensen ved siden af kedlen :oops: hva' pokker, var min kommentar.
Han syntes simpelthen at røgtemperaturen er for lav, og mener at risikoen for at ødelægge skorstenen er alt for stor. Han forklarer naturligvis kunden hvad der foregår, og hvis en kunde vil have den i, ja så monterer han den selvfølgelig.

Mvh. Kenneth

herik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 05 jan 2014 09:50

røgvender

Indlæg af herik » 05 jan 2014 18:22

Bare lige et dumt spørgsmål nu har veje af 4 gang uden de har ændre noget kan de tænkes at de fordi huset ikke rigtig aftager noget så det et eller sted køre tomgang

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

røgvender

Indlæg af HR LUCCA » 05 jan 2014 21:38

herik skrev:Hej god råd søge er de godt eller skidt at røgvender er pille ud af kedel på woddy
Hej kender du denne side Mhes.dk der er en masse gode informationer og video om Scotte og Woody fyr :) bare start fra toppen :wink:


Besvar