Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af Landlyst » 02 jan 2014 13:13

Ja lige nøjagtigt.... Hvordan pokker kan man som såkaldt uddannet et eller andet langt og fint, mene det er en godt forretning at der kommer udenlandskrarbejdskraft ind og nok lægger XX Millarder og kun X i udgift.... Når nu der går ved ikke hvor mange dansker som jo sådan set kun er en udgift på XX milliarder fordi de ikke har arbejde??

Hvis man skal lave det regnestykke og få det til at give plus så må det sgu være et krav at der enten IKKE er arbejdsløse danskere eller at udgiften til arbejdsløse danskere regnes med....


Det svare sgu da til at et bygge firma siger at det her går sgu godt og er en god forretning at sælge huse for vi tjener godt på materialerne og så glemmer at regne udgiften til mure/tømre også vidre med i det..... Den er der sgu da ingen der hopper på.... Hvorfor pokker gør man så det når bare det kommer højt nok fra i systemet?

Er helt enig... og det er pokkers Uffe ikke fik det helt gennemført.... If we can't join them, beat them..... Vi skulle aldrig have været med i den union, og det ender med at kræve en "australs omlægning"......


nemocharley

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af nemocharley » 02 jan 2014 13:35

nej det er virkelig ikke fair. Engang imellem så rammes jeg bare af magtesløshed, når jeg ser på skævvridning, løndumpning, social uretfærdighed og udstødelse - mens et mindretal beriger sig i et stadigt mere ufatteligt tempo.

Hvad gør man?

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af noller » 02 jan 2014 14:59

Jeg ved at de kære politikere og kloge åger ikke har været hele regnestykket igennem, de har da helt sikkert glemt hvad det koster at bekæmpe organiseret kriminalitet, men er det ikke bare så typisk og gammeldags snæversynethed at bruge brudstykker af hele sandheden få at opnå hvad????
Svaret er nemt, nemlig at fylde egne lommer, det jo menneskets natur :(

nemocharley

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af nemocharley » 02 jan 2014 15:05

det sidste tror jeg ikke er menneskets natur - men mere et udtryk for at vi er hjernevasket af kapitalisme, materialisme og overforbrug - greed is good sagde gekko i wallstreet. Det er det ikke, gekko har kun ret indenfor en ret snæver referenceramme -

måske vores natur simpelthen bare er at tilpasse sig omgivelserne? I såfald kunne det jo være interessant helt systematisk at ændre disse omgivelser.

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af noller » 02 jan 2014 15:25

At tilpasse sig omgivelserne, er jo det en god soldat gør, og det kræver at man er villig til forandring, i bund og grund er det jo ikke ligefrem det vi er bedst til, vi vil jo meget hellere forandre alle andre end os selv, men en dag må vi erkende at den største bedrift at opnå er at forandre tilpasse sig selv. :great:


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af newpas » 02 jan 2014 15:35

Det er dog utroligt. Er det kun EB læsere der skriver her?? :evil:

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af Flyball » 02 jan 2014 15:40

newpas skrev:Det er dog utroligt. Er det kun EB læsere der skriver her?? :evil:
Hvad er der nu galt med EB :)


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af noller » 02 jan 2014 15:51

newpas skrev:Det er dog utroligt. Er det kun EB læsere der skriver her?? :evil:
Jeg læser kun side 9 alt andet og alle andre aviser kan rende og hoppe icon_cheesygrin.gif

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af triumph » 02 jan 2014 15:52

Landlyst skrev:Ja lige nøjagtigt.... Hvordan pokker kan man som såkaldt uddannet et eller andet langt og fint, mene det er en godt forretning at der kommer udenlandskrarbejdskraft ind og nok lægger XX Millarder og kun X i udgift.... Når nu der går ved ikke hvor mange dansker som jo sådan set kun er en udgift på XX milliarder fordi de ikke har arbejde??

Hvis man skal lave det regnestykke og få det til at give plus så må det sgu være et krav at der enten IKKE er arbejdsløse danskere eller at udgiften til arbejdsløse danskere regnes med....


Det svare sgu da til at et bygge firma siger at det her går sgu godt og er en god forretning at sælge huse for vi tjener godt på materialerne og så glemmer at regne udgiften til mure/tømre også vidre med i det..... Den er der sgu da ingen der hopper på.... Hvorfor pokker gør man så det når bare det kommer højt nok fra i systemet?

Er helt enig... og det er pokkers Uffe ikke fik det helt gennemført.... If we can't join them, beat them..... Vi skulle aldrig have været med i den union, og det ender med at kræve en "australs omlægning"......
Hvordan man kommer frem til det facit, at det er en god forretning at få østeuropæere til at arbejde i danmark. Det Kræver vist en lang akademisk uddannelse.
Østeuropæere ligger 2,2 milliarder i skat i danmark, men hæver kun 900 millioner i understøttelse. Så derfor er det en god forretning.
Så skulle alle danskere jo bare erstattes af østeuropæere. Så ville østeuropæerne ligge endnu flere penge i kassen, og det ville blive en endnu bedre forretning :great:

nemocharley

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af nemocharley » 02 jan 2014 15:56

der skal lidt mere end en lang akademisk uddannelse til. Jeg tror det er nødvendigt også at skærme sig selv fra folk i lavere indtægtsklasser, og samtidig have blind tillid til sine egne værdier som værende de mest rigtige.


Besvar