Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp ApS sælges / samarbejdspartner

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
Besvar
Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Hjælp ApS sælges / samarbejdspartner

Indlæg af Olaf13 » 03 jan 2014 00:57

Hej jeg har et ApS der har udviklet og produceret elektronik i en årrække men måske på grund af krisen har jeg ikke haft ordre tilgang og derfor er jeg på nulpunktet der er dog en lille positiv kassebeholdning og aktiver i maskiner og udstyr for mere end 50.000 kr og der er oparbejdet en uudnyttet skattemæssigt underskud på 3 mil. Skatemæsig værdi 600 - 700.000 kr.
Den kan også ses på Amino http://www.amino.dk/virksomhedsbors/sae ... salg-14539
hvor den har stået i mere end et år og der sker ikke noget der, måske fordi nogle tror det er noget suspekt over det med brugte selskaber eller man har ingen udsigt til at kunne anvende underskuddet. Aps her har ingen garanti forpligtelser, selskabets sidste produkt var til automobil branchen som undseleverandør af intelligent batteri vagt.
Thja hva er det værd,,, bud modtages.

Ja jeg så også ”Nemo” ville sælge et ApS men her har jeg dog noget at tilbyde, men men måske skulle jeg ikke sælge men søge en samarbejdspartner der har en firma i forvejen med overskud der kan bruge underskuddet eller bare en med en god ide til et produkt som kan udvikles som vi producere sammen jeg er åben for alle muligheder.?? :great:
Til ”2009bokke” ja jeg kan også skaffe en busfuld Thai ladyboys måske har du nogen erfaring der kan anvendes her??? icon_cheesygrin.gif
Ellers er jeg god til at producer med monteringsroboter som står her på farmen og jeg udvikler alt også med mikroprocessor og software i forskellige sprog. Er der nogen her inde der har en ide om hvad man skal stille op med det hele? :(
CVR ”26653290”


nemocharley

Hjælp ApS sælges / samarbejdspartner

Indlæg af nemocharley » 03 jan 2014 07:09

held og lykke med salget

jeg havde et tomt aps at tilbyde uden gæld og alle tidligere forhold afklaret, færdiglavet regnskab - men tabt egenkapital - det er trods alt noget. Der er ingen grund til at inddrage mine forhold for at fremme dine egne.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hjælp ApS sælges / samarbejdspartner

Indlæg af Lintz » 03 jan 2014 08:08

nemocharley skrev:held og lykke med salget

jeg havde et tomt aps at tilbyde uden gæld og alle tidligere forhold afklaret, færdiglavet regnskab - men tabt egenkapital - det er trods alt noget. Der er ingen grund til at inddrage mine forhold for at fremme dine egne.
Undskyld - Nemo - Men er du ikke lidt nærtagende nu, Er det det lille "men" i "Olaf´s" sætning der gør at han "rakker ned på dig".

Jeg har fulgt med i din tråd efterhånden som den udviklede sig, men valgte ikke at byde ind med noget da jeg ikke kender noget særligt til Aps.
Dog syntes jeg at salgs-annoncen var mærkelig - Måske fordi min "lav-teknologiske" hjerne bedre kunne accepterer at du havde skrevet "Jeg sælger mit firma fordi... .

Men nu er det gud-hjælpe-mig kommet endnu et Aps til salg her på Stokerpro, og selv om jeg ikke kender meget til Aps er det åbenbart ikke så meget hvad firmaet har produceret der har betydning men mere den (underskuds) - værdi som det har.

Sådan som jeg læser det er det altså muligt at købe et Aps for f.eks 50,000 og derefter udnytte et skattemæssigt underskud på 200 - 300,000. Næste år kan jeg gøre det samme osv osv. Jeg er ikke i tvivl om at det er fuldt lovligt at gøre det. - moralsk set er det nok lidt anderledes i mine øjne, men er heller ikke i tvivl om at det foregår i stor stil.

Et underskud kan oparbejdes på mange måder - Ved fejlinvesteringer, markedet der ændre sig, andre firmaer der lukker eller ved stor dyre forretningsrejser for at promoverer sit firma.

Men en ting er jeg sikker på - Når en anden overtager jeres skattemæssige underskud og benytter sig af det - Ja så er jeg med til at betale det.

Men alligevel vil jeg ønske jer held og lykke med salget.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Hjælp ApS sælges / samarbejdspartner

Indlæg af nemocharley » 03 jan 2014 08:58

jeg er ikke nærtagende - og jeg sælger ikke et underskud.

Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Hjælp ApS sælges / samarbejdspartner

Indlæg af Olaf13 » 03 jan 2014 09:19

Lintz skrev:
Undskyld - Nemo - Men er du ikke lidt nærtagende nu, Er det det lille "men" i "Olaf´s" sætning der gør at han "rakker ned på dig".

Jeg har fulgt med i din tråd efterhånden som den udviklede sig, men valgte ikke at byde ind med noget da jeg ikke kender noget særligt til Aps.
Dog syntes jeg at salgs-annoncen var mærkelig - Måske fordi min "lav-teknologiske" hjerne bedre kunne accepterer at du havde skrevet "Jeg sælger mit firma fordi... .

Men nu er det gud-hjælpe-mig kommet endnu et Aps til salg her på Stokerpro, og selv om jeg ikke kender meget til Aps er det åbenbart ikke så meget hvad firmaet har produceret der har betydning men mere den (underskuds) - værdi som det har.

Sådan som jeg læser det er det altså muligt at købe et Aps for f.eks 50,000 og derefter udnytte et skattemæssigt underskud på 200 - 300,000. Næste år kan jeg gøre det samme osv osv. Jeg er ikke i tvivl om at det er fuldt lovligt at gøre det. - moralsk set er det nok lidt anderledes i mine øjne, men er heller ikke i tvivl om at det foregår i stor stil.

Et underskud kan oparbejdes på mange måder - Ved fejlinvesteringer, markedet der ændre sig, andre firmaer der lukker eller ved stor dyre forretningsrejser for at promoverer sit firma.

Men en ting er jeg sikker på - Når en anden overtager jeres skattemæssige underskud og benytter sig af det - Ja så er jeg med til at betale det.

Men alligevel vil jeg ønske jer held og lykke med salget.
Ja Lintz sådan kan man godt se på det,, jeg vil dog gerne være med til på sigt at lave et overskud (og betale skat). Iværksætter får jo også noget hjælp fra skat. Mit firma har før og det jeg laver nu sendt mange penge til skat. Nu har jeg gang i udlejning af et par poolhuse som der er lov om kun må foregå privat og må ikke være i et firma regenskab, desværre :( (så skatten får da sit).

Undskyld Nemo jeg vil ikke blande dig ind i det overså ´men`,,, lukkede du bare dit ApS, det overvejer jeg da også at gøre hvis det ikke kan bruges til noget?


nemocharley

Hjælp ApS sælges / samarbejdspartner

Indlæg af nemocharley » 03 jan 2014 09:39

undskyldning modtaget - jeg er ikke nærtagende generelt (hvilket jeg da også har bevist ved at stå på mål for en del klø angående solvarme og lidt anderledes pillefyr her på forum). Men jo jeg er nok lidt følsom på det her område med mit Aps, hvilket skyldes de ting jeg har været udsat for i forbindelse med det. Ting som ikke skal ud på offentligt forum, men naturligvis frem i en reel salgssituation - det hedder vistnok full disclosure er jeg blevet belært om. Min salgsannonce har virket anstødelig på nogen, det er jeg self. ked af - men jeg vil altså ikke tage andre menneskers reaktioner på mig, når de intet har med virkeligheden at gøre. Mit selskab er 100% i orden, bogført af aut. revisor og berigtiget af en advokat med knap 30 års erfaring indenfor selskabsret. Jeg håber stadig jeg kan få det solgt, hvis ikke må det jo afvikles.

Jeg selv har det meget dobbelt med aps og de muligheder de tilbyder, ligesom med flexlånene - det åbner op for muligheder for den enkelte, men skader fællesskabet på den lange bane - eller det er min fornemmelse at det kan forholde sig således.

Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Hjælp ApS sælges / samarbejdspartner

Indlæg af Olaf13 » 03 jan 2014 10:03

nemocharley skrev:undskyldning modtaget - jeg er ikke nærtagende generelt (hvilket jeg da også har bevist ved at stå på mål for en del klø angående solvarme og lidt anderledes pillefyr her på forum). Men jo jeg er nok lidt følsom på det her område med mit Aps, hvilket skyldes de ting jeg har været udsat for i forbindelse med det. Ting som ikke skal ud på offentligt forum, men naturligvis frem i en reel salgssituation - det hedder vistnok full disclosure er jeg blevet belært om. Min salgsannonce har virket anstødelig på nogen, det er jeg self. ked af - men jeg vil altså ikke tage andre menneskers reaktioner på mig, når de intet har med virkeligheden at gøre. Mit selskab er 100% i orden, bogført af aut. revisor og berigtiget af en advokat med knap 30 års erfaring indenfor selskabsret. Jeg håber stadig jeg kan få det solgt, hvis ikke må det jo afvikles.

Jeg selv har det meget dobbelt med aps og de muligheder de tilbyder, ligesom med flexlånene - det åbner op for muligheder for den enkelte, men skader fællesskabet på den lange bane - eller det er min fornemmelse at det kan forholde sig således.
Hvis man har firma og det gælder Virksomhedsordning eller ApS mm som betaler løn ud der jo bliver fuld beskattet det har jeg og 3 ansatte være meget meget glade for selvom vi skulle betale skat. Altså det at selskabsskatten er lav eller nul er jo en kæmpe fordel hvis det kan genererer arbejdspladser,,, så et ApS er der ikke noget i vejen med.


Besvar