Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kager på Herden

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Tramanden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 11 feb 2013 00:11
Mit fyr: Scotte Mini 10 K
Areal: 140
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Geografisk sted: Munke Bjergby / Sorø

Kager på Herden

Indlæg af Tramanden » 21 dec 2013 10:51

Hej igen

Stadig helt nyt pillefyr mini 10 med rens.. Der ligger en masse aske/ pillekager på Herden. , ca et par cm i højden min lysføler kører meget op og ned. Træpillerne er HP kvalitet fra dcc (shell) jeg får ingen fejl, så skal det bare være sådan? Eller skal den blæses rent. Det er en expert der har monteret,. Jeg har genvejet, og der var 180 g mindre. V 6 min. Jeg kører med sidste nyt software. Jeg bruger ca 22 kg piller / døgn på 130 m2

Vh per.


HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Kager på Herden

Indlæg af HeineJepsen » 21 dec 2013 11:03

Jeg har samme udfordringer som dig. Det kan være en mængde ting. Afvejning har du lavet så det er det jo nok ikke. Det med lyset der farer op og ned det er ligegyldigt, det er fordi den kører i lavlast.

Prøv at indstille rens lidt højere (hvis det altså er askekager og ikke direkte slagger) men jeg tvivler på det hjælper. Jeg prøver at skifte piller når min silo er tom for at se om det er det. Jeg tror bare det er den nye herd med skamol der er synderen, hvis pilleskift ikke nytter så køber jeg en gammeldags herd og prøver den.
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Kager på Herden

Indlæg af pille bruger » 21 dec 2013 12:52

Tramanden skrev:Hej igen

Stadig helt nyt pillefyr mini 10 med rens.. Der ligger en masse aske/ pillekager på Herden. , ca et par cm i højden min lysføler kører meget op og ned. Træpillerne er HP kvalitet fra dcc (shell) jeg får ingen fejl, så skal det bare være sådan? Eller skal den blæses rent. Det er en expert der har monteret,. Jeg har genvejet, og der var 180 g mindre. V 6 min. Jeg kører med sidste nyt software. Jeg bruger ca 22 kg piller / døgn på 130 m2

Vh per.
Prøv med 10 min - 5 sek - 55 % blæs.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Tramanden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 11 feb 2013 00:11
Mit fyr: Scotte Mini 10 K
Areal: 140
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Geografisk sted: Munke Bjergby / Sorø

Kager på Herden

Indlæg af Tramanden » 21 dec 2013 13:48

Ok går fra 30 til 55

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Kager på Herden

Indlæg af Lintz » 21 dec 2013 15:16

HeineJepsen skrev:Jeg har samme udfordringer som dig. Det kan være en mængde ting. Afvejning har du lavet så det er det jo nok ikke. Det med lyset der farer op og ned det er ligegyldigt, det er fordi den kører i lavlast.

Prøv at indstille rens lidt højere (hvis det altså er askekager og ikke direkte slagger) men jeg tvivler på det hjælper. Jeg prøver at skifte piller når min silo er tom for at se om det er det. Jeg tror bare det er den nye herd med skamol der er synderen, hvis pilleskift ikke nytter så køber jeg en gammeldags herd og prøver den.
Garanterer næsten at det IKKE har noget at gøre med herden med skamol - Har samme "problem" i min 16 kw.
Nok mere som "pillebruger" skriver.
At der ligger en kage på min herd er ikke det store problem for mit fyr. Kigger kun til mit i weekenden da jeg er udenbyes resten af ugen og det kører upåklageligt i den tid jeg er væk - Trods kage....
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Kager på Herden

Indlæg af HeineJepsen » 21 dec 2013 15:36

Lintz skrev:
Garanterer næsten at det IKKE har noget at gøre med herden med skamol - Har samme "problem" i min 16 kw.
Nok mere som "pillebruger" skriver.
At der ligger en kage på min herd er ikke det store problem for mit fyr. Kigger kun til mit i weekenden da jeg er udenbyes resten af ugen og det kører upåklageligt i den tid jeg er væk - Trods kage....
Tjaa måske, derfor prøver jeg også lige andre piller først. Det kan godt værer din kan klare sig en uge, men den går ikke på en 10'e, 3 dage max, så går den i varm skakt pga ophobning af aske.
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Kager på Herden

Indlæg af HeineJepsen » 21 dec 2013 15:39

Men tramanden, meld endelig tilbage om du oplever en forbedring med renseluften.
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

Tramanden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 11 feb 2013 00:11
Mit fyr: Scotte Mini 10 K
Areal: 140
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Geografisk sted: Munke Bjergby / Sorø

Kager på Herden

Indlæg af Tramanden » 23 dec 2013 22:40

Nu har den kørt et par dage med 55 luft. Har også hjulpet en smule.. Men løsføleren kører stadig meget op og ned. Ca hvert 5/10 minut gør lysgrafen på nul. Men det har jeg set at mange andres også gør.. Kagerne er ikke aå volsomme længere, og de skal vel også lige have tid til at brænde færsig :-)?

HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Kager på Herden

Indlæg af HeineJepsen » 23 dec 2013 22:44

Tramanden skrev:Nu har den kørt et par dage med 55 luft. Har også hjulpet en smule.. Men løsføleren kører stadig meget op og ned. Ca hvert 5/10 minut gør lysgrafen på nul. Men det har jeg set at mange andres også gør.. Kagerne er ikke aå volsomme længere, og de skal vel også lige have tid til at brænde færsig :-)?
Lux'ene skal du ikke tænke på, den brænder videre selvom den ikke kan se lys i ny og næ.

Håber da du slipper for askekagerne, men hvis det går som hos mig, så går der et par dage - max 3 så går den ud. Men jeg krydser fingre for at din bare kører derud af :great:
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Kager på Herden

Indlæg af pille bruger » 24 dec 2013 08:33

Tramanden skrev:Nu har den kørt et par dage med 55 luft. Har også hjulpet en smule.. Men løsføleren kører stadig meget op og ned. Ca hvert 5/10 minut gør lysgrafen på nul. Men det har jeg set at mange andres også gør.. Kagerne er ikke aå volsomme længere, og de skal vel også lige have tid til at brænde færsig :-)?
Hvis du stadig har en kage på herden, så øg alle tallene i blæser med 1,
og se om det får asken til at flytte sig.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Besvar