Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hus fra gamle dage søges

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af calle » 23 dec 2013 22:48

Bjarne B. skrev:Planen har ikke noget med jagt eller lignende at gøre (heller ikke efter dem, der bor i de neon-open pyntede huse 8) ) men en ide om, at vi gerne vil prøve at lave mad på et brændekomfur og ellers bare være fri for nutidens larm og elektroniske løsninger for en stund.
Fin ide. Især hvis i vil køre efter det i Sverige.

Men ellers kan i forsøge jer med at leje en hytte uden el og med das ude på Værnengene i Vestjylland. Det er virkelig fedt. Har prøvet det i fire dage for mange år siden. Vi var tre mand derovre på en jagttur. Købte jagtkort i Nymindegab på hotellet og spiste den første aften på kroen lige før Værneengene. Havde 3 særdeles fine jagthunde med, der boede med os i jagthytten. Skøn duft, når de var godt våde.

Særdeles fint og charmerende område, hvis man søger det primitive inden for landets grænser :great:

Venlig hilsen


Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af Bjarne B. » 23 dec 2013 22:50

Lintz skrev:
Så må du søge vidrer, Jeg "Google" det mest nærliggende - eller mest åndsvage "ferie i hus uden strøm" og så dukkede dette op.

Jeg googler skam på livet løs. (jeg skal jo have det planlagt, inden fruen springer fra ideen :shock: )

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af pelle » 24 dec 2013 04:34

Problemet med dig Bjarne, er at du er født 100 år for sent.. icon_cheesygrin.gif

Jeg sad også og tænkte på en af hytterne ude "å æ værn" eller værnengene. :great:
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af Bjarne B. » 24 dec 2013 11:09

Hej Pelle

Ja, du har fuldstændigt ret! I mit hoved er et af de største mysterier stadig, hvordan vi får opfundet en ordentlig centrifugalregulator til dampmaskinen icon_cheesygrin.gif

Uden at blive alt for personlig kan jeg da fortælle, at mine forældre var halvgamle, da de fik mig, og i mit barndomshjem var det mest moderne et lejet fjernsyn og et gaskomfur (som var vældigt sjovt at lege med, når man var alene hjemme stophierEmbarrassed08HL.gif ). Indenfor de sidste 20 år er vores liv så blevet opgraderet (?) med computere, dvd afspillere, tv døgnet rundt, elektronisk indsprøjtning og fartpilot for ikke at glemme der hersens nymodens fyr, man ikke selv skal tænde ild i med en tændstik :shock: . Konstant skal man løbe for at følge med udviklingen, om ikke andet så for, at ens børn ikke kommer bagud fra starten af ligesom mig selv

Er der noget at sige til, man nogle gange har svært ved at følge med og bare drømmer om ro?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af Lintz » 24 dec 2013 12:02

Skal vi have en snak om gamle dage, så lad os bare det.
Trækker vi 3 x 10 år fra "Calle-drengs" alder rammer vi nok min nogenlunde :lol:

Jeg er født og opvokset i Vejgaard (forstad/bydel i Aalborg) i et lille to-etagers hus som min farmor ejede.
Far og mor med os tre børn havde overetagen (gætter på 65 - 70 m2 med skråvægge) fordelt på lille køkken og to sammenhængende stuer - En kakkelovn nede og en oppe var eneste opvarmning. Ét toilet under trappen og selvfølgelig enkeltlags glas i vinduerne. Ingen varmt vand i hanerne men hele to gasblus.
Isolering i væggene var vel et ubekendt begreb da jeg sagtens kan huske at dynen frøs fast til væggen - Derfor var det altid dejligt når mine søskende blev sent i skole/børnehave og far og mor tog på arbejde, så kom jeg ned under farmors dyne (den var MINDST 1 meter høj :) ) indtil hun havde lavet blødkogt æg, toast og klosterost.

Hold kæft det var tider.......
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


calle

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af calle » 24 dec 2013 17:21

Kan se der kommer et program fra Værneengene på DR2 her kl. 1825. Det skulle ikke undre mig, om man fik et lille indtryk af hytterne på Værnet :)

Venlig hilsen

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af BWJ » 24 dec 2013 17:24

De røde skal bare genvælges, så findes de ønskede huse snart i alle byer :lol: :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

calle

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af calle » 24 dec 2013 18:35

Fedt program om Værnet på DR2 8)

Venlig hilsen

nemocharley

Hus fra gamle dage søges

Indlæg af nemocharley » 25 dec 2013 17:34

hva med noget ved Thy-lejren - der er også sunde urter deroppe :)


Besvar