Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Qone8.com

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Qone8.com

Indlæg af Brandsen » 21 dec 2013 20:31

Halløj i forum,

Der er altså kun én farbar vej her, for Qone8.com er specielt ondkabsfuld,
og det er først at tvinge name serveren væk fra Qone8 domænet, dernæst
slå de aktive Qone8 processer ihjel via task manager, slette Qcon8 filerne,
og endelig slette Qone8 entries i Windows registeret.....ellers bliver den
bare ved at dukke op i det uendelige.

Papagøjen siger : Følg den opskrift jeg linkede til tidligere, fra start til slut
i én ombæring, alt andet er nytteløst.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Qone8.com

Indlæg af pso » 21 dec 2013 20:55

Ikke helt rigtigt Brandsen, man kunne jo også vælge at formatere harddisken og installere Linux. (Sletter alle data)
f.eks er Ubunto hurtigere og nemmere at installere end vindåsen. Fordelen at linux kan køre meget længe uden opdateringer, min kørte hele sommeren og risikoen for malware er også mange gange mindre.
nb min kone kunne ikke se forskel på Ubuntu gui og windows 7 hun troede bare jeg havde opdateret windows til en ny version.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Qone8.com

Indlæg af Brandsen » 21 dec 2013 21:09

Halløj i forum,

... det er jo rigtigt, en formatering af disken vil også løse problemet 8) 8)

Men det jeg mente var, at hvis hun vil beholde sit styresystem, sine applikationer
og sine data, mustik, videoer, billerder, m.v så er der kun én farbar vej, når man
først har fået malware af en karat, der lægger sig ind i selve Windows register.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Qone8.com

Indlæg af pendec » 22 dec 2013 08:08

pso skrev: f.eks er Ubunto hurtigere og nemmere at installere end vindåsen. Fordelen at linux kan køre meget længe uden opdateringer, min kørte hele sommeren og risikoen for malware er også mange gange mindre.
så enkel er linux verden desværre ikke, når bare det går hen og bliver programmer som er lidt krævende eller de vil bruge en pakke som kun er kompileret til rel. 12 el. 13 osv.

problemerne med linux idag,
- hvilken distribution man skal vælge, windows har kun 1 model, som også kan opgraderes uden re-install.
- når linux først går i sort (shell prompt), så er endusers mange gange totalt lost og kender ikke en rootshell fra en hoveddør og skal derfor ringe til special folk for ikke mange sidder på linux maskiner i dagligdagen. det er mac og windows, som er mest enkel at finde hjælp til, når google ikke kan hjælpe når man ikke forstår.
- release support, går man i detajler med drivers til de spil som nu kan findes på linux, så skræmmes flere gamers langt væk, hvis de også skal sætte sig ind i at bruge flere release for at køre spillene. windows klarer sig fint på en platform og 1 release.
- så har du alle de gængse produkter som folk har lært sig at bruge og skolerne lærer dig op i, så hjælper openoffice ikke meget når skolen nu brugte MS Office til at sætte dig ind i at skrive julebreve og du ikke kan finde ud af det andet.
- email klienter, brugerne fra en MS Miljø kræver en klient de kan vedkendes og har man ikke et kone/mand forhold, så er tiden for dyr til at have brugeren hængende i røret for at forklare forskelle og hvordan det nu skal bruges.

Jo, gennem 20år har linux stadig ikke opnået at gøre livet totalt enkelt for alle, men jo, når det først kører så kan en dist være behagelig nok. Jeg bruger selv ubuntu, dog kun på shell niveau.

Windows programmer som har eksisteret i mange år, har gjort de fleste afhængige af platformen, og har man ikke tiden til at sætte folk ind i de anderledes forhold som en linux dist tilbyder,
så er det kort sagt: ikke bare nemmere at installere ubuntu og lettere at bruge. :cry:

Arbejder selv med diverse unix/linux maskiner i arbejdet backend relateret og der er ikke mange brugere som sidder på en linux desktop, og der er ikke mange firma'r i vores praksis som tilbyder deres produkt på en linux platform, så den kan desværre ikke bevise for brugeren på deres arbejde at her kan de starte med at bruge det, så de også kan bruge det hjemme. surt!

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Qone8.com

Indlæg af Brandsen » 22 dec 2013 09:08

Halløj i forum,

@pendec, det er vel præcis også problemstillingen her, at almindelige brugere har voldsomme
kvaler når det kommer til de mest grundlæggende og tekniske dele af operativsystemet,
uanset om det er Linux eller Windows. At fjerne Qone8 kræver f.eks at man selv kan redigere
i Windows registeret, og der skal man vide hvad man laver, når først man har fået fyret op
under 'regedit'.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


pendec

Qone8.com

Indlæg af pendec » 22 dec 2013 09:17

så er det vel også lettest at installere windows OS igen, istedet for at påbegynde et helt nyt OS, og løse 1 problem men få 100 andre som slet ikke var ønsket?

At køre bil at enkelt, at reparere den er derimod et fagjob for de fleste!! præcis som at ordne pc'n. uden viden og uddannelse kommer du ikke langt.

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Qone8.com

Indlæg af pso » 31 dec 2013 13:40

Hej Pendec og Brandsen
Mit svar havde en masse forudsætninger, nemlig at der var tale om en mormor som ikke bruger andet end browser og mail, precis som min kone.
Til den type brugere er valget af linux distrubtion enkelt. nemlig Ubuntu main releases også kaldet long term support versioner.
Det er naturligvis med GUI interface og alm brugere skal ALDRIG bruge en kommandolinje.
Min erfaring igennem 20 år med PC'r er at opstår der problem i windows er man dårligere stillet end i Ubuntu. I windows kan man kun få hjælp fra familie og venner og alle skal gætte sig frem til hvad der er årsag det gælder også relativ erfarne folk. I Ubuntu kan man få hjælp fra et forum som det her på dansk og det oftere muligt at finde den konkrete årsag og fikse det uden at man roder med alt muligt andet.
Linux og spil er ikke nogen optimal kombination og absolut ikke for begyndere.
Eneste problem man normalt oplever med en standard Ubuntu er at den ikke installere en god grafiks driver som standard fordi den ikke er open source.
Der skal man lige ind i en GUI bede den om at installere 3 parts driveren. Det mindst lige så simpelt i Ubuntu GUI at gøre den slags som i Windows.
Hvad angår office så koster MS office penge, jeg ejer ikke selv en af samme årsag. Har men brug for office er det klart nemmere at finde en som kan hjælpe med MS office end med open office. Men efter min mening er office programer alt for komplicere til mormødre og lignende.
Jeg er selv hjælpeløs hvis word beslutter at ændre formatering af det jeg skriver uden at jeg kan se årsagen.
De skal bruge noget meget simplere til det de vil skrive. F.eks bare bruge mailprogrammet.
Open office kan iøvrigt læse Ms office dokumenter (undtagen det sidste nye format i en kort periode efter udgivelse af ny version).

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Qone8.com

Indlæg af thy » 31 dec 2013 15:54

:D :great: Når tiden bliver til det bliver det format C og så forfra... :great:

takker for svar...beholder 7ern da mutter er godt og vel 60+

så vi starter ikke med at lære nyt :D
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Qone8.com

Indlæg af Jens » 31 dec 2013 18:04

Hej Thy

... og andre, som engang imellem skal yde lidt support, og hvor det er svært over telefonen.

Du kunne med fordel installere TeamViewer på maskinen, så vil du fremover kunne nøjes med at bede hende starte programmet og give dig adgangskoden, og vupti - så styrer du maskinen eller I gør det i fællesskab, - men hun kan altid "smide" dig af, mere kontrol har du ikke.

http://www.teamviewer.com/da/

Det er et super program, som jeg ikke har oplevet bliver blokeret af firewall eller andre sikkerhedsprogrammer, - det anvendes i IT-afdelinger i MEGET store virksomheder, - så jeg er ganske tryg ved sikkerheden i det.

Og det allerbedste ved det ....... - det er GRATIS for private brugere :great: :great:

Med nytårshilsner
Jens
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

pendec

Qone8.com

Indlæg af pendec » 31 dec 2013 18:11

pso skrev:Min erfaring igennem 20 år med PC'r er at opstår der problem i windows er man dårligere stillet end i Ubuntu. I windows kan man kun få hjælp fra familie og venner og alle skal gætte sig frem til hvad der er årsag det gælder også relativ erfarne folk. I Ubuntu kan man få hjælp fra et forum som det her på dansk og det oftere muligt at finde den konkrete årsag og fikse det uden at man roder med alt muligt andet.
Jeg er rimlig sikker på at sites som HOL.dk eller andre sites, der finder du folk som kan hjælpe dig på dansk med din windows, så lidt naivt at tro kun linux dist's har dansk support og fremhæve det som værende bedre stillet?
men jo, det er vel så en smags sag hvad som er svært og enkelt at tilgå.
Jens skrev:Du kunne med fordel installere TeamViewer på maskinen
+1
Vi bruger det erhvervsmæssigt på sites som normalt ikke kan nås uden for mange netværks porte åbninger (udover det faktum at teamviewer så virker :twisted: ) så ja, det kan anbefales!


Besvar